zapalanie tylko z gazem 1,7 cdti

2miro

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2011, 21:27
Imię: mirek
Auto: astra j
Silnik: 2,0 cdti
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze

zapalanie tylko z gazem 1,7 cdti

#1

Nieprzeczytany post autor: 2miro »

Może się komuś przyda dlatego opowiem swoją historie z astrą g 17cdti przebieg 220 tyś od nowości.
Miałem straszne problemy z zapalaniem, asterka paliła tylko z gazem i trzeba ja było chwile na tym gazie przytrzymać bo inaczej zaraz zgasła. Dodatkowo padło ładowanie to zregenerowałem alternator ale tylko chwile było dobrze.
Później miał ładowanie już tylko ok 13.3 czyli wiecznie niedoładowany i co tydzień prostownik w użyciu.
W międzyczasie wykończył mi 2 letni akumulator centra plus (akumulator spuchł od strony klemy minusowej)
Sprawdziłem błędy, czy na pewno grzeją wszystkie świece, i czy się nie zapowietrza wszystko w normie, dodatkowo już miałem alternator wyciągać ponownie i oddawać do reklamacji.
Założyłem nowy akumulator i cos mi nie pasowało bo minusowa klema się grzała i to mocno była gorąca.

Po jej odcięciu i wymianie na zwykła taka ze 10 zeta skręcaną ze sklepu problemu ustąpiły, auto pali, ładowanie żyleta 13,7 aku nie ładowany od roku.
Reasumując taka pierdoła a tyle problemów.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2019, 13:52 przez 2miro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Ladowanie 14.2 powinno być. W którym momecie sprawdzałes ładowanie?

2miro

Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2011, 21:27
Imię: mirek
Auto: astra j
Silnik: 2,0 cdti
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Zabrze

#3

Nieprzeczytany post autor: 2miro »

w szkole mnie uczyli ze 13,5 V do 14,5 jest ok

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6258
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Szkoła szkołą, a życie swoje....

Sprzedałem swoją cdti bo bym pokazał naocznie.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Napięcie jest zależne od kilku czynników. Np to czy świece żarowe jeszcze są podgrzewane zaraz po rozruchu. Ile km robi się tym autem co wpływa na fakt taki że Aku może być sporo czasu niedoładowany. Oczewiscie też uplywnosc. No i takie rzeczy jak moc alternatora, kable itd.
w swoim touranie mam altek wstawiony dużo mocniejszy bo 220amperowy i po odpaleniu napięcie mam jak wszystko powlaczam jakieś 14.1 V. Trochę pojeżdżę to jest 14.4 nawet 14.5 V. Tak myślę że dzięki temu mimo że małe przebiegi robię to Aku jest z 2014 roku i jeszcze pięknie kręci i trzyma się bardzo dobrze.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ