Y17DT drganie na biegu jałowym - zanika po wciśnięciu sprzęgła
- rjagiello
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 lis 2021, 21:05
- Imię: Radosław
- Auto: AstraG
- Silnik: Y17DT
- Rocznik: 2001
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 2 razy
Y17DT drganie na biegu jałowym - zanika po wciśnięciu sprzęgła
Szanowni forumowicze,
jestem szczęśliwym posiadaczem Asterki z silnikiem Isuzu o sporym juz przebiegu (360k+). Jestem świeżo po wymianie chłodnicy, uszczelki pod pokrywą zaworów oraz czterech uszczelek przy rurkach na tejże pokrywie (z dwóch juz leciało od jakiegoś czasu). Nie licząc kosztów to był pryszcz. Mechanik stwierdził, że hałas na biegu jałowym (zanikający po wciśnięciu pedału sprzęgła) to kolo dwumasowe. Wszelkie informacje jakie znalazłem wskazują na to, że takowe jest przy silniku 2.0 dti, natomiast nie mogę znaleźć nic na temat koła dwumasowego przy moim Y17DT. Pomożecie rozstrzygnąć tę wątpliwość? Ewentualnie jakieś inne pomysły odnośnie diagnozy na podstawie przedstawionego opisu? Opisany problem sprzęgła występuje od kiedy użytkuję autko, tj. 60k km.
jestem szczęśliwym posiadaczem Asterki z silnikiem Isuzu o sporym juz przebiegu (360k+). Jestem świeżo po wymianie chłodnicy, uszczelki pod pokrywą zaworów oraz czterech uszczelek przy rurkach na tejże pokrywie (z dwóch juz leciało od jakiegoś czasu). Nie licząc kosztów to był pryszcz. Mechanik stwierdził, że hałas na biegu jałowym (zanikający po wciśnięciu pedału sprzęgła) to kolo dwumasowe. Wszelkie informacje jakie znalazłem wskazują na to, że takowe jest przy silniku 2.0 dti, natomiast nie mogę znaleźć nic na temat koła dwumasowego przy moim Y17DT. Pomożecie rozstrzygnąć tę wątpliwość? Ewentualnie jakieś inne pomysły odnośnie diagnozy na podstawie przedstawionego opisu? Opisany problem sprzęgła występuje od kiedy użytkuję autko, tj. 60k km.
- rjagiello
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 lis 2021, 21:05
- Imię: Radosław
- Auto: AstraG
- Silnik: Y17DT
- Rocznik: 2001
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 2 razy
Chwilkę to trwało, ale nagrałem wczoraj odgłos, który opisałem. Silnik zimny, na luzie w sekwencji: bez wciśniętego pedału sprzęgła - wciśnięty - bez - wciśnięty. Najlepiej słychać w drugiej części filmu. Mam nadzieję, że link z YT przejdzie:
[External Link Removed for Guests]
Na piątym biegu nie stwierdziłem nic podobnego, ale spróbuję zwrócić szczególną uwagę przy najbliższej trasie.
[External Link Removed for Guests]
Na piątym biegu nie stwierdziłem nic podobnego, ale spróbuję zwrócić szczególną uwagę przy najbliższej trasie.
- heinrich12
- Posty: 5089
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 191 razy
- Pomocny: 306 razy
Przy wciśniętym pedale sprzęgła jest cisza, brak szumu - w tym momencie wałek sprzęgłowy nie pracuje, nie kręci się (pracuje łożysko oporowe). Po zwolnieniu pedału wyraźnie słychać szum, wałek w tym momencie obraca się - pracuje łożysko lub łożyska tego wałka. Moim zdaniem ten szum, raczej już ,,wycie" to efekt zużytych łożysk wałka. Sprawdź olej w skrzyni biegów, jego poziom i może kolor . Pozdrawiam.
- rjagiello
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 lis 2021, 21:05
- Imię: Radosław
- Auto: AstraG
- Silnik: Y17DT
- Rocznik: 2001
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 2 razy
Ok, jest już jakiś trop. Dziękuję. Czy ten dźwięk może być również efektem zużytych/uszkodzonych sprężyn docisku sprzęgła lub zużytego łożyska oporowego? Auto ma duży przebieg, ale na szczęście znam dokładnie jego historię ponieważ od 15 lat jest w rodzinie. Wiem, że olej do skrzyni był dolany (kilka lat temu). Nie wiem od czego zacząć - sprawdzić poziom oleju i go uzupełnić/wymienić czy wyjąć sprzęgło i skrzynię?
- heinrich12
- Posty: 5089
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 191 razy
- Pomocny: 306 razy
Marek, napisałeś: ,,Ja miałem skrzynie z uszkodzony łożyskami, ...." Z jakimi łożyskami ? Uszkodzone łożyska wałka sprzęgłowego słychać, szum się nasila zgodnie z obrotami silnika, bez różnicy na którym biegu aktualnie znajduje się skrzynia. Wałek sprzęgłowy to takie ,,przedłużenie wału korbowego silnika. Pozdrawiam.
- mk5
- Posty: 6264
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 97 razy
- Pomocny: 114 razy
Jest różnica który bieg, na piątym biegu największe przeciążenia dla tego wałka.
U mnie był uszkodzone łożyska tego wałku i też po puszczeniu sprzegla na postoju hałasował, do tego poczas jazdy jeszcze wyłacznie na piątym biegu.
Dźwięk byl zupełnie inny no chyba że na filmiku inaczej oddaje.
U mnie był uszkodzone łożyska tego wałku i też po puszczeniu sprzegla na postoju hałasował, do tego poczas jazdy jeszcze wyłacznie na piątym biegu.
Dźwięk byl zupełnie inny no chyba że na filmiku inaczej oddaje.