Pęknięty przewód płynu chłodniczego - jak naprawić?
- matthew306
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 gru 2023, 12:41
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: podkarpackie
Pęknięty przewód płynu chłodniczego - jak naprawić?
Hej, mam problem - płyn chłodniczy zaczął mi tryskać po całej komorze silnika. Zidentifikowalem źródło jako przewód, który zaczyna się na wewnętrznej ścianie komory silnika, a kończy, chyba, w zaworze EGR. Zdjęcie: [External Link Removed for Guests]
Z związku z tym mam dwa pytania:
1. Czy jest to coś, co laik może wymienić?
2. Jeśli nie, to czy wystarczy kawałek taśmy izolacyjnej, żeby dojechać do serwisu?
Z góry dzięki za pomoc!
Astra G, Z14XEP.
Dodano po 2 godzinach 33 minutach 5 sekundach:
Wychodzi mi że to będzie coś takiego [External Link Removed for Guests]
Z związku z tym mam dwa pytania:
1. Czy jest to coś, co laik może wymienić?
2. Jeśli nie, to czy wystarczy kawałek taśmy izolacyjnej, żeby dojechać do serwisu?
Z góry dzięki za pomoc!
Astra G, Z14XEP.
Dodano po 2 godzinach 33 minutach 5 sekundach:
Wychodzi mi że to będzie coś takiego [External Link Removed for Guests]
- mk5
- Posty: 6269
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 97 razy
- Pomocny: 114 razy
Jeżeli czujesz się na siłach i jest dostęp możesz sam wymienić.
W chłodnicy masz kurek którym możesz upuścić płyn chłodniczy.
Taśma możesz próbować, aczkolwiek ostrożnie.
Po wymianie należy sprawdzić czy nie ma zbyt dużego ciśnienia w układzie.
W chłodnicy masz kurek którym możesz upuścić płyn chłodniczy.
Taśma możesz próbować, aczkolwiek ostrożnie.
Po wymianie należy sprawdzić czy nie ma zbyt dużego ciśnienia w układzie.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 gru 2023, 20:55
- Imię: Czesław
- Auto: Astra G
- Silnik: X16XEL
- Rocznik: 1999
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 4 razy
Podepnę się pod temat. Urwałem przez przypadek króciec z przelewu przy termostacie. Jaki on ma rozmiar, bo widzę, że jest wkręcany. Po prostu dorobie go sobie, a jak na razie jest zaślepiony.
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Wygląda na gwint M8, zwykły skok gwintu.
Jednak czy to M8...pewności nie mam, a rozmiarów nie widzę by podawano.
[External Link Removed for Guests]
Ułamanego kawałka nie możesz wykręcić np wykrętakiem albo wbić w niego płaski śrubokręt? Wtedy zmierzyłbyś...
Jednak czy to M8...pewności nie mam, a rozmiarów nie widzę by podawano.
[External Link Removed for Guests]
Ułamanego kawałka nie możesz wykręcić np wykrętakiem albo wbić w niego płaski śrubokręt? Wtedy zmierzyłbyś...
-
- Posty: 5895
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
- Imię: Adam
- Auto: Opel Astra III
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2006
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Wdzięczny: 64 razy
- Pomocny: 147 razy
Dokładnie będziesz wiedział jak sprawdzisz sam.
Jak już wiercisz bez demontażu to nałóż smaru na wiertło. Nie powpada do środka.
Jak już wiercisz bez demontażu to nałóż smaru na wiertło. Nie powpada do środka.