Falowanie obrotów, pulsowanie świateł i zegarów - co jest?

Awatar użytkownika
sandalek99

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04 maja 2014, 14:40
Imię: Tomek
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 DTI Isuzu
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Falowanie obrotów, pulsowanie świateł i zegarów - co jest?

#1

Nieprzeczytany post autor: sandalek99 »

Witam.

Pojechałem wymienić świece padł rozrusznik. Wymieniłem rozrusznik wsiadam odpalam i dyskoteka. falują obroty co za tym idzie silnik pracuje nie równo i pulsują swiatła oraz zegary na niskich obrotach natomiast na wyższych sytuacja się stabilizuje. Nie chce żeby jakiś mechanik naciągnął mnie na niepotrzebne koszty bo jestem w trakcie szukania nowego który zajmie się moja asterką. Może miał ktoś z Was podobny problem? Pomóżcie silnik 1,7 DTI Isuzu

Awatar użytkownika
jidart199

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 04 kwie 2014, 16:18
Imię: Jarosław
Auto: Astra F
Silnik: 1.4 115 KM
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Staszów/Świętokrzyskie

#2

Nieprzeczytany post autor: jidart199 »

mi jak migały światła (wewnętrzne) miałem niedoładowany akumulator ... mogło też ci sie coś stać z alternatorem

Awatar użytkownika
sandalek99

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 04 maja 2014, 14:40
Imię: Tomek
Auto: Astra G
Silnik: 1.7 DTI Isuzu
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

#3

Nieprzeczytany post autor: sandalek99 »

Więc jeżeli chodzi o tą usterkę to regulator do wymiany i jest ok od 3 dni

JacekGit

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 30 paź 2015, 22:42
Imię: Jacek
Auto: Astra G
Silnik: Z17DTL
Województwo: mazowieckie

#4

Nieprzeczytany post autor: JacekGit »

Widzę podobne tematy na forum jednak u mnie wygląda to inaczej.

Najbardziej widoczne jest to na biegu jałowym po uruchomieniu zimnego silnika. Falują obroty i jednocześnie do rytmu przygasają wszystkie światła czyli zewnętrzne jak i wewnętrzne oświetlenie, wyświetlacz, TID. Po rozgrzaniu efekt jest dużo mniej widoczny, a czasem ustępuje zupełnie.

Stało się to ze dwa dni po wymianie kompletnego rozrządu z paskiem wielorowkowym. Wymieniłem w tym czasie również filtr paliwa, ale nie czyściłem obudowy.

Podczas jazdy problem nie występuje. Silnik nie zgasł nigdy samoistnie.
W warsztacie odesłali mnie do elektryka, ale zanim tam się udam może ktoś miał taki przypadek i wie co jest grane.

Sprawdzałem napięcie
akumulator: 13,08V
przy włączonym silniku z DRL wahania 13,92V - 14,01V\
włączony silnik i wszystkie urządzenia: 13,95V

Silnik z17dtl
!
Art.4 regulaminu forum.
Połączyłem z istniejącym tematem.
// Dido
Ostatnio zmieniony 31 paź 2016, 20:03 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Jakies troche niskie napiecie ladowania. Chyba alternator lub regulator napiecia troche siada.

JacekGit

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 30 paź 2015, 22:42
Imię: Jacek
Auto: Astra G
Silnik: Z17DTL
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: JacekGit »

Sorki, jakoś przeoczyłem ten temat.
Czyli jednak elektryk.
Dzięki.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Skoro zaczęło się od wymiany rozrządu to może być, że któraś rolka szarpie i alternator ma nierówne obroty, silnik ma nierówne obroty i do rytmu gra napięcie ładowania.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

JacekGit

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 30 paź 2015, 22:42
Imię: Jacek
Auto: Astra G
Silnik: Z17DTL
Województwo: mazowieckie

#8

Nieprzeczytany post autor: JacekGit »

Tylko wszystkie rolki były sprawdzane i dlatego dodatkowo wymienili jeszcze dwie. Będę jutro w tym warsztacie to poproszę o sprawdzenie naciągu paska wielorowkowego.

JacekGit

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 30 paź 2015, 22:42
Imię: Jacek
Auto: Astra G
Silnik: Z17DTL
Województwo: mazowieckie

#9

Nieprzeczytany post autor: JacekGit »

Problem rozwiązany. Padł regulator napięcia.

ODPOWIEDZ