Z22SE UPG?

Awatar użytkownika
Basta

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 03 kwie 2024, 13:28
Imię: Wojciech
Auto: Astra G
Silnik: Z22SE
Rocznik: 2001
Województwo: śląskie

Z22SE UPG?

#1

Nieprzeczytany post autor: Basta »

Witam, mam problem z moją astrą z silnikiem Z22SE mianowicie od strony rozrządu wszystko jest umoczone w oleju m.in napinacz, koło pasowe, ścianki a nawet alternator do tego wszystkiego ostatnio zauważyłem niższy poziom płynu chłodnicznego no i na bagnecie oleju znajduje sie taka emulsja koloru kawy z mlekiem czy to UPG?

Awatar użytkownika
MarKsi0

Rekrut
Posty: 115
Rejestracja: 27 wrz 2023, 14:07
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: MarKsi0 »

Wszystko na to wskazuje, dla pewności możesz kupić test CO2 i sprawdzić czy masz spaliny w płynie

Awatar użytkownika
Basta

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 03 kwie 2024, 13:28
Imię: Wojciech
Auto: Astra G
Silnik: Z22SE
Rocznik: 2001
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Basta »

W takim razie jutro kupie ten test i sprawdze, a orientuje sie ktoś może jakie są widełki teraz za planowanie głowicy+sprawdzenie szczelności? I ew czy może ktoś polecić jakąś szlifiernie na śląsku w okolicach katowic?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4901
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Samo planowanie to od 50 zł ale teraz to chyba bardziej 80-100
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
Basta

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 03 kwie 2024, 13:28
Imię: Wojciech
Auto: Astra G
Silnik: Z22SE
Rocznik: 2001
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Basta »

No to powiem szczerze taką ceną jestem pozytywnie zaskoczony

robertsz

Astro-maniak
Posty: 422
Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
Imię: Robert
Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
Silnik: A16LET
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 25 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: robertsz »

MarKsi0 pisze:
03 kwie 2024, 23:32
Wszystko na to wskazuje, dla pewności możesz kupić test CO2 i sprawdzić czy masz spaliny w płynie
Nie jest regułą, że przy uszkodzonej upg będą spaliny w płynie. To tylko wtedy kiedy przedmucha między cylindrem a kanałem wodnym.

Jeśli przegniła między kanałem wodnym a olejowym to będzie się mieszać jedno z drugim, ale nie będzie spalin w płynie.

Nie znam tego silnika, ale patrząc na zdjęcia w necie to masz tam rozrząd na łańcuchu, który pracuje w oleju i pompę wody napędzaną też łańcuchem.
Zacząłbym od sprawdzenia uszczelnień w tamtym rejonie.

Umyj to przede wszystkim dokładnie i pojeździj trochę, będziesz widział skąd cieknie. UPG to raczej już ostateczność.

edit:

zerknij tu na zdjęcie pompy i uszczelki - [External Link Removed for Guests]

Koło zębate chodzi w oleju a obok masz kanał wodny do bloku. I tylko jedną cienką uszczelkę gumową.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4901
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Generalnie kanał wodny od Komory spalania to dzieli zazwyczaj z 2 - 3.mm zaś kanał olejowy i wodny dużo dużo więcej. Nikłe szanse na mieszanie się płynów z powodu upg.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
Basta

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 03 kwie 2024, 13:28
Imię: Wojciech
Auto: Astra G
Silnik: Z22SE
Rocznik: 2001
Województwo: śląskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Basta »

Rzeczywiście pompa wody może być winna, a raczej jej uszczelka, ponieważ na łączeniu pompy z blokiem dokładniej na dole jest troche oleju ale niewielkie ilości wygląda na to że pospieszyłem sie z tezą o upg, test zrobiony negatywny, co więcej dziś po przegonieniu na trasie już nie ma tej emulsji na bagnecie może troche wody sie nazbierało przez krótkie trasy. Jeszcze pytanie co do tego wycieku od strony rozrządu, mianowicie dzis po oględzinach i wcześniejszym wyczyszczeniu najbardziej widać świeży olej w okolicy koła pasowego dlatego myśle, że problemem jest zwyczajnie simmering jest możliwe że to koło pasowe "rozrzuca" olej po wszystkim wokoło?

Foton

Astro-maniak
Posty: 1175
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 61 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Nie mogłem sobie odmówić analizy tego przypadku

Mało tego, sama pompa może uszczelnieniem wirnika pluć płyn do oleju :o

Bo to taka konstrukcja.

Pompa wody napędzana łańcuchem rozrządu. :shock:

Pompa wody jest przykręcona jakby z tyłu przodu silnika, po lewej stronie flanszy bloku i przechodzi do wnęki gdzie mieszka rozrząd.

El pompa
Obrazek

El Blok z wyjętą pompą, po prawej na górze widać okno na pompę
Obrazek

El blok z założoną pompą
Obrazek

El blok widok od frontu, od rozrządu, pompa jest w lewym górnym rogu
Obrazek

Popatrz sobie w ogóle filmiki na YT pt. Z22SE Timing Chain / 2.2 Ecotec Timing Chain

Jakieś dwa serwisowe i okropna jakość niestety i jeszcze po rusku...

Opel Vectra 2.2L Opel Training Video Part 1
[External Link Removed for Guests]

Opel Vectra 2.2L Opel Training Video Part 2
[External Link Removed for Guests]


Ew. książki sam naprawiam od AG/VB/VC ?

ODPOWIEDZ