1.8xer brak ciśnienia oleju po odpaleniu
- FightNight85
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 lut 2024, 10:57
- Imię: Rafał
- Auto: Vectra C
- Silnik: 1.8xer
- Rocznik: 2006
- Województwo: dolnośląskie
1.8xer brak ciśnienia oleju po odpaleniu
Witam
Mam problem z silnikiem 1.8xer 140km 2006r
Po dopaleniu przez jakieś 30 sekund jak nie dłużej świeci sie kontrolka cisnienia oleju silnik troche głośniej pracuje jak już złapie ciśnienie
jest cicho pracuje równo.W takim stanie go kupiłem zaryzykowałem cena była niska a reszta samochodu zadbana.
zdiąłem pokrywe zaworów,mocowanie filtra oleju z chłodniczką i miske olejową.
co znalazłem trocje syfu przy filtrze oleju w tym plastikowym zaworku były to opiłki przyciągane przez magnes.dość mało tak jak mały paznokieć zmielony.W misce olejowej czysto,żadnych opiłków,smok ten plastikowy filterek była tam taka jedna skwarka jak po wierceniu w metalu malutka,podobno mogą być po produkcyjne.
Pytanie do was Panowie i może Panie
Na co zwrócić jeszcze uwage
1.Przyjrzał bym sie pompie oleju ,co można rozkrecić bez rozbierania pompy żeby tam wstepnie zajrzeć ? Od miski są jakieś śruby podobno zaworki ciśnienia czy bezpieczeństwa?
2.Ponoć jest jakiś zawór w bloku magistrali olejowej jak mu sie przyjrzeć i go zweryfikować
3.Popatrze na panewki korbowe i główne czy znacie momenty dokręcania ?
Co może jeszcze być odpowiedzialne za to ciśnienie chce sprawdzić jak najwięcej rzeczy przed poskładaniem
PS szukałem manuala do tego silnika nie mogłem znaleźć ma ktoś linka ?lub książke
Pozdrawiam Rafał
Mam problem z silnikiem 1.8xer 140km 2006r
Po dopaleniu przez jakieś 30 sekund jak nie dłużej świeci sie kontrolka cisnienia oleju silnik troche głośniej pracuje jak już złapie ciśnienie
jest cicho pracuje równo.W takim stanie go kupiłem zaryzykowałem cena była niska a reszta samochodu zadbana.
zdiąłem pokrywe zaworów,mocowanie filtra oleju z chłodniczką i miske olejową.
co znalazłem trocje syfu przy filtrze oleju w tym plastikowym zaworku były to opiłki przyciągane przez magnes.dość mało tak jak mały paznokieć zmielony.W misce olejowej czysto,żadnych opiłków,smok ten plastikowy filterek była tam taka jedna skwarka jak po wierceniu w metalu malutka,podobno mogą być po produkcyjne.
Pytanie do was Panowie i może Panie
Na co zwrócić jeszcze uwage
1.Przyjrzał bym sie pompie oleju ,co można rozkrecić bez rozbierania pompy żeby tam wstepnie zajrzeć ? Od miski są jakieś śruby podobno zaworki ciśnienia czy bezpieczeństwa?
2.Ponoć jest jakiś zawór w bloku magistrali olejowej jak mu sie przyjrzeć i go zweryfikować
3.Popatrze na panewki korbowe i główne czy znacie momenty dokręcania ?
Co może jeszcze być odpowiedzialne za to ciśnienie chce sprawdzić jak najwięcej rzeczy przed poskładaniem
PS szukałem manuala do tego silnika nie mogłem znaleźć ma ktoś linka ?lub książke
Pozdrawiam Rafał
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Szkoda, że rozebrałeś motor, bo punktem wejścia do dalszych analiz byłoby sprawdzenie ciśnienia oleju. Przełącznik, który jest przy pompie jest tylko takim sygnalizatorem jest/nie ma oleju, wierz mi. Ciśnienie przełączenia tego dzwonka to 0,5bara a tolerancja ±0,2. Czyli 0,3 bara i kontrolka może zgasnąć. To zdecydowanie za mało aby skutecznie smarować motor.
Przyczyn może być wiele, z uszkodzeniem tego czujnika (który defakto jest przełącznikiem) włącznie, może być walnięty oring przy smoku, słabe panewki, najczęściej jest to pompa.
Może złóż motor i zweryfikuj na początek ciśnienie oleju. Jak narasta. Jak będziesz miał przejściówkę do pomiaru, to możesz też zweryfikować, przy jakim ciśnieniu przerzuca ten przełącznik, czyt. przy jakim gaśnie kontrolka.
Tu masz dane przełącznika, zakres 0,3÷0,55 Bara, niektóre źródła podają 0,5±0,2 Bara
[External Link Removed for Guests]
Zaworek, o którym piszesz jest zlokalizowany w podstawie filtra oleju, pod filtrem. Zamyka kanał przy wyjęciu filtra. Często wypada przy wymianie.
Przyczyn może być wiele, z uszkodzeniem tego czujnika (który defakto jest przełącznikiem) włącznie, może być walnięty oring przy smoku, słabe panewki, najczęściej jest to pompa.
Może złóż motor i zweryfikuj na początek ciśnienie oleju. Jak narasta. Jak będziesz miał przejściówkę do pomiaru, to możesz też zweryfikować, przy jakim ciśnieniu przerzuca ten przełącznik, czyt. przy jakim gaśnie kontrolka.
Tu masz dane przełącznika, zakres 0,3÷0,55 Bara, niektóre źródła podają 0,5±0,2 Bara
[External Link Removed for Guests]
Zaworek, o którym piszesz jest zlokalizowany w podstawie filtra oleju, pod filtrem. Zamyka kanał przy wyjęciu filtra. Często wypada przy wymianie.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- FightNight85
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 lut 2024, 10:57
- Imię: Rafał
- Auto: Vectra C
- Silnik: 1.8xer
- Rocznik: 2006
- Województwo: dolnośląskie
Dzieki za odpowiedź
No już rozebrany poszło gładko
szukałem na stronkach angielsko języcznych znalazłem to
[External Link Removed for Guests] może komuś sie przyda
u mnie ten zaworek mega zasyfiony tak że to może być problem
jak mam już rozebrany dół i góre silnika to już dobrze sprawdzić profilaktycznie to do czego jest dostęp
1.Przejrze panewki
2.Schemat pompy w linku poniżej przyjrzał bym sie pozycją 5,6,7,8,9,10,11,12 nie jest dla mnie jasne za co odpowiadają jeden
zawór zwrotny drugi jakby bezpieczenstwa cisnienia. wykręce wyczyszcze zobacze czy nie ma syfu.
[External Link Removed for Guests]
czy coś jeszcze można sprawdzić z tego poziomu ?wszelkie sugestje mile widziane
Dodano po 11 godzinach 21 minutach 19 sekundach:
Film z regeneracji pompy oleju
[External Link Removed for Guests]
No już rozebrany poszło gładko
szukałem na stronkach angielsko języcznych znalazłem to
[External Link Removed for Guests] może komuś sie przyda
u mnie ten zaworek mega zasyfiony tak że to może być problem
jak mam już rozebrany dół i góre silnika to już dobrze sprawdzić profilaktycznie to do czego jest dostęp
1.Przejrze panewki
2.Schemat pompy w linku poniżej przyjrzał bym sie pozycją 5,6,7,8,9,10,11,12 nie jest dla mnie jasne za co odpowiadają jeden
zawór zwrotny drugi jakby bezpieczenstwa cisnienia. wykręce wyczyszcze zobacze czy nie ma syfu.
[External Link Removed for Guests]
czy coś jeszcze można sprawdzić z tego poziomu ?wszelkie sugestje mile widziane
Dodano po 11 godzinach 21 minutach 19 sekundach:
Film z regeneracji pompy oleju
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 1200
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 64 razy
Kiedyś kiedyś na bańce taki temat nasmarowałem, bo zwyczajnie coś znalazłem buszując po necie.
Natomiast
Jest jakiś ruski kanał gdzie się doktoryzują z XER-ów i je ogarniają.
(jest w tym temacie, obadaj)
Zawór na magistrali olejowej tj. By-Pass nr. 55563957 Silniki XER / Do refleksji
No niestety, taka cecha tych silników że po nalocie 200 000 km+ coś im nie domaga układ smarowania.
Nic więcej nie wiem.
Ja tak sam dukam czy te XER-y nie powinny być zalewane 5W40.
Bo coś musi być na rzeczy że tak drapie te pompy oleju.
Jakoś tak zazwyczaj ten GM-owski 5W30 wykańcza te pompy oleju a niby jest zalecany
Mało tego.
Motyw jest dość podobny do tego który był w VAG-u na pompowtryskach, że na złym oleju wycierało wałki.
Czyli finalnie może się okazać że najlepszą Oliwą do XER-ów będzie olej który spełnia normę VW 505.01 czy jaka tam to była.
Coś było
Coś było
Coś XER-y majo nie tak ze smarowaniem.
Ale to ot tylko refleksja przy niedzieli.
Natomiast
Jest jakiś ruski kanał gdzie się doktoryzują z XER-ów i je ogarniają.
(jest w tym temacie, obadaj)
Zawór na magistrali olejowej tj. By-Pass nr. 55563957 Silniki XER / Do refleksji
No niestety, taka cecha tych silników że po nalocie 200 000 km+ coś im nie domaga układ smarowania.
Nic więcej nie wiem.
Ja tak sam dukam czy te XER-y nie powinny być zalewane 5W40.
Bo coś musi być na rzeczy że tak drapie te pompy oleju.
Jakoś tak zazwyczaj ten GM-owski 5W30 wykańcza te pompy oleju a niby jest zalecany
Mało tego.
Motyw jest dość podobny do tego który był w VAG-u na pompowtryskach, że na złym oleju wycierało wałki.
Czyli finalnie może się okazać że najlepszą Oliwą do XER-ów będzie olej który spełnia normę VW 505.01 czy jaka tam to była.
Coś było
Coś było
Coś XER-y majo nie tak ze smarowaniem.
Ale to ot tylko refleksja przy niedzieli.
- FightNight85
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 lut 2024, 10:57
- Imię: Rafał
- Auto: Vectra C
- Silnik: 1.8xer
- Rocznik: 2006
- Województwo: dolnośląskie
Dziękuje kolego Foton
Pod tym linkiem kryje sie kopalnia wiedzy na temat Xer-rów przeglądam z zaciekawieniem teraz piłka po mojej stronie wiem gdzie zajrzeć i co zamówić
Narazie samochodzik stoi rozebrany poinformuje jak poszły prace i co było przyczyną
Ps.Jak by ktoś znał momenty dokręcenia panewek korbowych i głównych.Był bym wdzięczny też za pomoc w znalezieniu servisówki do tego silnika
Pozdrawiam
Pod tym linkiem kryje sie kopalnia wiedzy na temat Xer-rów przeglądam z zaciekawieniem teraz piłka po mojej stronie wiem gdzie zajrzeć i co zamówić
Narazie samochodzik stoi rozebrany poinformuje jak poszły prace i co było przyczyną
Ps.Jak by ktoś znał momenty dokręcenia panewek korbowych i głównych.Był bym wdzięczny też za pomoc w znalezieniu servisówki do tego silnika
Pozdrawiam
- FightNight85
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 lut 2024, 10:57
- Imię: Rafał
- Auto: Vectra C
- Silnik: 1.8xer
- Rocznik: 2006
- Województwo: dolnośląskie
Witam
Zawroek pod filtrem oleju jest jednym z kluczowych elemętów do wytworzenia ciśnienia w układzie olejowym jezeli jest nieszczelny to całe ciśnienie ucieka do miski olejowej.
1 minuta 10 sekunda filmiku zaczynają objaśniać sprawe też samemu jak sie rozbierze ten element sprawa jest oczywista
[External Link Removed for Guests]
Zawroek pod filtrem oleju jest jednym z kluczowych elemętów do wytworzenia ciśnienia w układzie olejowym jezeli jest nieszczelny to całe ciśnienie ucieka do miski olejowej.
1 minuta 10 sekunda filmiku zaczynają objaśniać sprawe też samemu jak sie rozbierze ten element sprawa jest oczywista
[External Link Removed for Guests]
- FightNight85
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 lut 2024, 10:57
- Imię: Rafał
- Auto: Vectra C
- Silnik: 1.8xer
- Rocznik: 2006
- Województwo: dolnośląskie
Witam
Na kanale Opel garage poruszone jest wiele tematów dotyczących oplowskich silników i nie tylko dość dokładnie opisane co jak zrobić jak sprawdzić
domowymi sposobami
[External Link Removed for Guests]
Na kanale Opel garage poruszone jest wiele tematów dotyczących oplowskich silników i nie tylko dość dokładnie opisane co jak zrobić jak sprawdzić
domowymi sposobami
[External Link Removed for Guests]
- Mateusz199
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 mar 2024, 10:52
- Ostrzeżenia: 2
- Auto: Astra G
- Województwo: mazowieckie
Witaj!
Jeśli chcesz sprawdzić pompę oleju, dobrze jest najpierw oczyścić ją z brudu i opiłków, które znalazłeś. Możesz spróbować odkręcić pewne elementy pompy, aby zbadać jej wnętrze, ale radziłbym robić to ostrożnie, aby nie uszkodzić jej działania. Co do śrub od miski olejowej, warto je sprawdzić, ale pamiętaj o dokładnym ich dokręceniu po kontroli.
Zawór w bloku magistrali olejowej może być trudny do zlokalizowania i sprawdzenia, ale jeśli masz jakieś wskazówki dotyczące jego położenia, spróbuj go odnaleźć i zbadać. Jeśli wydaje się uszkodzony lub zatkany, może to być powodem problemu z ciśnieniem oleju.
Podobnie jak w przypadku pompy oleju, przyjrzenie się panewkom korbowym i głównym jest dobrym pomysłem.
Jeśli chcesz sprawdzić pompę oleju, dobrze jest najpierw oczyścić ją z brudu i opiłków, które znalazłeś. Możesz spróbować odkręcić pewne elementy pompy, aby zbadać jej wnętrze, ale radziłbym robić to ostrożnie, aby nie uszkodzić jej działania. Co do śrub od miski olejowej, warto je sprawdzić, ale pamiętaj o dokładnym ich dokręceniu po kontroli.
Zawór w bloku magistrali olejowej może być trudny do zlokalizowania i sprawdzenia, ale jeśli masz jakieś wskazówki dotyczące jego położenia, spróbuj go odnaleźć i zbadać. Jeśli wydaje się uszkodzony lub zatkany, może to być powodem problemu z ciśnieniem oleju.
Podobnie jak w przypadku pompy oleju, przyjrzenie się panewkom korbowym i głównym jest dobrym pomysłem.
- FightNight85
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 lut 2024, 10:57
- Imię: Rafał
- Auto: Vectra C
- Silnik: 1.8xer
- Rocznik: 2006
- Województwo: dolnośląskie
Witam
W tym tygodniu będe zabierał sie za składanie silnika(przynajmniej taki jest plan )autko stoi na próbnych tablicach także czas na zrobienie przeglądu sie kończy.No niestety te opiłki musiały sie skąś wziąć.Nie ruszałem panewek głównych tylko korbowe chociaż może dobrym pomysłem będzie tam też zajrzeć mam już momenty dokręceń z auto daty dla potomnych.
Panewki główne wału korbowego 1.8XER
1.Nowe śruby (tak mówi serwisówka)
2.50 Nm
3.45 stopni
4.15 stopni
Stopy korbowodu
1.Nowe śruby
2.35 Nm
3.45 stopni
4.15 stopni
Zaworek kulowy w bloku silnika jest za alternatorem odpowiada często za brzęczenie po starcie kół zmiennych faz rozrządu.
pozdrawiam
W tym tygodniu będe zabierał sie za składanie silnika(przynajmniej taki jest plan )autko stoi na próbnych tablicach także czas na zrobienie przeglądu sie kończy.No niestety te opiłki musiały sie skąś wziąć.Nie ruszałem panewek głównych tylko korbowe chociaż może dobrym pomysłem będzie tam też zajrzeć mam już momenty dokręceń z auto daty dla potomnych.
Panewki główne wału korbowego 1.8XER
1.Nowe śruby (tak mówi serwisówka)
2.50 Nm
3.45 stopni
4.15 stopni
Stopy korbowodu
1.Nowe śruby
2.35 Nm
3.45 stopni
4.15 stopni
Zaworek kulowy w bloku silnika jest za alternatorem odpowiada często za brzęczenie po starcie kół zmiennych faz rozrządu.
pozdrawiam