Strona 1 z 2

Traci moc i zapala się check engine

: 26 lut 2008, 20:10
autor: pawel
witam i pozdrawia wszystkich forumowiczow.jestem swiezym posiadzczem pieknej astry II rok 1998 silnik 2,0dti i niestety spotkal mnie straszny pech,moze ktos z was bedzie mogl mi pomoc,mianowicie moj problem polega na tym ze moja astra po 3tys obr traci moc i zapala sie zolta lapka kontrolna taka z piorunkiem,chyba silnik przechodzi w tryb awaryjny bo wiecej jak 100 nie chce jechac,dodam ze kiedy gazuje ja na postoju to motor normalnie lapie 5tys obr.kiedy zgasze i ponawnie zapale silnik kontrolka juz sie nie pali-dopiero po 3 tys obr. problem sie ponawia.dodam ze jestem w holandii i wizyta w tutejszym warsztacie raczej odpada,moze moge zrobic cos sam?musze w piatek jechac do polski wiec jak mozecie to pomozcie!dodam ze przeplywomierz powietrza chyba dziala bo kiedy go odlaczam to nawet na postoju nie wchodzi na obroty.pomocy

: 26 lut 2008, 20:14
autor: Maryś
Skoro zapala sie Check Engine...to musisz wymrygac bledy...wtedy dowiesz sie co moze byc na rzeczy ;)

: 26 lut 2008, 20:41
autor: dziop'si
Zawór EGR mój kolega miał ten sam problem z Omegą 2.2 Dti. Musisz go przeczyścić.

: 26 lut 2008, 23:34
autor: pawel
prosze napiszcie gdzie jest ten zawor EGR?

: 27 lut 2008, 10:21
autor: komando1
witam mam iedntycxzny problem, bylem na diagnostyce komputerowej i machanik topiedzial ze to cos z recylkulacja spalin. Powiedzial zebym przeczyscil jakis "pojemniczek" ktory mi wskazal, (nie wiem czy tam sie znajduje jakis zawor) i ze to pomoze... nie wiem jak wytlumaczyc gdzie on sie znajkuje wiec jak jestes zainteresowany to moge zrobic fotke tego miejsca i wyslac ci na e-mail

: 27 lut 2008, 16:38
autor: dziop'si
Jeśli masz diesla to EGR jest zaraz za njgrubszym wężem przy silniku

: 27 lut 2008, 19:24
autor: pawel
jezele uda ci sie zrobic to zdjecie dzisiaj to bardzo prosze!po czyszczeniu pomoglo?usterka zniknela

[ Dodano: 2008-02-29, 15:47 ]
znalazlem przyczyne-kumpel podpial pod kompa i wyswietlil sie blad czujnika temperatury oleju!!!!teraz moje pytanie brzmi-gdzie on jest?

Re: Traci moc i zapala się check engine

: 03 mar 2013, 10:24
autor: TOMASZ13
cześć mam taki mały problem a mianowicie zapala mi się kontrolka silnika która zazwyczaj gaśnie :D
np zwalniam silnikiem zapali się i pierwszy bieg drugi i np 2tys obr i zgaśnie
potrafi zapalić się przy stałej prędkości (autostrada) poświeci chwile i gaśnie
i przy ostrym bucie ponad 3tys obr. zapali się i nie zgaśnie dopóki nie zgaszę silnika
byłem u elektryka powiedział ze błąd egr i przeczyścił go i turbo dmucho za słabo ok 0.3 ale załączenie się turbinki czuć i ładnie zbiera się wiec nie wiem bo w chwili zapalenia się kontrolki strasznie traci moc
numer błedu- nieznany elektryk przemilczał to mówiąc "a to EGR"

Re: Traci moc i zapala się check engine

: 09 mar 2013, 14:11
autor: dzordz88
Niestety ale w oplach EGR nie jest najmocniejszym ogniwem :/ mam ten sam problem choć czyściłem nie dawno zawór EGR
najczęściej zawiesza się na autostradzie gdy prędkość jest stała. Zapali się check engine a po redukcji i ostrym bucie gaśnie, odblokowuje się i turbo chodzi dalej. Ojciec miał ten sam problem w zafirze 2.0 TD tyle że tam przeciekał wężyk doprowadzający olej i sterujący EGR-em. W moim przypadku jak i zresztą w większości Waszych wina leży po stronie EGR ale z powodu brudu nagromadzonego się wewnątrz.

Re: Traci moc i zapala się check engine

: 11 mar 2013, 16:40
autor: oles
u mnie było tak samo, pojechałem podpiąć pod kompa wykazało błąd EGR więc odłączyłem wężyk zaślepił śrubą i już nie wyskakuje ;)