1,7DTI czy jest możliwość regulacji ciśnienia oleju ?

Awatar użytkownika
monsteer

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 22 kwie 2018, 12:59
Imię: Rafał
Auto: Astar G 1,7 DTI
Silnik: Y17DT
Województwo: małopolskie

1,7DTI czy jest możliwość regulacji ciśnienia oleju ?

#1

Nieprzeczytany post autor: monsteer »

Hejka :)
Powstało takowe pytanie, czy jest możliwość regulacji ciśnienia oleju silnikowego w tym modelu? 1,7 DTI Isuzu. Czy raczej pompa oleju odchodzi do krainy wiecznych łowów. Pytam bo, dość długo po odpaleniu świeci się kontrolka ciśnienia oleju i poklepują hydroregulatory. Jakieś doświadczenia macie w tym temacie, ew na co zwrócić uwagę? :)

Bodek

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 11 sty 2009, 22:35
Imię: Bodek
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Rocznik: 2015
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Bodek »

monsteer pisze:QR_BBPOST dość długo po odpaleniu świeci się kontrolka ciśnienia oleju
Ten typ tak ma -po dłuższym postoju kontrolka świeci ok. 5- 6 sek., po krótkim gaśnie od razu.
monsteer pisze:QR_BBPOST poklepują hydroregulatory
Ten silnik nie ma hydroregulatorów, zawory regulowane są płytkami.

Awatar użytkownika
monsteer

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 22 kwie 2018, 12:59
Imię: Rafał
Auto: Astar G 1,7 DTI
Silnik: Y17DT
Województwo: małopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: monsteer »

Tak, wiedziałem o regulacji zaworów płytkami ale i też gdzieś wyczytałem, że te płytki są położone na hydroregulatorach. Ale dopiero rozkminiam ten silnik więc mogę się mylić. U mnie objaw jest taki, że gdy kontrolka ciśnienia oleju zgaśnie klepanie zdecydowanie jest mniej słyszalne, ale jest i tak niemałe. Jaka jeszcze może być przyczyna takiego zachowania? Dodam, że silnik się kiedyś tam dawno temu przygrzał bo pękł wąż chłodnicy i płyn poszedł. Od tego czasu słychać to klepanie. Autko jest siostry ,mechanik jej wtedy to niby zrobił ale nic nie zrobił. Rzekomo głowica była robiona, ale chyba tylko na papierze... Stwierdził, że to nie głowica no i siostra tak tym się telepała dalej. Jakieś jeszcze sugestie na co zwrócić uwagę?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6255
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Długo, tzn czy ile?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

po co niby mialy by byc plytki jakies podkladane na hydropopychacze. Zreszta regulacja hydrauliczna to domena raczej silnikow niemieckich a 1.7 to japonczyk. Z racji iz tu pompa oleju napedzana jest rozrzadem i ta pompa jest dosc wysoko to zanim zaciagnie i pusci olej na uklad to te pare sekund musi minac.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ