Metoda przelewowa i wymiana wtrysku astra g Z17dtl 1.7 Cdti

panikarz90

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 23 lis 2014, 12:24
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra G 1.7 cdti 2003
Województwo: wielkopolskie

Metoda przelewowa i wymiana wtrysku astra g Z17dtl 1.7 Cdti

#1

Nieprzeczytany post autor: panikarz90 »

Cześć,

szukałem na różnych forach ale nie mogłem znaleźć dokładnej instrukcji. Czy może mi ktoś wytłumaczyć na poniższym zdjęciu jak wykonać metodę przelewową ? I jeżeli wtrysk jest do wymiany to jak mam go zdemontować ? Bo rozumiem, że odkręcenie dwóch śrub nie wystarczy ? Nie chciał bym nic popsuć.. Pozdrawiam

Obrazek

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: bambula »

Przelew-zdejmujesz gumowe wężyki plastikowych końcówek na wtryskiwaczach,na podwójnych jedną stronę zaślepiasz.Używasz plastikowych wężyków długości ok.0,5m których końce wkładasz do pojemników np.butelek po napoju umieszczonych powyżej wtrysków.Opisów w necie jest dużo łącznie z diagnostyką.Odkręcenie dwóch śrub to tylko zdjęcie uszczelnienia wtryskiwacza a nie jego odkręcenie.

Awatar użytkownika
danielson

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 03 kwie 2022, 12:57
Imię: Daniel
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Rocznik: 2005
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: danielson »

Cześć,
przymierzam się do wy,iany uszczelniaczy, czy jak zdejmę zabezpieczenie i trójnik z przelewów to ta część plastikowa z gniazdem na wtrysku też zejdzie ? Czy uszczelniacz bez ściągana gniazda też da się nałożyć ?

Awatar użytkownika
Windgate

Astro-maniak
Posty: 226
Rejestracja: 29 maja 2019, 23:32
Auto: Astra H Hatchback 2005
Silnik: Z17DTL
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Windgate »

Ten duży uszczelniacz da się zdjąć/założyć po odpięciu z wtrysku przelewów i kostki elektrycznej, normalnie wychodzi do góry. Nic więcej nie trzeba odpinać. Tylko przykręcając trzeba działać delikatnie; założyć, ustawić na środku, docisnąć ręką i przykręcić śruby nie za dużym momentem (o ile pamiętam 18Nm).
Per aspera ad Astra

Awatar użytkownika
danielson

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 03 kwie 2022, 12:57
Imię: Daniel
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Rocznik: 2005
Województwo: mazowieckie

#5

Nieprzeczytany post autor: danielson »

dziękuję. Rozumiem, że jak zdejmęprzelewy i odepną wtyk elektryczny to przez ten okrągły plastik na górze wtryku i gniazdo elektryczne uszczelniacz przejdzie bez problemu ?

Awatar użytkownika
Windgate

Astro-maniak
Posty: 226
Rejestracja: 29 maja 2019, 23:32
Auto: Astra H Hatchback 2005
Silnik: Z17DTL
Województwo: łódzkie
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 5 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Windgate »

W Z17DTL (o czym w teorii jest ten temat) na 100% tak, robiłem tak u siebie. Widzę jednak że masz w opisie Z17DTH więc nie mogę zagwarantować. Nie widać jednak żadnych spektakularnych różnic.
Przed rozpięciem przelewów profilaktycznie dobrze mieć do nich oringi i te sprężynujące zatrzaski... kosztuje to jakieś grosze, a u mnie np. oryginalne oringi były jakieś sparciałe i rozwarstwiały się przy próbie ponownego składania (wchodzą dość ciasno nawet po posmarowaniu olejem). Ogólnie rzecz biorąc ja razem z wymianą uszczelek wokół wtrysków wymieniłem całe przelewy, bo rurki też miałem jakieś dziwnie zesztywniałe ze starości.
Per aspera ad Astra

ODPOWIEDZ