Dzień dobry. Mam Vectrę B z 2.2 DTI 2001r , wiem że to forum astry ale w niej też ten motor był a nie mam już kogo się doradzić a kiedyś przy okazji zerwanego rozrządu mi pomoglicie.
Pytałem o prawidłową temperaturę tego silnika na forum Vectry ale ono jeśli chodzi o Vectre B jest prawie martwe , na innym forum, na grupie FB i w 3 warsztatach i zdania są podzielone.
Mój problem jest taki że auto lubi się dogrzać do 100 stopni , raz się zdarzyło ponad 100 ale natychmiast spadło . Przy spokojnej jeździe bez podjazdów trzyma ok 90 chyba że jest bardzo ciepło to 95 a jak właśnie są jakieś trudniejsze odcinki to stoi na 100 stopni. Ale jest też inna strona medalu że czasem stoi 90 niezależnie od stylu jazdy. Wycieków nie ma , UPG sprawdzałem tydzień temu jest okej .
W dwóch warsztatach twierdzą że ople lubią się grzać i jak nie przekracza 100 stopni tak żeby cały czas było ponad 100 to nie ma się czym martwić tak ma być . Jeden mechanik poddał w wątpliwośc że tak ma być ale stwierdził że temperatura 100 silnika nie uszkodzi . Na jednym forum też twierdzą że tak ma być , na forum Vectry w artykule o 2.2 dti twierdzą że maks może dochodzić do 95 a na grupie też że jest za dużo i stawiają na termostat.
Jaka jest waszym Zdaniem jest prawda? Może jest zepsuty czujnik skoro raz jest 100 a raz stoi na 90 . No i jak podpiąłem mini urządzenie temperatura na zegarach jest o 5 stopni niższa niż pokazują dane z auta więc może tu leży kłopot?
A no i wymieniłem korek od zbiornika płynu bo był pod spodem jakiś popękany i zmieniło się tylko tyle że płynu jakoś trochu przybyło w zbiorniku.
2.2 DTI prawidłowa temperatura płynu chłodzącego
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 lis 2021, 20:31
- Auto: Astra G Kombi
- Rocznik: 2002
- Województwo: małopolskie
-
- Posty: 1197
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 62 razy
"na forum Vectry w artykule o 2.2 dti twierdzą że maks może dochodzić do 95 a na grupie też że jest za dużo i stawiają na termostat."
No to już można wydukać że jest źle.
Z tego co można wyniuchać po danych termostatu, pełne otwarcie masz przy 92 stopniach.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Zaraz będzie lato i upały.
Auto ma swoje lata i można domieniać że termostat o ile nie był wymieniany dostał już kilka tysięcy razy cykl otwarcia i zamknięcia.
Profilaktycznie bym go wymienił mimo wszystko i ten Carlostat bym wziął.
Zarządza temperaturą silnika tylko termostat tak po prawdzie, w tym silniku, nie ma tu nic więcej.
[External Link Removed for Guests]
Oczywiście to zweryfikuj czy część którą podałem w linku pasuje na 100%
Dodano po 7 minutach 57 sekundach:
No i płyn chłodniczy też od nich śmiało polecam.
Tani i dobry płyn G12+
[External Link Removed for Guests]
No to już można wydukać że jest źle.
Z tego co można wyniuchać po danych termostatu, pełne otwarcie masz przy 92 stopniach.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Zaraz będzie lato i upały.
Auto ma swoje lata i można domieniać że termostat o ile nie był wymieniany dostał już kilka tysięcy razy cykl otwarcia i zamknięcia.
Profilaktycznie bym go wymienił mimo wszystko i ten Carlostat bym wziął.
Zarządza temperaturą silnika tylko termostat tak po prawdzie, w tym silniku, nie ma tu nic więcej.
[External Link Removed for Guests]
Oczywiście to zweryfikuj czy część którą podałem w linku pasuje na 100%
Dodano po 7 minutach 57 sekundach:
No i płyn chłodniczy też od nich śmiało polecam.
Tani i dobry płyn G12+
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 lis 2021, 20:31
- Auto: Astra G Kombi
- Rocznik: 2002
- Województwo: małopolskie
Oddaje do warsztatu w środę , mechanik raczej nie bierze pod uwagę termostatu tylko że brakuje biegów wentylatora, mówił że w to pierwsze uderzy potem w czujniki i przekaźniki , później termostat ale ma być ciepłej w najbliższe dni to sprawdzę czy przy 98 stopniach wentylator będzie się kręcił. Jak się będzie kręcił to można w ciemno zakładać że termostat ?
Biegi wentylatora w tym aucie to przy 98 pierwszy bieg , 103 drugi , 108 trzeci
Czy może tak być że termostat się normalnie otwiera ale gdy wentylatory nie dają rady i stąd przegrzewanie?
I inne pytanie się nasuwa , czy sprawny termostat w takich warunkach ok +20 st. nie wystarczyłby do trzymania ok 90 stopni ?
Jest w aucie jakiś czujnik który tym wszystkim steruje jak rozumiem, w sensie wysyła impuls do termostatu czy wentylatora że ma zacząć działać, i pewnie ten sam czujnik steruje wskazówką temperatury na zegarach , więc jeżeli podłączając komputer widziałem różnice ok 5 stopni z tym co na zegarach to można sądzić że czujnik jest zepsuty ?
Biegi wentylatora w tym aucie to przy 98 pierwszy bieg , 103 drugi , 108 trzeci
Czy może tak być że termostat się normalnie otwiera ale gdy wentylatory nie dają rady i stąd przegrzewanie?
I inne pytanie się nasuwa , czy sprawny termostat w takich warunkach ok +20 st. nie wystarczyłby do trzymania ok 90 stopni ?
Jest w aucie jakiś czujnik który tym wszystkim steruje jak rozumiem, w sensie wysyła impuls do termostatu czy wentylatora że ma zacząć działać, i pewnie ten sam czujnik steruje wskazówką temperatury na zegarach , więc jeżeli podłączając komputer widziałem różnice ok 5 stopni z tym co na zegarach to można sądzić że czujnik jest zepsuty ?