Problemy przy rozruchu
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 sty 2017, 4:20
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra G 2.0DTI
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: mazowieckie
Problemy przy rozruchu
Witam, wraz z początkiem zimy tradycyjnie zaczyna się problem z odpalaniem. Sprawa wygląda tak:
są 4 świeczki sprawne firmy NGK, nowy przekaźnik świec żarowych, nowy filtr paliwa i nowy akumulator, a mimo tego rano jest problem z odpaleniem. Nie jest to typowe kręcenie bez efektu, bo silnik coś załapuje, ale za słabo, żeby odpalić na dobre. Świece grzeją prawidłowo, sprawdzałem czy dostają napięcie i tak się dzieje, "na plaka" odpala od strzała, więc obstawiam coś z paliwem. Jak już odpali to nie ma problemu z jazdą, więc samą pompę bym wykluczył. Jak myślicie, słaba jakość paliwa (Orlen), wtryskiwacze, coś innego?
Pozdrawiam i z góry dzięki
są 4 świeczki sprawne firmy NGK, nowy przekaźnik świec żarowych, nowy filtr paliwa i nowy akumulator, a mimo tego rano jest problem z odpaleniem. Nie jest to typowe kręcenie bez efektu, bo silnik coś załapuje, ale za słabo, żeby odpalić na dobre. Świece grzeją prawidłowo, sprawdzałem czy dostają napięcie i tak się dzieje, "na plaka" odpala od strzała, więc obstawiam coś z paliwem. Jak już odpali to nie ma problemu z jazdą, więc samą pompę bym wykluczył. Jak myślicie, słaba jakość paliwa (Orlen), wtryskiwacze, coś innego?
Pozdrawiam i z góry dzięki
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 06 maja 2018, 2:30
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: Zagranica - Azja
- Pomocny: 4 razy
Nie ma co myśleć tyle tylko trzeba sprawdzić główne rzeczy które potrzebuję silnik do startu paliwo powietrze prąd. Wtryski na kompie sprawdź. Nie masz to kolegi popytaj co ma kompa. Leć po temacie i odnzaczaj co jest dobre a co jeszcze trzeba sprawdzić
Ich liebe Opel
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 sty 2017, 4:20
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra G 2.0DTI
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: mazowieckie
Mam wrażenie, że układ paliwowy może się gdzieś zapowietrzać. Wniosek stąd, że po ok. 2h postoju na mrozie (silnik jeszcze nie ostygł, świece się nie zapaliły) odpalił od strzała, dobił do 600 obrotów, ale za chwilkę zgasł. Chwilę później to samo, za trzecim razem odpalił już na dobre.
W związku z tym pytanko, gdzie najczęściej dochodzi w tych silnikach do zapowietrzenia? Zawór zwrotny pompy wymieniałem jakoś rok temu, przewody nadmiarowe?
W związku z tym pytanko, gdzie najczęściej dochodzi w tych silnikach do zapowietrzenia? Zawór zwrotny pompy wymieniałem jakoś rok temu, przewody nadmiarowe?
-
- Posty: 525
- Rejestracja: 06 cze 2012, 18:07
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J ST COSMO
- Silnik: B16DTL
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków / Tarnów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 13 razy
- Kontakt:
kolego, ja rozwiązałem problem w prosty sposób.
Wkładasz kluczyk, dajesz na zapłon ale nie odpalasz, czekasz az zgaśnie grzanie świec.
Wyciągasz kluczyk i ponawiasz, jak zgaśnie odpalasz od kopa sprawdzane nawet po całonocnym staniu przy -15
Wkładasz kluczyk, dajesz na zapłon ale nie odpalasz, czekasz az zgaśnie grzanie świec.
Wyciągasz kluczyk i ponawiasz, jak zgaśnie odpalasz od kopa sprawdzane nawet po całonocnym staniu przy -15
[External Link Removed for Guests]
- antoni88
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 sty 2019, 17:40
- Imię: Antoni
- Auto: Astra G
- Silnik: 20DTL
- Województwo: śląskie
Ja z kolei miałem problem z odpalaniem Astry G 2.0 jak było ciepło (zimą odpalała ok) i się okazało że pomogło wgranie nowej wersji oprogramowania silnika; może tu coś podobnie?
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
- Imię: Włodek
- Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
- Silnik: Z17DTL,X16SZR
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 8 razy
O czym my tu dyskutujemy?Kolega nawet nie ujawnil jaki ma silnik!Diesel,benzyna,benzyna i lpg to jednak różne tematy.
Dodano po 35 minutach 44 sekundach:
Dodano po 35 minutach 44 sekundach:
Też tak mam,jednak jak widać to nie reguła.
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 11 sty 2009, 22:35
- Imię: Bodek
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: lubuskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Dla mnie bez sensu
W Astrze G, a o takiej mowa, po zgaśnięciu kontrolki świec, świece nadal grzeją jeszcze kilkanaście sekund, a po odpaleniu jest jeszcze tzw. dogrzewanie. Więc po przekręceniu kluczyka wystarczy poczekać z odpalaniem te kilka sekund.
i na to bym stawiał, bo jak mniemam masz silnik 2.0 dti lub di ?
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 sty 2017, 4:20
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra G 2.0DTI
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: mazowieckie
Dokładnie tak, 2.0 DTI, 101KM.
Wymieniłem w piątek przewody nadmiarowe, po odpowietrzeniu układu odpalił od razu po 12 godzinnym postoju przy -5 stopniach. Dzisiaj niestety objawy wróciły, ale jeden przewód okazał się za krótki i zsunął się z trójnika, już wymieniony na dłuższy.
Liczę na to, że problem nie wróci.
Wymieniłem w piątek przewody nadmiarowe, po odpowietrzeniu układu odpalił od razu po 12 godzinnym postoju przy -5 stopniach. Dzisiaj niestety objawy wróciły, ale jeden przewód okazał się za krótki i zsunął się z trójnika, już wymieniony na dłuższy.
Liczę na to, że problem nie wróci.
-
- Posty: 525
- Rejestracja: 06 cze 2012, 18:07
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J ST COSMO
- Silnik: B16DTL
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków / Tarnów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 13 razy
- Kontakt:
Ja już po diagnozie padnięte świece żarowe teraz tylko znaleźć speca od wymiany świec po nalocie 300k... moj mechanik tego się nie podjąłDla mnie bez sensu
W Astrze G, a o takiej mowa, po zgaśnięciu kontrolki świec, świece nadal grzeją jeszcze kilkanaście sekund, a po odpaleniu jest jeszcze tzw. dogrzewanie. Więc po przekręceniu kluczyka wystarczy poczekać z odpalaniem te kilka sekund.
[External Link Removed for Guests]