Falowanie obrotów, pulsowanie świateł i zegarów - co jest?
- sandalek99
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 maja 2014, 14:40
- Imię: Tomek
- Auto: Astra G
- Silnik: 1.7 DTI Isuzu
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Falowanie obrotów, pulsowanie świateł i zegarów - co jest?
Witam.
Pojechałem wymienić świece padł rozrusznik. Wymieniłem rozrusznik wsiadam odpalam i dyskoteka. falują obroty co za tym idzie silnik pracuje nie równo i pulsują swiatła oraz zegary na niskich obrotach natomiast na wyższych sytuacja się stabilizuje. Nie chce żeby jakiś mechanik naciągnął mnie na niepotrzebne koszty bo jestem w trakcie szukania nowego który zajmie się moja asterką. Może miał ktoś z Was podobny problem? Pomóżcie silnik 1,7 DTI Isuzu
Pojechałem wymienić świece padł rozrusznik. Wymieniłem rozrusznik wsiadam odpalam i dyskoteka. falują obroty co za tym idzie silnik pracuje nie równo i pulsują swiatła oraz zegary na niskich obrotach natomiast na wyższych sytuacja się stabilizuje. Nie chce żeby jakiś mechanik naciągnął mnie na niepotrzebne koszty bo jestem w trakcie szukania nowego który zajmie się moja asterką. Może miał ktoś z Was podobny problem? Pomóżcie silnik 1,7 DTI Isuzu
- jidart199
- Posty: 21
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 16:18
- Imię: Jarosław
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4 115 KM
- Województwo: świętokrzyskie
- Lokalizacja: Staszów/Świętokrzyskie
mi jak migały światła (wewnętrzne) miałem niedoładowany akumulator ... mogło też ci sie coś stać z alternatorem
- sandalek99
- Posty: 7
- Rejestracja: 04 maja 2014, 14:40
- Imię: Tomek
- Auto: Astra G
- Silnik: 1.7 DTI Isuzu
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Więc jeżeli chodzi o tą usterkę to regulator do wymiany i jest ok od 3 dni
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 paź 2015, 22:42
- Imię: Jacek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: mazowieckie
Widzę podobne tematy na forum jednak u mnie wygląda to inaczej.
Najbardziej widoczne jest to na biegu jałowym po uruchomieniu zimnego silnika. Falują obroty i jednocześnie do rytmu przygasają wszystkie światła czyli zewnętrzne jak i wewnętrzne oświetlenie, wyświetlacz, TID. Po rozgrzaniu efekt jest dużo mniej widoczny, a czasem ustępuje zupełnie.
Stało się to ze dwa dni po wymianie kompletnego rozrządu z paskiem wielorowkowym. Wymieniłem w tym czasie również filtr paliwa, ale nie czyściłem obudowy.
Podczas jazdy problem nie występuje. Silnik nie zgasł nigdy samoistnie.
W warsztacie odesłali mnie do elektryka, ale zanim tam się udam może ktoś miał taki przypadek i wie co jest grane.
Sprawdzałem napięcie
akumulator: 13,08V
przy włączonym silniku z DRL wahania 13,92V - 14,01V\
włączony silnik i wszystkie urządzenia: 13,95V
Silnik z17dtl
Najbardziej widoczne jest to na biegu jałowym po uruchomieniu zimnego silnika. Falują obroty i jednocześnie do rytmu przygasają wszystkie światła czyli zewnętrzne jak i wewnętrzne oświetlenie, wyświetlacz, TID. Po rozgrzaniu efekt jest dużo mniej widoczny, a czasem ustępuje zupełnie.
Stało się to ze dwa dni po wymianie kompletnego rozrządu z paskiem wielorowkowym. Wymieniłem w tym czasie również filtr paliwa, ale nie czyściłem obudowy.
Podczas jazdy problem nie występuje. Silnik nie zgasł nigdy samoistnie.
W warsztacie odesłali mnie do elektryka, ale zanim tam się udam może ktoś miał taki przypadek i wie co jest grane.
Sprawdzałem napięcie
akumulator: 13,08V
przy włączonym silniku z DRL wahania 13,92V - 14,01V\
włączony silnik i wszystkie urządzenia: 13,95V
Silnik z17dtl
Ostatnio zmieniony 31 paź 2016, 20:03 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Jakies troche niskie napiecie ladowania. Chyba alternator lub regulator napiecia troche siada.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 paź 2015, 22:42
- Imię: Jacek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: mazowieckie
Sorki, jakoś przeoczyłem ten temat.
Czyli jednak elektryk.
Dzięki.
Czyli jednak elektryk.
Dzięki.
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Skoro zaczęło się od wymiany rozrządu to może być, że któraś rolka szarpie i alternator ma nierówne obroty, silnik ma nierówne obroty i do rytmu gra napięcie ładowania.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 paź 2015, 22:42
- Imię: Jacek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: mazowieckie
Tylko wszystkie rolki były sprawdzane i dlatego dodatkowo wymienili jeszcze dwie. Będę jutro w tym warsztacie to poproszę o sprawdzenie naciągu paska wielorowkowego.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 paź 2015, 22:42
- Imię: Jacek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: mazowieckie
Problem rozwiązany. Padł regulator napięcia.