Pęknięty przewód płynu chłodniczego - jak naprawić?

Awatar użytkownika
matthew306

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 25 gru 2023, 12:41
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2005
Województwo: podkarpackie

Pęknięty przewód płynu chłodniczego - jak naprawić?

#1

Nieprzeczytany post autor: matthew306 »

Hej, mam problem - płyn chłodniczy zaczął mi tryskać po całej komorze silnika. Zidentifikowalem źródło jako przewód, który zaczyna się na wewnętrznej ścianie komory silnika, a kończy, chyba, w zaworze EGR. Zdjęcie: [External Link Removed for Guests]

Z związku z tym mam dwa pytania:
1. Czy jest to coś, co laik może wymienić?
2. Jeśli nie, to czy wystarczy kawałek taśmy izolacyjnej, żeby dojechać do serwisu?

Z góry dzięki za pomoc!

Astra G, Z14XEP.

Dodano po 2 godzinach 33 minutach 5 sekundach:
Wychodzi mi że to będzie coś takiego [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6264
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Jeżeli czujesz się na siłach i jest dostęp możesz sam wymienić.
W chłodnicy masz kurek którym możesz upuścić płyn chłodniczy.
Taśma możesz próbować, aczkolwiek ostrożnie.
Po wymianie należy sprawdzić czy nie ma zbyt dużego ciśnienia w układzie.

Awatar użytkownika
Juzer

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 14 paź 2022, 14:48
Auto: Astra g
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 1998
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: Juzer »

Jedź na złom i wyciągnij taki sam przewód. Jak uda się wyciągnąć to i u siebie zamontujesz. Możesz izolacją też okręcić. Ja tak jeździłem rok zanim puściło.

czech22

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2023, 20:55
Imię: Czesław
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Rocznik: 1999
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 4 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: czech22 »

Podepnę się pod temat. Urwałem przez przypadek króciec z przelewu przy termostacie. Jaki on ma rozmiar, bo widzę, że jest wkręcany. Po prostu dorobie go sobie, a jak na razie jest zaślepiony.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Wygląda na gwint M8, zwykły skok gwintu.
Jednak czy to M8...pewności nie mam, a rozmiarów nie widzę by podawano.

[External Link Removed for Guests]

Ułamanego kawałka nie możesz wykręcić np wykrętakiem albo wbić w niego płaski śrubokręt? Wtedy zmierzyłbyś...

czech22

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 27 gru 2023, 20:55
Imię: Czesław
Auto: Astra G
Silnik: X16XEL
Rocznik: 1999
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 4 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: czech22 »

Dlatego chcę wiedzieć dokładnie, bo nie pasuje ani na M10 a w ogóle na M8. Spróbuje to co zostało rozwiercić na M 8

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Dokładnie będziesz wiedział jak sprawdzisz sam.
Jak już wiercisz bez demontażu to nałóż smaru na wiertło. Nie powpada do środka.

ODPOWIEDZ