Podwyższone obroty na "luzie" w trakcie jazdy 1.7DTI (isuzu)

Awatar użytkownika
bialy_duszek

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 06 sty 2013, 17:36
Imię: Sebastian
Auto: Astra G Njoy
Silnik: 1,7 CDTI
Województwo: podlaskie

Re: Podwyższone obroty na "luzie" w trakcie jazdy 1.7DTI (is

#11

Nieprzeczytany post autor: bialy_duszek »

otóż w samochodzie masz 3 czujniki temperatury, jeden siedzi w chłodnicy i odpowiada za włączanie sie wentylatora, dzięki drugiemu czujnikowi widzisz na zegarze jaka jest temperatura, a trzeci siedzi w bloku silnika i odpowiada za dostosowanie mieszanki paliwa do odpowiedniej temperatury, inaczej zarządza mieszanką jak silnik jest zimny a inaczej jak ciepły, koszt takiego czujnika 50zł, czas naprawy samemu 10 minut. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dareksowa

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwie 2013, 15:29
Imię: dariusz
Auto: opel astra g
Silnik: 1.7 tdi isuzu
Województwo: wielkopolskie

#12

Nieprzeczytany post autor: dareksowa »

mam silnik isuzu 1.7 tdi 75 koni w czasie jazdy na luzie mam1000 ob jak sie zatrzyma mam niecałe 800

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

jest poprawnie. POdczas jazdy zwieksza ecm obroty by na wspome byla dodatkowa sila elektryczna oraz w razie wbicia begu by nie zdlawilo silnika.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
wiciua

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 lip 2012, 20:20
Imię: wiciu
Auto: astrag
Silnik: z14xep
Województwo: śląskie

#14

Nieprzeczytany post autor: wiciua »

bialy_duszek pisze:otóż w samochodzie masz 3 czujniki temperatury, jeden siedzi w chłodnicy i odpowiada za włączanie sie wentylatora, dzięki drugiemu czujnikowi widzisz na zegarze jaka jest temperatura, a trzeci siedzi w bloku silnika
Pytam z ciekawości: jeden czujnik jest w obudowie termostatu(odpowiada za wskazania na zegarach), a gdzie jest ten wkręcony w blok silnika który daje informacje do sterownika w celu wytworzenia prawidłowej mieszanki?
Myślałem że ten w obudowie termostatu "załatwia" zegary i mieszankę.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

w chlodnicy to byl ale daje sie w kadettie i astrze F. Pozniej to juz niestety nie bylo. Ten na termostacie to zdaj sie czujnik wlansie i na szafe i na ECM. JEszcze jest czujnik wbudowany w pompie wtrskowej ale od temperatury paliwa ale on sluzy do kilku celów.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
Dziubson

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 23 cze 2011, 23:48
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Silnik: X16SZR
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa

#16

Nieprzeczytany post autor: Dziubson »

Wiadomo coś w tym temacie? Mam to samo i nie wiem co robić:(

marcino1983

#17

Nieprzeczytany post autor: marcino1983 »

Panowie a jesli u mnie jest odwrotnie...? Jade, wrzucam luz i obroty spadaja na 600-700, gdy auto juz zatrzymam w miejscu obroty podwyzszaja sie na 800. Troche jest to malo komfortowe... Moze ktos cos wie na ten temat...?

jjacek2309

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 29 gru 2019, 22:16
Imię: Jacek
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2005
Województwo: mazowieckie

#18

Nieprzeczytany post autor: jjacek2309 »

Witam rozwiązał ktoś problem podniesionych obrotów???

Awatar użytkownika
Cyprin

Astro-maniak
Posty: 152
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:04
Imię: Wojtek
Auto: Astra G Caravan/Astra J ST
Silnik: Y17DT/A17DTR
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 8 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: Cyprin »

jjacek2309 pisze:
28 gru 2020, 1:20
Witam rozwiązał ktoś problem podniesionych obrotów???
To nie jest żaden problem. Tak ma być.

jjacek2309

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 29 gru 2019, 22:16
Imię: Jacek
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2005
Województwo: mazowieckie

#20

Nieprzeczytany post autor: jjacek2309 »

Teraz już wiem tylko ze u mnie czy ciepły czy zimny byly podniesione.Okazalo sie ze silnik nie osiągał właściwej temperatury i dlatego obroty nie spadały.Winowajcą był uszkodzony termostat (zacinał się w pozycji zamkniętej).Teraz dochodzi do 75 stopni i obroty są ok.

ODPOWIEDZ