brak ogrzewania i wyższa temp. silnika po uderzeniu w sarnę
- jachtmen
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
- Imię: Janek
- Auto: ASTRA G KOMBI
- Silnik: Z14XE
- Województwo: zachodniopomorskie
brak ogrzewania i wyższa temp. silnika po uderzeniu w sarnę
Jadąc nocą uderzyłem w sarnę lewą stroną.Oprócz połamanego zderzaka i lampy,przestało działać ogrzewanie i wzrosła temp.silnika do ok.100 st.tak przejechałem około700 km.Po powrocie do domu stwierdziłem lekkie pęknięcie obudowy chłodnicy i wyciek płynu.Brakowało ze 2 litry. Uzupełniłem,odpaliłem i cóż? silnik bardzo szybko złapał prawie 100 st. a ogrzewania dalej brak.Czy ktoś wie co jest nie halo?
Primo jaki silnik ?
Dolewać płynu jak układ nieszczelny, dolałeś przy otwartym korku od zbiorniczka, poczekałeś chwilę jak wciągnie ?
Czy dolałeś do poziomu i zakręciłeś korek?
G ma nagrzewnicę po płynie sterowaną ?
Tego nie wiem.
Chłodnica niżej jak głowica.
Co by tu nie dukać jak masz układ chłodzenia nieszczelny to póki go nie zrobisz na cycuś nie wiesz czy motor ucierpiał.
Masz o tyle farta że zima i z pędu motor jest chłodzony a jak masz silnik z chłodnicą oleju i nie paliłeś kapcia to może przeżył ubytek płynu.
Wszysto wyjdzie jak zrobisz układ chłodzenia żeby nie ciekł i dobrze odpowietrzysz.
Albo motor przeżył sarnę albo nie.
Jaki silnik? To jest istotne...
Z tel piszę to też nie widzę co i jak.
Wolnossąca niewysilona jednostka w benzynie na żeliwnym bloku przeżyję brak chłodzenia...
No i w zimie chłodzi wiater...dobrze chłodzi...
Trzeba tylko szybko jechać
Dodano po 3 minutach 14 sekundach:
Chociaż jak z chłodnicy oleju zejdzie płyn to nie ma chłodzenia, ale filtr jest nisko z drugiej strony.
2 litry zgubił...
Dodano po 6 minutach 39 sekundach:
Zrobi układ chłodzenia i albo będzie dobrze albo źle.
Powiem szczerze że fart że zima...
Myślę że motor przeżył brak chłodzenia...
Jest szansa...
Dolewać płynu jak układ nieszczelny, dolałeś przy otwartym korku od zbiorniczka, poczekałeś chwilę jak wciągnie ?
Czy dolałeś do poziomu i zakręciłeś korek?
G ma nagrzewnicę po płynie sterowaną ?
Tego nie wiem.
Chłodnica niżej jak głowica.
Co by tu nie dukać jak masz układ chłodzenia nieszczelny to póki go nie zrobisz na cycuś nie wiesz czy motor ucierpiał.
Masz o tyle farta że zima i z pędu motor jest chłodzony a jak masz silnik z chłodnicą oleju i nie paliłeś kapcia to może przeżył ubytek płynu.
Wszysto wyjdzie jak zrobisz układ chłodzenia żeby nie ciekł i dobrze odpowietrzysz.
Albo motor przeżył sarnę albo nie.
Jaki silnik? To jest istotne...
Z tel piszę to też nie widzę co i jak.
Wolnossąca niewysilona jednostka w benzynie na żeliwnym bloku przeżyję brak chłodzenia...
No i w zimie chłodzi wiater...dobrze chłodzi...
Trzeba tylko szybko jechać
Dodano po 3 minutach 14 sekundach:
Chociaż jak z chłodnicy oleju zejdzie płyn to nie ma chłodzenia, ale filtr jest nisko z drugiej strony.
2 litry zgubił...
Dodano po 6 minutach 39 sekundach:
Zrobi układ chłodzenia i albo będzie dobrze albo źle.
Powiem szczerze że fart że zima...
Myślę że motor przeżył brak chłodzenia...
Jest szansa...
- jachtmen
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
- Imię: Janek
- Auto: ASTRA G KOMBI
- Silnik: Z14XE
- Województwo: zachodniopomorskie
Silnik mam 1,4 16v,inst.lpg. Miałem problemy z odpaleniem na gazie po postoju,ale jakoś poszło.Fura już w warsztacie na naprawę blach i wymianę chłodnicy.Nie wiem czy nie zrobię z marszu remontu głowicy?????????.A co do motoru,to dobry model z początku wieku a nie jakieś aluminiowe utwardzone badziewie.Pozdrawiam odpowiadających,Janek
Tak jak MK5 piszę, reduktor od LPG jest wysoko i w mały obieg wpięty, zgubił te 2 litry to i z niego zeszło, zamarzł i stanął, nie szkodzi...
Zrobić układ chłodzenia żeby szczelny był i po czasie będzie widać czy gra, pod maskę zaglądać przez pierwsze parę dni czy płyn ze zbiorniczka nie znika.
Zrobić układ chłodzenia żeby szczelny był i po czasie będzie widać czy gra, pod maskę zaglądać przez pierwsze parę dni czy płyn ze zbiorniczka nie znika.
- jachtmen
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
- Imię: Janek
- Auto: ASTRA G KOMBI
- Silnik: Z14XE
- Województwo: zachodniopomorskie
Witam forumowiczów.Chłodnica wymieniona,płyn zalany,silnik odpalony i cóż :temperatura wody szybko urosła do prawie 100 stopni,oba wentylatory się załączyły a w kabinie zimno.LPG też się nie uruchomił.Myślę,że trzeba pruć układ chłodzenia i nagrzewnice.trochę za dużo ta sarna narozrabiala.A może jakieś inne pomysły. Pozdrawiam Janek
- mk5
- Posty: 6262
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Odpowietrz układ. Nagrzewnica nie mogła sie uszkodzić od uderzenia chłodnicy. Podczas jazdy jaka temp? Sama wymiana nagrzewnicy nie jest skomplikowana. Pruć to trzeba np w golfie4.
- jachtmen
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
- Imię: Janek
- Auto: ASTRA G KOMBI
- Silnik: Z14XE
- Województwo: zachodniopomorskie
Wczoraj odpalilem silnik i bardzo szybko złapał temp.do czerwonego pola.mało też pobrał płynu ok.4l.Może instalacja gazowa (BRC- też się nie uruchamia)ma w sobie jakieś zawory,które uległy uszkodzeniu i nie puszczają wody?.Zadzwonię jutro do gazownikow,może coś podpowiedzą.Pozdrawiam.
- nismo
- Posty: 3680
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
nie ma czegoś takiegoma w sobie jakieś zawory,które uległy uszkodzeniu i nie puszczają wody?
700km z uszkodzonym układem chłodzenia to bardzio kiepski pomysł, myślę ze przegrzałeś motor i szkodziło UPG.