Strona 1 z 1

Astra G 2.0 DI brak mocy. Dlawienie

: 13 lis 2016, 13:46
autor: Artkul12
Witam posiadam asterke G 98r. 2.0 DI moj problem dotyczy mulowatosci na kazdej płaszczyźnie( start,jazda po miescie, na trasie) praktYcznie caly czas swieci sie kontrolka CHECK i ABS. podpinalem pod komputer wyskoczylo ze jest male podcisnienie wymienilem zaworki (ze szrota) wezyki tak samo ale dalej to samo. Pewien fachmistrz powiedzial ze kolektor ssacy moze byc zasyfiony. Prosze o jakies rady co dalej mam robic moze turbo szlak trafil. Nie wiem juz co dalej ...

Astra G 2.0 DI brak mocy. Dlawienie

: 13 lis 2016, 14:09
autor: FalconTech
Generalnie ten silnik nie grzeszy mocą i zrywnością. Ale tragedii nie ma, jak nie masz opon 225 tylko 205 lub jeszcze lepiej 195 to fajnie się zbiera.

Może ci jeszcze szwankować pompa podciśnienia (ale to ostateczność). Możesz mieć "wyciek" sprężonego powietrza przez uszkodzony EGR. Zdemontuj go, wciśnij grzybek i zatkaj palcem rurkę, która doprowadza podciśnienie. Grzybek nie powinien wrócić do pozycji spoczynkowej. W przeciwnym wypadku jest uszkodzony.
Przerabiałem też wymianę zaworków. Niestety dopiero zakup nowych "zgasił" check.

ABS nie ma nic do mocy silnika. Jeśli komputer nie wykrył błędów w sygnałach pochodzących z czujników w piastach to może masz niestabilne ładowanie? Ale to wraz z ABS znika zazwyczaj wspomaganie.

Astra G 2.0 DI brak mocy. Dlawienie

: 15 lis 2016, 9:33
autor: Artkul12
Dzis sie za to bede bral i zobaczymy co z tego wyjdzie dzieki ;)

Astra G 2.0 DI brak mocy. Dlawienie

: 19 lis 2016, 9:43
autor: Artkul12
Odkrecilem egr i okazalo sie ze lapka jest naderwana i sprawdzilem rurki sa zalane olejem. Zamowilem juz nowy egr i mam pytanie jak zamontuje nowy egr wydmucham sprezonym powietrzem ten maras z rurek czy spowrotem bedzie to samo ze rurki zasyfi ? Odkrecilem tez pompe vacu i tez tam byl olej . co dalej robic kolektor ssacy wyczyscic razem z zaworkami wszystkimi ?

Astra G 2.0 DI brak mocy. Dlawienie

: 19 lis 2016, 12:20
autor: FalconTech
Syf w rurkach mógł się dostać albo od pompy albo przez nieszczelność w EGR. I raczej było to drugie.
Jak masz takie możliwości to jak najbardziej wyczyść kolektor ssący przed założeniem nowego EGR.

Tak samo jak EGR, sprawdź działanie "gruszki", która steruje klapami na kolektorze. A jak już ściągniesz kolektor to przyjrzyj się samym klapką, czy są całe, niepowyginane, itp.

Na YT znajdziesz filmiki jak się dostać do wnętrza tych zaworków i jak je wyczyścić (pełna nazwa: elektropneumatyczne zawory podciśnienia).

Astra G 2.0 DI brak mocy. Dlawienie

: 19 lis 2016, 21:47
autor: Artkul12
Kolego chyba mi dupe ratujesz po weekendzie podzialam i napisze czy wszystko gra

EDIT:
Jeszcze pytanko czym najlepiej wyczyscic wszystkie te elementy?