Czujnik pedału gazu
- baskowal75
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 cze 2012, 13:55
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA II
- Silnik: DTI 1.7
- Województwo: pomorskie
Czujnik pedału gazu
Witam
w mojej asterce 1.7 DTI Isuzu ostatnio nowe kłopoty . Byłem na kompie z nią i wyszło że błędy P1120 i P1122 (czujnik pedału gazu) oraz P1620 (błąd centralki pokazującej wychylenie potencjometru pedału gazu o 5% na luzie). Objawy są takie że zatrzymują się obroty na 1400 i pedał gazu nie działa. Pedał hamulca zmniejsza obroty do 700-800 czyli normalnie. Odłączanie klemy kasowało błąd ale nie na długo. Czytałem o tym że po zmianie czujnika pedału gazu komuś tam objawy ustąpiły . Dodam że centralkę regenerowałem rok temu. Mój znajomy mechanik polecił mi wymianę filtra paliwa najpierw. Wymieniłem - pomogło ale na 3 dni. Dziś znów pojawił się błąd choć już klemy nie musiałem odłączać - skasował się po zgaszeniu silnika. I teraz pytanie - co z tym robić ? Chciałem kupić czujnik pedału gazu (mój ma nr GM 9157998) ale czy musi mieć dokładnie ten numer? widziałem na aukcjach różne numery ponoć pasujące do mojego rocznika. Czy może być inna przyczyna? czy pójście w czyszczenie wtrysków (jak sugeruje mechanior) preparatem np. liqui moly dodanym do ON coś da?
Pozdrawiam
Michał
w mojej asterce 1.7 DTI Isuzu ostatnio nowe kłopoty . Byłem na kompie z nią i wyszło że błędy P1120 i P1122 (czujnik pedału gazu) oraz P1620 (błąd centralki pokazującej wychylenie potencjometru pedału gazu o 5% na luzie). Objawy są takie że zatrzymują się obroty na 1400 i pedał gazu nie działa. Pedał hamulca zmniejsza obroty do 700-800 czyli normalnie. Odłączanie klemy kasowało błąd ale nie na długo. Czytałem o tym że po zmianie czujnika pedału gazu komuś tam objawy ustąpiły . Dodam że centralkę regenerowałem rok temu. Mój znajomy mechanik polecił mi wymianę filtra paliwa najpierw. Wymieniłem - pomogło ale na 3 dni. Dziś znów pojawił się błąd choć już klemy nie musiałem odłączać - skasował się po zgaszeniu silnika. I teraz pytanie - co z tym robić ? Chciałem kupić czujnik pedału gazu (mój ma nr GM 9157998) ale czy musi mieć dokładnie ten numer? widziałem na aukcjach różne numery ponoć pasujące do mojego rocznika. Czy może być inna przyczyna? czy pójście w czyszczenie wtrysków (jak sugeruje mechanior) preparatem np. liqui moly dodanym do ON coś da?
Pozdrawiam
Michał
- baskowal75
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 cze 2012, 13:55
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA II
- Silnik: DTI 1.7
- Województwo: pomorskie
Witam ponownie.
problem ciągnie się dalej. Mimo że nikt mi nie odpowiedział na tamten (sporo czytałem na forum o zmianach pedału gazu i przepływomierzu etc) to jednak potrzebuję pomocy nadal. Wymieniłem ten pedał gazu i nic. problem trybu awaryjnego się nie zmienił. Najczęściej kiedy silnik jest już gorący i zgaśnie (np na stacji) i go uruchamiam to check engine się włącza i tryb awaryjny. Byłem z tym w Elektro Bip w Redzie i sprawdzono diagnostycznie sterownik silnika. wszystko OK. ale na płytce pojawił się olej! i to niestety napędowy! Słyszałem że jakiś zawór TCV jak puszcza to olej wędruje po kablach do sterownika. To by się zgadzało bo izolacja na przewodach była tłusta. Co wiecie o tej usterce? Gdzie szukać przyczyny? Czy to ten zawór czy może gdzie indziej? Ktoś miał podobne problemy?
problem ciągnie się dalej. Mimo że nikt mi nie odpowiedział na tamten (sporo czytałem na forum o zmianach pedału gazu i przepływomierzu etc) to jednak potrzebuję pomocy nadal. Wymieniłem ten pedał gazu i nic. problem trybu awaryjnego się nie zmienił. Najczęściej kiedy silnik jest już gorący i zgaśnie (np na stacji) i go uruchamiam to check engine się włącza i tryb awaryjny. Byłem z tym w Elektro Bip w Redzie i sprawdzono diagnostycznie sterownik silnika. wszystko OK. ale na płytce pojawił się olej! i to niestety napędowy! Słyszałem że jakiś zawór TCV jak puszcza to olej wędruje po kablach do sterownika. To by się zgadzało bo izolacja na przewodach była tłusta. Co wiecie o tej usterce? Gdzie szukać przyczyny? Czy to ten zawór czy może gdzie indziej? Ktoś miał podobne problemy?
- baskowal75
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 cze 2012, 13:55
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA II
- Silnik: DTI 1.7
- Województwo: pomorskie
widzę że albo problem jest tak błachy albo wręcz odwrotnie i nikt nie ma pomysłu jak pomóc. bujam się z tym już 4 miesiąc! Wszyscy "znawcy mechanicy" u jakich byłem biorą kasiorę i gówno pomagają. a jeden to mi nawet zepsuł sterownik silnika bo chciał dobrze. nawet byłem u elektronika "fachury" na Orunii i cholera bez mojej wiedzy kolejny czujnik pedału gazu ciągnął z Allegro lecz go oświeciłem że tą drogą tez już szedłem. Działają gamonie po omacku i szlak mnie trafia. Mam już kolejny sterownik, pedał gazu, zawór TCV zaklejony klejem epoksydowym (ponoć nie przecieka ale kto go tam wie) i dalej ten sam problem! Tak popieprzonej usterki nigdy w życiu nie miałem! Sorry za nerwy ale właśnie puściły! Czy zna ktoś fachurę "astrowego" z 3 city , który albo powie że się zna i to będzie prawda albo nie skasuje i rzetelnie się przyzna do niewiedzy?
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
A sprawdzałeś te kable? Od oleju izolacja kabli pęcznieje i rozmięka (już po paru godzinach ciągłego kontaktu). Może problem nie leży w sterowniku a w zwartej wiązce kabli od niej?baskowal75 pisze:Słyszałem że jakiś zawór TCV jak puszcza to olej wędruje po kablach do sterownika. To by się zgadzało bo izolacja na przewodach była tłusta.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- baskowal75
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 cze 2012, 13:55
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA II
- Silnik: DTI 1.7
- Województwo: pomorskie
może ... sugerowałem to mechaniorowi ostatniemu ale on twierdzi że błąd "korelacja potencjometru pedału gazu" to musi byc to! i uparł się że w poniedziałek mi to wymieni. Pojadę więc żeby zobaczył że się myli. Mam też nowe spostrzeżenie - odkąd odebrałem wczoraj auto od tych "mistrzów" po 2,5 tygodniach to kiedy odpalam auto nie zimnym silniku błędu nie ma. Natomiast jak trochę popracuje i się rozgrzeje i go wyłączę i próbuje odpalić błąd trybu serwisowego jest. Postoi godzinkę (przy dzisiejszych temperaturach to nawet krócej) i normalnie odpala. TEMPERATURA MA ZNACZENIE. więc na logikę co to ma wspólnego z potencjometrem pedału gazu?
- baskowal75
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 cze 2012, 13:55
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA II
- Silnik: DTI 1.7
- Województwo: pomorskie
Witam ponownie. postanowiłem napisać jeszcze raz o moim problemie bo prócz kolegi FalconTech`a nikt nie jest mi w stanie pomóc. Jednak tym razem jestem lepiej przygotowany bo wróciłem po raz drugi z diagnostyki i chciałem Wam podać moje błędy. Na razie wiązki przewodów (sugestia kolegi FalconTech`a) nie wymieniam choć na Allegro kosztuje to ok. 100 zł. Otóż w momencie kiedy załącza się tryb awaryjny (tak jak pisałem najczęściej po uzyskaniu odpowiedniej temperatury silnika) komputer podaje następujące błędy:
P1120 - korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu (08) - nie występuje ( nie wiem o co chodzi)
P1122 - korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu (08) - nie występuje
P1620 - napięcie odniesienia 5V obwód #1 (01) - nie występuje
P0100 - za wysokie napięcie przepływomierza powietrza (01) - nie występuje
P0704 - nieprawidłowe działanie obwodu wejścia włącznika sprzęgła (08) - obecny
Po odłączeniu przepływomierza powietrza mamy to:
P1620 - napięcie odniesienia 5V obwód #1 (01) - obecny
P1120 - korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu (08) - obecny
P1122 - korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu (08) - obecny
P0100 - za wysokie napięcie przepływomierza powietrza (01) - nie występuje
P1120 - za wysokie napięcie na 1 czujniku pozycji pedału gazu (01) - obecny
P0110 - za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego (01) - obecny
P0100 - za niskie napięcie przepływomierza powietrza (02) - obecny
Dodam jedynie że byłem z tym już u kolejnego elektryka (Wrzeszcz, Jaśkowa Dolina 73) który po tej diagnostyce powiedział że pedał gazu działa i tego by nie ruszał. Sugerował odłączenie czujników płynu chłodzącego i paliwa żeby sprawdzić czy czasem nie podają złych informacji na sterownik (oczywiście w trybie awaryjnym). To zupełnie inna opinia od tej z Orunii z Sandomierskiej gdzie gość kupował już kolejny pedał gazu! Bądź tu mądry. Na razie jeżdżę tym autem ale co to za jazda. W trasę już nim nie pojadę. Może komuś te dane coś mówią . Proszę o pomoc.
P1120 - korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu (08) - nie występuje ( nie wiem o co chodzi)
P1122 - korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu (08) - nie występuje
P1620 - napięcie odniesienia 5V obwód #1 (01) - nie występuje
P0100 - za wysokie napięcie przepływomierza powietrza (01) - nie występuje
P0704 - nieprawidłowe działanie obwodu wejścia włącznika sprzęgła (08) - obecny
Po odłączeniu przepływomierza powietrza mamy to:
P1620 - napięcie odniesienia 5V obwód #1 (01) - obecny
P1120 - korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu (08) - obecny
P1122 - korelacja czujników 1-2 pozycji pedału gazu (08) - obecny
P0100 - za wysokie napięcie przepływomierza powietrza (01) - nie występuje
P1120 - za wysokie napięcie na 1 czujniku pozycji pedału gazu (01) - obecny
P0110 - za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego (01) - obecny
P0100 - za niskie napięcie przepływomierza powietrza (02) - obecny
Dodam jedynie że byłem z tym już u kolejnego elektryka (Wrzeszcz, Jaśkowa Dolina 73) który po tej diagnostyce powiedział że pedał gazu działa i tego by nie ruszał. Sugerował odłączenie czujników płynu chłodzącego i paliwa żeby sprawdzić czy czasem nie podają złych informacji na sterownik (oczywiście w trybie awaryjnym). To zupełnie inna opinia od tej z Orunii z Sandomierskiej gdzie gość kupował już kolejny pedał gazu! Bądź tu mądry. Na razie jeżdżę tym autem ale co to za jazda. W trasę już nim nie pojadę. Może komuś te dane coś mówią . Proszę o pomoc.
- baskowal75
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 cze 2012, 13:55
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA II
- Silnik: DTI 1.7
- Województwo: pomorskie
To znów ja ... sfrustrowany użytkownik Astry... Byłem u kolejnego "fachury" żeby posprawdzał czy odłączenie czujnika temperatury płynu chłodniczego coś da. NIe dało nic. Wydaje mi się że auto od jakiegoś czasu więcej pali niezależnie czy jest w trybie awaryjnym czy nie jest. Czy macie jakiegoś elektromechanika godnego uwagi w 3city lub najbliższych okolicaCH? Sprawdziłem już wszystko z listy u diagnostów. To nie to. Potrzeba fachury co sprawdzi przewody, gniazda w pompie i na sterowniku pompy. Potrzebny od zaraz. Help.
- Miranibelka
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 sie 2021, 16:43
- Imię: Martyna
- Auto: Opel Astra
- Województwo: śląskie
Dzień dobry, tak się składa, że mam ten sam problem. Czy coś pomogło? Czy może Pan coś doradzić?