Problem z odpalaniem na mrozie
- DarkBlueAstra
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 lis 2018, 16:19
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra G Kombi
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: małopolskie
Problem z odpalaniem na mrozie
Witajcie posiadam Astrę 2 kombi z silnikiem 2.0 DTI 101KM nalatane 290 000km, od kiedy przyszły mrozy co dzień mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku, kręci kręci kilka sekund i zaczyna powoli łapać aż w końcu zaskakuje lecz jest to uciążliwe, szczególnie pod pracą gdzie jestem wytykany palcami i wyśmiewany słowami typu " chwalisz to auto a okazuje się że najwyższa pora posłać to na złom". Nie wiem co może być powodem, oleju nie zmieniałęm od kupna ( lipiec 2018 ) ale nie wydaje się zły jeszcze, akumulator jest jak najbardziej wporządku, świece?? wtryski ? pompa ?? zmieniłem paliwo ze zwykłego ON na Verva Diesel , ale to chyba nie powód ?
Prosiłbym o pomoc
z góry dziękuję
Damian
Prosiłbym o pomoc
z góry dziękuję
Damian
Oo zaczął się sezon na diesla
Być musi
Dobra bateria
Dobry rozrusznik (żeby szybko kręcił)
Dobre świece
Paliwo gdzie trzeba
Sterowanie zimny/ciepły , a tu pompa z jedną półkólą cyber mózgu.
Zerknąłbym do książki sam naprawiam, na chomiku będzie i rozdział z dieslem (typowe niesprawności i sprawdzanie pewno jest)
Pod domem zobacz z kimś niech kręci jak puszcza szybko dymka to paliwo niby jest.
Rozrusznik powinien szybko kręcić, jak na zimnym dużo wolniej to bateria bardziej, ale sam rozrusznik może być styrany.
Świece czy dobre ale tu chcek niby winien chyba wywalić?
Masz drugie auto?
Zobacz na kablach czy szybciej kręci, jak tak to bateria.
Ale i sam rozrusznik jak już ma trochę nalotu to nie kręci jak trzeba choćby nowa baterię dać.
Ma szybko kręcić jak benzyna, po to jest mocniejszy.
Tak na ucho zobacz jak kręcą inne auta, tak ma kręcić.
Tłi tłi tłi tłi a nie błu błu błu i słabnąć.
Paliwo i grzanie to trzeba coś z mądrej książki łyknąć.
Powinien też mieć wyższe obroty na zimnym.
Motor może być cycuś, tylko osprzęt do przeglądu.
EDIT:
Duży nalot wręcz mówi o tym że pompa była robiona...
Być powinna...
EDIT:
Nie rozwiąże tematu zabiję baterię i przysmaży rozrusznik...
Ja tak w swoim T4 zabiłem rozrusznik bo mi się świec nie chciało zmienić, a bateria padła bo już stara była.
Na spokojnie, temat po temacie zobaczyć.
Nie daj się wkopać w rwanie pompy, jak dobrze chodził to nie to...
EDIT:
Świece sprawdzić to pikuś.
Zdejmij z nich zasilanie i jak plusem połaskocze ma iskrzyć, jest odbiór czyli grzeje.
To też czy sam grzebie, czy wiesz.
To też nie jest tak miarodajne, w nowszych chyba nie tak do końca.
Ale ten jeszcze stary diesel powiedzmy.
Książka... żeby Ci też kitu nie cisnęli...
Ale się rozpisałem
No już tam 0,5W40% trochę..
Być musi
Dobra bateria
Dobry rozrusznik (żeby szybko kręcił)
Dobre świece
Paliwo gdzie trzeba
Sterowanie zimny/ciepły , a tu pompa z jedną półkólą cyber mózgu.
Zerknąłbym do książki sam naprawiam, na chomiku będzie i rozdział z dieslem (typowe niesprawności i sprawdzanie pewno jest)
Pod domem zobacz z kimś niech kręci jak puszcza szybko dymka to paliwo niby jest.
Rozrusznik powinien szybko kręcić, jak na zimnym dużo wolniej to bateria bardziej, ale sam rozrusznik może być styrany.
Świece czy dobre ale tu chcek niby winien chyba wywalić?
Masz drugie auto?
Zobacz na kablach czy szybciej kręci, jak tak to bateria.
Ale i sam rozrusznik jak już ma trochę nalotu to nie kręci jak trzeba choćby nowa baterię dać.
Ma szybko kręcić jak benzyna, po to jest mocniejszy.
Tak na ucho zobacz jak kręcą inne auta, tak ma kręcić.
Tłi tłi tłi tłi a nie błu błu błu i słabnąć.
Paliwo i grzanie to trzeba coś z mądrej książki łyknąć.
Powinien też mieć wyższe obroty na zimnym.
Motor może być cycuś, tylko osprzęt do przeglądu.
EDIT:
Duży nalot wręcz mówi o tym że pompa była robiona...
Być powinna...
EDIT:
Nie rozwiąże tematu zabiję baterię i przysmaży rozrusznik...
Ja tak w swoim T4 zabiłem rozrusznik bo mi się świec nie chciało zmienić, a bateria padła bo już stara była.
Na spokojnie, temat po temacie zobaczyć.
Nie daj się wkopać w rwanie pompy, jak dobrze chodził to nie to...
EDIT:
Świece sprawdzić to pikuś.
Zdejmij z nich zasilanie i jak plusem połaskocze ma iskrzyć, jest odbiór czyli grzeje.
To też czy sam grzebie, czy wiesz.
To też nie jest tak miarodajne, w nowszych chyba nie tak do końca.
Ale ten jeszcze stary diesel powiedzmy.
Książka... żeby Ci też kitu nie cisnęli...
Ale się rozpisałem
No już tam 0,5W40% trochę..
Ostatnio zmieniony 22 lis 2018, 20:42 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.
- DarkBlueAstra
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 lis 2018, 16:19
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra G Kombi
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: małopolskie
Hejka, sprawdziłęm, jedna świeca nie daje oznak życia. Czy przez jedną świecę może mieć problem z rozruchem ? kręci dobrze tylko chyta po dłuższym kręceniu, zamówiłem 4 nowe świece
Pokop jeszcze w necie po kodzie silnika w google ten problem z odpaleniem na zimnym, pewno jest sporo sugesti co sprawdzić, chodzi mi o układ paliwowy.
No jak już ma dobre świece, szybko kręci to tylko coś z paliwem zdaje się być podejrzane.
Ale też układ sterowania zimny ciepły bo zmienia na pewno dawkę i co ważniejsze punkt wtrysku/czas wtrysku.
No w starych dieslach się ustawiało czas wtrysku kręcąc pompą i to było na sztywno dla ciepłego silnika ale na pompie był zazwyczaj regulator termiczny który zmieniał czas wtrysku na zimnym rozruchu/czy tam na linkę.
Powiedzmy takie ssanie w Dieslu żeby był łatwiejszy rozruch.
(Tylko też to było bardziej do silników z wtryskiem pośrednim, z komorą wirową.
Tu jest bezpośredni wtrysk.
Deko inaczej to może działać.)
Tutaj już tez jest elektronika i ten sam motyw tylko inaczej wykonany.
Nie to że się mądrzę
Po prostu warto zakumać jak to działa, to już jest jakaś droga żeby coś dukać.
Diesel jak ma prawidłową kompresję to tylko osprzęt.
Benzyna też prawdę mówiąc.
Sąsiad ostatnio koledze olej zmieniał w Vectrze C, nie miał klucza do filtra chyba 36 do wkładu.
Vectra miała nabite 600 000km...
2.0 ten DTI z intercoolerem.
Tu już OBD2 to i można coś wyniuchać jak podepnie, ale nie błędy tylko parametry.
Przyczyna być musi, magii nie ma.
No jak już ma dobre świece, szybko kręci to tylko coś z paliwem zdaje się być podejrzane.
Ale też układ sterowania zimny ciepły bo zmienia na pewno dawkę i co ważniejsze punkt wtrysku/czas wtrysku.
No w starych dieslach się ustawiało czas wtrysku kręcąc pompą i to było na sztywno dla ciepłego silnika ale na pompie był zazwyczaj regulator termiczny który zmieniał czas wtrysku na zimnym rozruchu/czy tam na linkę.
Powiedzmy takie ssanie w Dieslu żeby był łatwiejszy rozruch.
(Tylko też to było bardziej do silników z wtryskiem pośrednim, z komorą wirową.
Tu jest bezpośredni wtrysk.
Deko inaczej to może działać.)
Tutaj już tez jest elektronika i ten sam motyw tylko inaczej wykonany.
Nie to że się mądrzę
Po prostu warto zakumać jak to działa, to już jest jakaś droga żeby coś dukać.
Diesel jak ma prawidłową kompresję to tylko osprzęt.
Benzyna też prawdę mówiąc.
Sąsiad ostatnio koledze olej zmieniał w Vectrze C, nie miał klucza do filtra chyba 36 do wkładu.
Vectra miała nabite 600 000km...
2.0 ten DTI z intercoolerem.
Tu już OBD2 to i można coś wyniuchać jak podepnie, ale nie błędy tylko parametry.
Przyczyna być musi, magii nie ma.
- DarkBlueAstra
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 lis 2018, 16:19
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra G Kombi
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: małopolskie
- DarkBlueAstra
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 lis 2018, 16:19
- Imię: Damian
- Auto: Opel Astra G Kombi
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: małopolskie
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 sty 2016, 20:05
- Imię: Przemysław
- Auto: Astra G
- Silnik: 2.0 DTI
- Województwo: wielkopolskie
Podepnę się do tematu. Mam na dojazdy do pracy Astre G 2.0 DTI. Przebieg 360.000 km. Mam go kilka lat i nie było problemu. Dopiero latem padł czujnik położenia wału. Został wymieniony i auto jeździło do teraz. Obecnie po postoju dwa lub trzy dni auto odpala i po chwili gaśnie. Zostały wymienione wężyki przelewów, ale to nic nie dało. Pali na plaka. Reakcja na gaz jest prawidłowa. Zero dymienia. Po jednym dniu postoju pali na dotyk. Co to może być? Oby to nie VP 44, pod kompem zero błędów. Proszę o pomoc i podpowiedzi na co jeszcze zwrócić uwagę.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka