brak ogrzewania i wyższa temp. silnika po uderzeniu w sarnę

Awatar użytkownika
jachtmen

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
Imię: Janek
Auto: ASTRA G KOMBI
Silnik: Z14XE
Województwo: zachodniopomorskie

brak ogrzewania i wyższa temp. silnika po uderzeniu w sarnę

#1

Nieprzeczytany post autor: jachtmen »

Jadąc nocą uderzyłem w sarnę lewą stroną.Oprócz połamanego zderzaka i lampy,przestało działać ogrzewanie i wzrosła temp.silnika do ok.100 st.tak przejechałem około700 km.Po powrocie do domu stwierdziłem lekkie pęknięcie obudowy chłodnicy i wyciek płynu.Brakowało ze 2 litry. Uzupełniłem,odpaliłem i cóż? silnik bardzo szybko złapał prawie 100 st. a ogrzewania dalej brak.Czy ktoś wie co jest nie halo?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

UPG nie uszkodziło?

Usunięty użytkownik 861235

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Primo jaki silnik ?
Dolewać płynu jak układ nieszczelny, dolałeś przy otwartym korku od zbiorniczka, poczekałeś chwilę jak wciągnie ?
Czy dolałeś do poziomu i zakręciłeś korek?
G ma nagrzewnicę po płynie sterowaną ?
Tego nie wiem.

Chłodnica niżej jak głowica.

Co by tu nie dukać jak masz układ chłodzenia nieszczelny to póki go nie zrobisz na cycuś nie wiesz czy motor ucierpiał.

Masz o tyle farta że zima i z pędu motor jest chłodzony a jak masz silnik z chłodnicą oleju i nie paliłeś kapcia to może przeżył ubytek płynu.

Wszysto wyjdzie jak zrobisz układ chłodzenia żeby nie ciekł i dobrze odpowietrzysz.

Albo motor przeżył sarnę albo nie.

Jaki silnik? To jest istotne...

Z tel piszę to też nie widzę co i jak.

Wolnossąca niewysilona jednostka w benzynie na żeliwnym bloku przeżyję brak chłodzenia...
No i w zimie chłodzi wiater...dobrze chłodzi...
Trzeba tylko szybko jechać ;)

Dodano po 3 minutach 14 sekundach:
Chociaż jak z chłodnicy oleju zejdzie płyn to nie ma chłodzenia, ale filtr jest nisko z drugiej strony.

2 litry zgubił...

Dodano po 6 minutach 39 sekundach:
Zrobi układ chłodzenia i albo będzie dobrze albo źle.
Powiem szczerze że fart że zima...
Myślę że motor przeżył brak chłodzenia...
Jest szansa...

Awatar użytkownika
jachtmen

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
Imię: Janek
Auto: ASTRA G KOMBI
Silnik: Z14XE
Województwo: zachodniopomorskie

#4

Nieprzeczytany post autor: jachtmen »

Silnik mam 1,4 16v,inst.lpg. Miałem problemy z odpaleniem na gazie po postoju,ale jakoś poszło.Fura już w warsztacie na naprawę blach i wymianę chłodnicy.Nie wiem czy nie zrobię z marszu remontu głowicy?????????.A co do motoru,to dobry model z początku wieku a nie jakieś aluminiowe utwardzone badziewie.Pozdrawiam odpowiadających,Janek

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Na razie wymien chłodnice, pojeździj troche-moze zapowietrzony układ.

Usunięty użytkownik 861235

#6

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Tak jak MK5 piszę, reduktor od LPG jest wysoko i w mały obieg wpięty, zgubił te 2 litry to i z niego zeszło, zamarzł i stanął, nie szkodzi...
Zrobić układ chłodzenia żeby szczelny był i po czasie będzie widać czy gra, pod maskę zaglądać przez pierwsze parę dni czy płyn ze zbiorniczka nie znika.

Awatar użytkownika
jachtmen

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
Imię: Janek
Auto: ASTRA G KOMBI
Silnik: Z14XE
Województwo: zachodniopomorskie

#7

Nieprzeczytany post autor: jachtmen »

Witam forumowiczów.Chłodnica wymieniona,płyn zalany,silnik odpalony i cóż :temperatura wody szybko urosła do prawie 100 stopni,oba wentylatory się załączyły a w kabinie zimno.LPG też się nie uruchomił.Myślę,że trzeba pruć układ chłodzenia i nagrzewnice.trochę za dużo ta sarna narozrabiala.A może jakieś inne pomysły. Pozdrawiam Janek

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6262
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Odpowietrz układ. Nagrzewnica nie mogła sie uszkodzić od uderzenia chłodnicy. Podczas jazdy jaka temp? Sama wymiana nagrzewnicy nie jest skomplikowana. Pruć to trzeba np w golfie4.

Awatar użytkownika
jachtmen

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
Imię: Janek
Auto: ASTRA G KOMBI
Silnik: Z14XE
Województwo: zachodniopomorskie

#9

Nieprzeczytany post autor: jachtmen »

Wczoraj odpalilem silnik i bardzo szybko złapał temp.do czerwonego pola.mało też pobrał płynu ok.4l.Może instalacja gazowa (BRC- też się nie uruchamia)ma w sobie jakieś zawory,które uległy uszkodzeniu i nie puszczają wody?.Zadzwonię jutro do gazownikow,może coś podpowiedzą.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3680
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: nismo »

ma w sobie jakieś zawory,które uległy uszkodzeniu i nie puszczają wody?
nie ma czegoś takiego

700km z uszkodzonym układem chłodzenia to bardzio kiepski pomysł, myślę ze przegrzałeś motor i szkodziło UPG.

ODPOWIEDZ