Astra G 2.0 DI brak mocy. Dlawienie

Awatar użytkownika
Artkul12

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 24 sie 2016, 13:38
Auto: Astra g
Silnik: X20dtl
Województwo: śląskie

Astra G 2.0 DI brak mocy. Dlawienie

#1

Nieprzeczytany post autor: Artkul12 »

Witam posiadam asterke G 98r. 2.0 DI moj problem dotyczy mulowatosci na kazdej płaszczyźnie( start,jazda po miescie, na trasie) praktYcznie caly czas swieci sie kontrolka CHECK i ABS. podpinalem pod komputer wyskoczylo ze jest male podcisnienie wymienilem zaworki (ze szrota) wezyki tak samo ale dalej to samo. Pewien fachmistrz powiedzial ze kolektor ssacy moze byc zasyfiony. Prosze o jakies rady co dalej mam robic moze turbo szlak trafil. Nie wiem juz co dalej ...

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Generalnie ten silnik nie grzeszy mocą i zrywnością. Ale tragedii nie ma, jak nie masz opon 225 tylko 205 lub jeszcze lepiej 195 to fajnie się zbiera.

Może ci jeszcze szwankować pompa podciśnienia (ale to ostateczność). Możesz mieć "wyciek" sprężonego powietrza przez uszkodzony EGR. Zdemontuj go, wciśnij grzybek i zatkaj palcem rurkę, która doprowadza podciśnienie. Grzybek nie powinien wrócić do pozycji spoczynkowej. W przeciwnym wypadku jest uszkodzony.
Przerabiałem też wymianę zaworków. Niestety dopiero zakup nowych "zgasił" check.

ABS nie ma nic do mocy silnika. Jeśli komputer nie wykrył błędów w sygnałach pochodzących z czujników w piastach to może masz niestabilne ładowanie? Ale to wraz z ABS znika zazwyczaj wspomaganie.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
Artkul12

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 24 sie 2016, 13:38
Auto: Astra g
Silnik: X20dtl
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Artkul12 »

Dzis sie za to bede bral i zobaczymy co z tego wyjdzie dzieki ;)

Awatar użytkownika
Artkul12

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 24 sie 2016, 13:38
Auto: Astra g
Silnik: X20dtl
Województwo: śląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: Artkul12 »

Odkrecilem egr i okazalo sie ze lapka jest naderwana i sprawdzilem rurki sa zalane olejem. Zamowilem juz nowy egr i mam pytanie jak zamontuje nowy egr wydmucham sprezonym powietrzem ten maras z rurek czy spowrotem bedzie to samo ze rurki zasyfi ? Odkrecilem tez pompe vacu i tez tam byl olej . co dalej robic kolektor ssacy wyczyscic razem z zaworkami wszystkimi ?

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Syf w rurkach mógł się dostać albo od pompy albo przez nieszczelność w EGR. I raczej było to drugie.
Jak masz takie możliwości to jak najbardziej wyczyść kolektor ssący przed założeniem nowego EGR.

Tak samo jak EGR, sprawdź działanie "gruszki", która steruje klapami na kolektorze. A jak już ściągniesz kolektor to przyjrzyj się samym klapką, czy są całe, niepowyginane, itp.

Na YT znajdziesz filmiki jak się dostać do wnętrza tych zaworków i jak je wyczyścić (pełna nazwa: elektropneumatyczne zawory podciśnienia).

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
Artkul12

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 24 sie 2016, 13:38
Auto: Astra g
Silnik: X20dtl
Województwo: śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Artkul12 »

Kolego chyba mi dupe ratujesz po weekendzie podzialam i napisze czy wszystko gra

EDIT:
Jeszcze pytanko czym najlepiej wyczyscic wszystkie te elementy?

ODPOWIEDZ