Silnik sie prawie nie nagrzewa

Awatar użytkownika
samael92

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 14 lut 2017, 0:15
Imię: bartek
Auto: Opel Astra II 1.7 DTI
Województwo: dolnośląskie

Silnik sie prawie nie nagrzewa

#1

Nieprzeczytany post autor: samael92 »

Witam wszystkich, własnie kupiłem Astre z silnikiem 1.7DTI na pompowstryskiwaczach. Zauważyłem że po odpaleniu dymi na biało i bardzo długo sie nagrzewa. Fakt, jest mróz, ale po przejechaniu kilku kilometrow po miescie, w tym stanie w korkach, silnik jest totalnie zimny. Dopiero po przejechaniu ok 20km łapie tenmperature. Czy sa powody do niepokoju? Dodam, że jezdze z wlaczonym ogrzewaniem na maxa. Tez wolno dmuchawa sie nagrzewa.

marek87mat

Astro-maniak
Posty: 739
Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
Imię: Marek
Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: marek87mat »

Możliwe,że masz rozwalony termostat (ciągle stoi w pozycji otwartej na duży obieg) najprostszy test to tzw test macajewa. Odpalasz auto stajesz z przodu i łapiesz (macasz) za wąż wchodzący do chłodnicy od termostatu (ten blizej strony pasażera jeśłi się nie mylę), jeśli po chwili czujesz,że ten wąż robi się cieplejszy to znaczy,że masz cały czas otwarty termostat (od razu puszcza płyn przez chłodnicę) i należałoby go wymienić. Oczywiście możesz zacząć od odczytania błędów ale nie wspominasz żeby cokolwiek na desce sie świeciło.
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.

Awatar użytkownika
samael92

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 14 lut 2017, 0:15
Imię: bartek
Auto: Opel Astra II 1.7 DTI
Województwo: dolnośląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: samael92 »

Hej, dzieki za odpowiedź. Zapomniałem wspomnieć, że po przekreceniu kluczyka zapala sie kontrolka chłodnicy. Gdy inne kontrolki po chwili gasną, ona dalej się świeci. Dopiero po uruchomieniu silnika gaśnie.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6255
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Te silniki się wolno nagrzewają, ale 20km to za dużo. Wymień termostat koszt nie wielki(sam wkład) i powinno się poprawić.

Ps.DTI nigdy nie widziało pompowtryskiwaczy....

Gość

#5

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Miałem takie same objawy i winny był termostat. Silnik słabo grzał, a jak już wskazówka się podniosła, to tylko do pierwszej kreski.

17dti

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 08 lip 2014, 8:11
Imię: MARCIN
Auto: ASTRA G 1.7DTI caravane
Silnik: 1.7dti
Województwo: łódzkie

#6

Nieprzeczytany post autor: 17dti »

Jakiś 1mc temu (w największe mrozy -25 st C ) jechałem w nocy 100km .
Droga prawie pusta ale było ślisko, zaspy i jechałem cała drogę max 80km/h na 4 (chyba nie włożyłem 5) .
Silnik zagrzał się dopiero po 80km i to chyba nie do optymalnej temp (~~85st C) .
I nie wydaje mi się to specjalnie dziwne. Zazwyczaj jeżdżę po mieście i silnik w zimie rozgrzewa mi się po około 10km. Zależy jaki jest mróz . To tak na moje oko - bo fachowcem nie jestem.

Gość

#7

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Nie, no takie długie grzanie to już przesada moim zdaniem. Ja bym włożył karton za zderzak w takiej sytuacji.
Mi w trasie przy -18 i średniej prędkości 60-70km/h, silnik się zagrzał po 15 kilometrach, więc 80, to już dużo za dużo.

Awatar użytkownika
Hancu

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2017, 13:33
Imię: Krzysztof
Auto: Astra G
Silnik: X20DTH
Województwo: opolskie

#8

Nieprzeczytany post autor: Hancu »

Cześć.
Proponuję podłączyć ją pod komputer i sprawdzić parametry i dane z czujnika temperatury.
Inna sprawa, jak Ci się nie nagrzewa do temperatury pracy i jej nie trzyma, wtedy termostat na złom.
Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ