Cześć,
szukałem na różnych forach ale nie mogłem znaleźć dokładnej instrukcji. Czy może mi ktoś wytłumaczyć na poniższym zdjęciu jak wykonać metodę przelewową ? I jeżeli wtrysk jest do wymiany to jak mam go zdemontować ? Bo rozumiem, że odkręcenie dwóch śrub nie wystarczy ? Nie chciał bym nic popsuć.. Pozdrawiam
Metoda przelewowa i wymiana wtrysku astra g Z17dtl 1.7 Cdti
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 lis 2014, 12:24
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra G 1.7 cdti 2003
- Województwo: wielkopolskie
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
- Imię: Włodek
- Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
- Silnik: Z17DTL,X16SZR
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 8 razy
Przelew-zdejmujesz gumowe wężyki plastikowych końcówek na wtryskiwaczach,na podwójnych jedną stronę zaślepiasz.Używasz plastikowych wężyków długości ok.0,5m których końce wkładasz do pojemników np.butelek po napoju umieszczonych powyżej wtrysków.Opisów w necie jest dużo łącznie z diagnostyką.Odkręcenie dwóch śrub to tylko zdjęcie uszczelnienia wtryskiwacza a nie jego odkręcenie.
- danielson
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 kwie 2022, 12:57
- Imię: Daniel
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Rocznik: 2005
- Województwo: mazowieckie
Cześć,
przymierzam się do wy,iany uszczelniaczy, czy jak zdejmę zabezpieczenie i trójnik z przelewów to ta część plastikowa z gniazdem na wtrysku też zejdzie ? Czy uszczelniacz bez ściągana gniazda też da się nałożyć ?
przymierzam się do wy,iany uszczelniaczy, czy jak zdejmę zabezpieczenie i trójnik z przelewów to ta część plastikowa z gniazdem na wtrysku też zejdzie ? Czy uszczelniacz bez ściągana gniazda też da się nałożyć ?
- Windgate
- Posty: 226
- Rejestracja: 29 maja 2019, 23:32
- Auto: Astra H Hatchback 2005
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 5 razy
Ten duży uszczelniacz da się zdjąć/założyć po odpięciu z wtrysku przelewów i kostki elektrycznej, normalnie wychodzi do góry. Nic więcej nie trzeba odpinać. Tylko przykręcając trzeba działać delikatnie; założyć, ustawić na środku, docisnąć ręką i przykręcić śruby nie za dużym momentem (o ile pamiętam 18Nm).
Per aspera ad Astra
- danielson
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 kwie 2022, 12:57
- Imię: Daniel
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Rocznik: 2005
- Województwo: mazowieckie
dziękuję. Rozumiem, że jak zdejmęprzelewy i odepną wtyk elektryczny to przez ten okrągły plastik na górze wtryku i gniazdo elektryczne uszczelniacz przejdzie bez problemu ?
- Windgate
- Posty: 226
- Rejestracja: 29 maja 2019, 23:32
- Auto: Astra H Hatchback 2005
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 5 razy
W Z17DTL (o czym w teorii jest ten temat) na 100% tak, robiłem tak u siebie. Widzę jednak że masz w opisie Z17DTH więc nie mogę zagwarantować. Nie widać jednak żadnych spektakularnych różnic.
Przed rozpięciem przelewów profilaktycznie dobrze mieć do nich oringi i te sprężynujące zatrzaski... kosztuje to jakieś grosze, a u mnie np. oryginalne oringi były jakieś sparciałe i rozwarstwiały się przy próbie ponownego składania (wchodzą dość ciasno nawet po posmarowaniu olejem). Ogólnie rzecz biorąc ja razem z wymianą uszczelek wokół wtrysków wymieniłem całe przelewy, bo rurki też miałem jakieś dziwnie zesztywniałe ze starości.
Przed rozpięciem przelewów profilaktycznie dobrze mieć do nich oringi i te sprężynujące zatrzaski... kosztuje to jakieś grosze, a u mnie np. oryginalne oringi były jakieś sparciałe i rozwarstwiały się przy próbie ponownego składania (wchodzą dość ciasno nawet po posmarowaniu olejem). Ogólnie rzecz biorąc ja razem z wymianą uszczelek wokół wtrysków wymieniłem całe przelewy, bo rurki też miałem jakieś dziwnie zesztywniałe ze starości.
Per aspera ad Astra