Traci moc i zapala się check engine

pawel

Traci moc i zapala się check engine

#1

Nieprzeczytany post autor: pawel »

witam i pozdrawia wszystkich forumowiczow.jestem swiezym posiadzczem pieknej astry II rok 1998 silnik 2,0dti i niestety spotkal mnie straszny pech,moze ktos z was bedzie mogl mi pomoc,mianowicie moj problem polega na tym ze moja astra po 3tys obr traci moc i zapala sie zolta lapka kontrolna taka z piorunkiem,chyba silnik przechodzi w tryb awaryjny bo wiecej jak 100 nie chce jechac,dodam ze kiedy gazuje ja na postoju to motor normalnie lapie 5tys obr.kiedy zgasze i ponawnie zapale silnik kontrolka juz sie nie pali-dopiero po 3 tys obr. problem sie ponawia.dodam ze jestem w holandii i wizyta w tutejszym warsztacie raczej odpada,moze moge zrobic cos sam?musze w piatek jechac do polski wiec jak mozecie to pomozcie!dodam ze przeplywomierz powietrza chyba dziala bo kiedy go odlaczam to nawet na postoju nie wchodzi na obroty.pomocy
Ostatnio zmieniony 11 maja 2013, 18:18 przez FalconTech, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Poprawa nazwy tematu.

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#2

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Skoro zapala sie Check Engine...to musisz wymrygac bledy...wtedy dowiesz sie co moze byc na rzeczy ;)
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

dziop'si

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:53
Imię: Michał
Auto: Astra H teraz, Astra G wcześniej
Silnik: 16. 16V
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Wojkowice
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: dziop'si »

Zawór EGR mój kolega miał ten sam problem z Omegą 2.2 Dti. Musisz go przeczyścić.
WRC - Warcy Rycy Cescy

pawel

#4

Nieprzeczytany post autor: pawel »

prosze napiszcie gdzie jest ten zawor EGR?

komando1

#5

Nieprzeczytany post autor: komando1 »

witam mam iedntycxzny problem, bylem na diagnostyce komputerowej i machanik topiedzial ze to cos z recylkulacja spalin. Powiedzial zebym przeczyscil jakis "pojemniczek" ktory mi wskazal, (nie wiem czy tam sie znajduje jakis zawor) i ze to pomoze... nie wiem jak wytlumaczyc gdzie on sie znajkuje wiec jak jestes zainteresowany to moge zrobic fotke tego miejsca i wyslac ci na e-mail

dziop'si

Astro-maniak
Posty: 78
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:53
Imię: Michał
Auto: Astra H teraz, Astra G wcześniej
Silnik: 16. 16V
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Wojkowice
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: dziop'si »

Jeśli masz diesla to EGR jest zaraz za njgrubszym wężem przy silniku
WRC - Warcy Rycy Cescy

pawel

#7

Nieprzeczytany post autor: pawel »

jezele uda ci sie zrobic to zdjecie dzisiaj to bardzo prosze!po czyszczeniu pomoglo?usterka zniknela

[ Dodano: 2008-02-29, 15:47 ]
znalazlem przyczyne-kumpel podpial pod kompa i wyswietlil sie blad czujnika temperatury oleju!!!!teraz moje pytanie brzmi-gdzie on jest?

Awatar użytkownika
TOMASZ13

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 lut 2013, 17:03
Imię: Tomasz
Auto: OPEL ASTRA 2.0DTI 101KM
Silnik: chyba Y20DTH
Województwo: zachodniopomorskie

#8

Nieprzeczytany post autor: TOMASZ13 »

cześć mam taki mały problem a mianowicie zapala mi się kontrolka silnika która zazwyczaj gaśnie :D
np zwalniam silnikiem zapali się i pierwszy bieg drugi i np 2tys obr i zgaśnie
potrafi zapalić się przy stałej prędkości (autostrada) poświeci chwile i gaśnie
i przy ostrym bucie ponad 3tys obr. zapali się i nie zgaśnie dopóki nie zgaszę silnika
byłem u elektryka powiedział ze błąd egr i przeczyścił go i turbo dmucho za słabo ok 0.3 ale załączenie się turbinki czuć i ładnie zbiera się wiec nie wiem bo w chwili zapalenia się kontrolki strasznie traci moc
numer błedu- nieznany elektryk przemilczał to mówiąc "a to EGR"

Awatar użytkownika
dzordz88

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 21 sty 2013, 21:32
Imię: Łukasz
Auto: opel astra g kombi
Silnik: 17000
Województwo: śląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: dzordz88 »

Niestety ale w oplach EGR nie jest najmocniejszym ogniwem :/ mam ten sam problem choć czyściłem nie dawno zawór EGR
najczęściej zawiesza się na autostradzie gdy prędkość jest stała. Zapali się check engine a po redukcji i ostrym bucie gaśnie, odblokowuje się i turbo chodzi dalej. Ojciec miał ten sam problem w zafirze 2.0 TD tyle że tam przeciekał wężyk doprowadzający olej i sterujący EGR-em. W moim przypadku jak i zresztą w większości Waszych wina leży po stronie EGR ale z powodu brudu nagromadzonego się wewnątrz.

Awatar użytkownika
oles

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2012, 6:50
Imię: Michał
Auto: Opel Astra 1998
Silnik: 1.7 DTL
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Starachowice

#10

Nieprzeczytany post autor: oles »

u mnie było tak samo, pojechałem podpiąć pod kompa wykazało błąd EGR więc odłączyłem wężyk zaślepił śrubą i już nie wyskakuje ;)

ODPOWIEDZ