Awaryjność 1.7 DTI
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 cze 2012, 18:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra Hkombi
- Silnik: Z16xep
- Województwo: podlaskie
Awaryjność 1.7 DTI
Zauważyłem na forum że ten silnik występuje w postach bardzo często. Kupiłem astre z tym motorem bo silnik ten obrósł wręcz legendą. Miał być niezawodny, oszczędny. W ciągu roku użytkowania wymieniłem w nim sporo. Niestety jak się później okazywało awarie były z powodu zaniedbań poprzedniego właściciela.
Po roku użytkowania mogę stwierdzić jedno.
1.7 dti wymaga bardzo dobrego dbania. Wymiany oleju na czas, a w szczególności filtrów(czemu ludzie o tym zapominają 23 złote filtr oleju np) Jeśli ten silnik jest w dobrych rękach będzie służyl bardzo dlugo i bezawaryjnie.
Po roku użytkowania mogę stwierdzić jedno.
1.7 dti wymaga bardzo dobrego dbania. Wymiany oleju na czas, a w szczególności filtrów(czemu ludzie o tym zapominają 23 złote filtr oleju np) Jeśli ten silnik jest w dobrych rękach będzie służyl bardzo dlugo i bezawaryjnie.
- mk5
- Posty: 6258
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Sam silik jest bardzo ciezko zajechac.Problematyczne sa w tym silniku oringi obsady wtryskiwaczy,chłodniczka oleju rzadziej UPG(olej nalot maz w zbiorniczku )no i osprzet.Ja i jak i równiez moi znajomi kazdy kto ma ten silnik to naprawiał alternator.Problem tez sa czasami sterownik umieszony fatalnie na silniku.
Kolego webronin co naprawiałes w swoim autku?
Kolego webronin co naprawiałes w swoim autku?
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 cze 2012, 18:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra Hkombi
- Silnik: Z16xep
- Województwo: podlaskie
Właśnie oringi na obsadach wtryskiwaczy(500 z robocizna), chłodniczke oleju(350 nowa w promocji była za te cenę a robocizna we własnym zakresie), czujnik położenia wału(180 +30 za wymiane), alternator(200+100 za wymiane regenerowane a stary musiałem oddać na wymiane), chłodnica klimy nieszczelna to wymieniłem i od razu osuszacz(chłodnica 200 osuszacz 50 i robocizna z nabiciem 180) alternator wymieniłem 2 razy za drugim razem na szczęście na gwarancji. Wszystko w ciągu 3 miesięcy od zakupu. Teraz jeżdżę prawie rok i leje tylko paliwo.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 kwie 2014, 23:12
- Auto: W poszukiwaniu.
- Województwo: wielkopolskie
A jakie były objawy poszczególnych awarii, że wymieniałeś w tak krótkim czasie?
Przy jakim przebiegu (wpisanym/faktycznym) kupiłeś auto?
Przy jakim przebiegu (wpisanym/faktycznym) kupiłeś auto?
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 cze 2012, 18:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra Hkombi
- Silnik: Z16xep
- Województwo: podlaskie
Kupiłem z przebiegiem 185tys. teraz ma 206tys.
Oringi na obsadach wtryskiwaczy i chłodniczka oleju: naprawy po miesiącu od kupna (pewnie ukryta wada poprzedniego właściciela)
Objawy
Olej w układzie chłodniczym
Czujnik położenia wału: przy przebiegu 200tys
Objawy: zegary świrowały, nie palił, przerywał, przyczyne znalazłem za pomocą odczytu kodu usterki sposobem gaz hamulec
Chlodnica klimatyzacji i osuszacz :zaraz po kupnie (poprzedni właściciel zobowiązał się do naprawy jesli okaze sie wadliwa po nabiciu) i faktycznie zwrocil kase - szacun
Osuszacz wymienia się przy każdym rozszczelnieniu układu klimatyzacji a chlodnica wymieniona bo po prostu była nieszczelna - sprawdzane domowym sposobem woda i plyn w spryskiwaczu.
Alternator : przy około 190tys i 204tys(na gwarancji)
Objawy: słabe ładowanie akumulatora, brak wspomagania
Jeszcze jedno.
Przy drugiej wymianie alternatora objawy były takie same jak przy padniętym czujniku położenia walu. Tyle że jeszcze kontrolka ładowania świeciła.
Oringi na obsadach wtryskiwaczy i chłodniczka oleju: naprawy po miesiącu od kupna (pewnie ukryta wada poprzedniego właściciela)
Objawy
Olej w układzie chłodniczym
Czujnik położenia wału: przy przebiegu 200tys
Objawy: zegary świrowały, nie palił, przerywał, przyczyne znalazłem za pomocą odczytu kodu usterki sposobem gaz hamulec
Chlodnica klimatyzacji i osuszacz :zaraz po kupnie (poprzedni właściciel zobowiązał się do naprawy jesli okaze sie wadliwa po nabiciu) i faktycznie zwrocil kase - szacun
Osuszacz wymienia się przy każdym rozszczelnieniu układu klimatyzacji a chlodnica wymieniona bo po prostu była nieszczelna - sprawdzane domowym sposobem woda i plyn w spryskiwaczu.
Alternator : przy około 190tys i 204tys(na gwarancji)
Objawy: słabe ładowanie akumulatora, brak wspomagania
Jeszcze jedno.
Przy drugiej wymianie alternatora objawy były takie same jak przy padniętym czujniku położenia walu. Tyle że jeszcze kontrolka ładowania świeciła.
! | Edytuj posty nie pisz jeden za drugim. // Wiadomość z:Dido2@ |
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 cze 2012, 18:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra Hkombi
- Silnik: Z16xep
- Województwo: podlaskie
Jeszcze jedno.
Przy drugiej wymianie alternatora objawy były takie same jak przy padniętym czujniku położenia walu. Tyle że jeszcze kontrolka ładowania świeciła.
Przy drugiej wymianie alternatora objawy były takie same jak przy padniętym czujniku położenia walu. Tyle że jeszcze kontrolka ładowania świeciła.
- bakrilogu
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 paź 2013, 14:15
- Imię: Mariusz
- Auto: Opelel ASTRA II 1,7 DTI
- Silnik: 1,7 DTI
- Województwo: dolnośląskie
Użytkuje ten silnik 6 lat kupiłem z przebiegiem raczej naciąganym 170000
Naprawa
1 uszczelka pod głowicą
2. Sterownik + regeneracja pompy
3. Wymiana Skrzyni biegów
4. Wymiana Przepływomierz
5. Wymiana Altrenator 2x
6 Wymiana serwo + pompa hamulcowa
7.wymiana Silniczek wycieraczek przednich
8. wymiana termostatu
i dalej Olej w zbiorniczu!!!
Zewnętrzne wycieki oleju
04-04-2014 wymiana silnika (od anglika)
1.Olej w zbiorniczku!!! znowu
2.Wywala płyn chłodzący - szykuje mi sie chyba znowu uszczelka do wymiany teraz zrobie to od razu z wymianą oringów
pękły dwa węzę od nagrzewnicy ~!!! wymiana
oprócz tego na dniach padł również padł wentylator chłodnicy.
Ja osobiście po doświadczeniach z tym samochodem nie poleciłbym go juz dawno powinienem sie go pozbyc:-)
Naprawa
1 uszczelka pod głowicą
2. Sterownik + regeneracja pompy
3. Wymiana Skrzyni biegów
4. Wymiana Przepływomierz
5. Wymiana Altrenator 2x
6 Wymiana serwo + pompa hamulcowa
7.wymiana Silniczek wycieraczek przednich
8. wymiana termostatu
i dalej Olej w zbiorniczu!!!
Zewnętrzne wycieki oleju
04-04-2014 wymiana silnika (od anglika)
1.Olej w zbiorniczku!!! znowu
2.Wywala płyn chłodzący - szykuje mi sie chyba znowu uszczelka do wymiany teraz zrobie to od razu z wymianą oringów
pękły dwa węzę od nagrzewnicy ~!!! wymiana
oprócz tego na dniach padł również padł wentylator chłodnicy.
Ja osobiście po doświadczeniach z tym samochodem nie poleciłbym go juz dawno powinienem sie go pozbyc:-)
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 11 sty 2009, 22:35
- Imię: Bodek
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Mam to auto od 6 lat. Kupiłem z oryginalnym przebiegiem 180 000. Teraz mam 260 tyś. Przy 210 tyś. wymieniłem alternator i nic więcej. Ja jestem zadowolony z tego silnika.
- EdzioO
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 maja 2014, 23:15
- Auto: Nie astra
- Województwo: lubelskie
nie mam opla ale stoi mi na garażu i mam taki oto problem olej w chłodnicy po sprawdzeniu czy chłodniczka nigdzie nie przecieka wydaje się być spoko, ale schody zaczynały wraz się z rozkręcaniem w dolocie jest już smar tyle brudu, że o ja piii***. Ale nie to jest najlepsze jak wyciągałem głowicę z nikąd pojawił mi się oring nieduży, grubość 2mm a szzerokość otworu od środka to jakieś 9mm. Jak wyjąłem głowicę to leżał on na tłoku. I co najlepsze jest spoko miękki jakby nie był z bloku silnika tylko jakimś cudem tam przywędrował. Osobiście obstawiam, że przywędrował gdzieś z układu chłodzenia kanalikami jakoś się przecisną i podczas wyjmowania wyleciał, sprawa poważna bo jak nie znajdzie się na pierwotnym miejscu to coś będzie nieszczelne. Aha i na wtryskiwaczach oringi są jakby stalowe już. I w sumie to może być powodem oleju w zbiorniczku ale skąd ten oring?
I wszystko inne wygląda spoko prócz smaru w dolocie. Jeżli ktoś mógłby mi podpowiedzieć skąd to wszystko się tam wzięło i jak temu zaradzić byłbym wdzięczny bo do piątku muszę złożyć ten silnik.
I wszystko inne wygląda spoko prócz smaru w dolocie. Jeżli ktoś mógłby mi podpowiedzieć skąd to wszystko się tam wzięło i jak temu zaradzić byłbym wdzięczny bo do piątku muszę złożyć ten silnik.
- 1506edi
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 maja 2014, 20:06
- Imię: Edward
- Auto: Astra G
- Silnik: 1,7 DTI isuzu
- Województwo: śląskie
Witam
Zakupiłem taki sam model 2 lata temu i takiego dziadostwa JAK SILNIK 1,7 DTI ISUZU(160 tys-jeden właściciel) nie widziałem,nie dość że części cenowo drogie to same felery,przy ostatnim chciałem żeby się zapalił i spłonął.Pękła mi głowica w 2 miejscach+rozszczelniona chłodnica,rok temu uszkodzeniu uległ przepływomierz zaraz za nim sterownik pompy wtryskowej,szlag trafił koło pompy oleju właśnie teraz a czy nie przeskoczył rozrząd dowiem sie jutro.Mam prawko od 1988r zaczynałem od fiatów dużych i małych ale ten dziad bije wszystkie na głowe.
Pozdro edi.
Zakupiłem taki sam model 2 lata temu i takiego dziadostwa JAK SILNIK 1,7 DTI ISUZU(160 tys-jeden właściciel) nie widziałem,nie dość że części cenowo drogie to same felery,przy ostatnim chciałem żeby się zapalił i spłonął.Pękła mi głowica w 2 miejscach+rozszczelniona chłodnica,rok temu uszkodzeniu uległ przepływomierz zaraz za nim sterownik pompy wtryskowej,szlag trafił koło pompy oleju właśnie teraz a czy nie przeskoczył rozrząd dowiem sie jutro.Mam prawko od 1988r zaczynałem od fiatów dużych i małych ale ten dziad bije wszystkie na głowe.
Pozdro edi.