brak ogrzewania i wyższa temp. silnika po uderzeniu w sarnę

Awatar użytkownika
mk5

Astro-maniak
Posty: 4471
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Saet Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 5 razy

Re: brak ogrzewania i wyższa temp. silnika po uderzeniu w sarnę

#11

Nieprzeczytany post autor: mk5 » 03 lut 2019, 10:22

Szukaj mechanika, a nie gazownika. UPG to najtansze z mozliwych..

Awatar użytkownika
jachtmen

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
Imię: Janek
Auto: ASTRA G KOMBI
Silnik: Z14XE
Województwo: zachodniopomorskie

#12

Nieprzeczytany post autor: jachtmen » 04 lut 2019, 20:34

Podczas jazdy silnik trzymał 100st,jazda bardzo spokojna,a dużym plusem -4 do -5 mrozu.Teraz już jestem mądry,gazownik wykluczył moje sugestie,więc albo pompa wody zdechła albo termostat.W sobotę rozbieram sprawdzam i wymieniam.Pomyślę też o remoncie głowicy.Po zakończeniu dam znać.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
nismo

Rekrut
Posty: 1759
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra GTC & Astra H Kombi
Silnik: z18xe & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 3 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: nismo » 04 lut 2019, 21:33

Po takim numerze to nie bawi.l bym sie w zadne remonty tylko szukał nowego motoru. Wyjdzie najtaniej. przegrzanie + spalenie 4 litrów płynu świadczy o jednym

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 1876
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN
Silnik: Z18XE,125 KM,225k km
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piła
Wdzięczny: 1 raz

#14

Nieprzeczytany post autor: Automat » 04 lut 2019, 21:47

Michale,nie "przytępiaj" Pasjonatów ;) .Ma czas , kasę i szczere chęci...to niech robi.Nas zadowolą pozytywne wyniki końcowe.Zawsze to jest taniej zbierając doświadczenia innych.Ja mojej starej Jetta1 zrobiłem "kapitalny" remont silnika wsadzając detale,które przywiozłem z niemieckiego szrotu.Auto pracowało bez awarii silnika aż po złomowanie zaliczając 32 lata eksploatacji.Remont zrobiłem,jak miała 9 lat,głównie z ciekawości :D .

Awatar użytkownika
Digyl

Astro-maniak
Posty: 1128
Rejestracja: 18 sie 2017, 17:39
Imię: Marcin
Auto: Astra f 1994 1.4nz
Silnik: 14nz
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: Digyl » 04 lut 2019, 23:18

Ale jak pije płyn po naprawie układu chłodzenia to kaplica, naczy na pewno głowica, bo gdzie by tyle płynu zjadł.
Nie przeżył przegrzania. Były tylko dwie opcje przecież.

Który to 1.4 16V
Były 3
X14XE
Z14XE
Z14XEP

Nie wiadomo jak głowica po tym, trzeba by szczelność sprawdzić, to nie diesel raczej jej nie zwichrowało.
Wypalił uszczelkę może tylko.
Jak dół, potrafi pierścień pęknąć, będzie widać.

To musi mechanik ocenić.

Drugi silnik, ale dobry, sprawdzić można kompresję jak wyjęty, można jak się chce i jest sprzęt.

Sam będziesz wymieniał, pewno nie, znów koszt.

Te pierwsze 1.4 16V bez twinport są tanie, tańsze nie raz jak X16SZR.

Z fury z UK albo z DE taki co LPG nie widział może znajdziesz, czy z powypadku.
600 700zł ? to przecież już stare silniki.
Aby nie przeleżały.
Wymiana z 500zł (sama robota) może by ktoś się podją, prosty temat.
No tylko nowy rozrząd obowiązkowo.
Płyn, olej, parę uszczelek i robi się mały 1000zł
Drugi motor w sumie z 1700zł ??

Pompa płynu i tak do wymiany i tak.

Samą głowicę na szybkości tylko splanować i wrzucić to masz w plecy jakby nie wyszło z 800zł minimum.
8V za 600zł robią? Zależy gdzie i kto.
Z materiałem oczywiście i nie na Mirka tylko dobrze, nowe śruby, uszczelka markowa, pierdoły, płyny, ale jeszcze pompa czy rozrząd.
Uszczelniacze wałków warto, wyjść może.

Coś coś mniej więcej.
Zawsze wychodzi więcej, chyba że sam robisz.

Dodano po 14 minutach 25 sekundach:
A sam będziesz chciał to klucze musisz mieć, torxy, dymo gdzieś pożyczyć, planowanie chyba 80zł ale to 16v to więcej.
Dobrze oczyścić otwory,gwintownikiem machnąć.
Plus rozrząd plus płyny pierdoły

Nie wiem czy w 500zł się zmieścisz...jest szansa.

A jak nie wyjdzie...

Decyzja należy do Ciebie.
Jak silnik padnie to są takie zagadki właśnie.

Też może miejscami przesadzam.

Dodano po 36 minutach 57 sekundach:
Z tel nie widziałem, sorry

Z14XE czyli ten jakby stary ale nowszy.

Dobrze że nie XEP... Bez 2000zł nie podchodź na zakup silnika :o

Upewnij się na 100% który po numerze VIN.

Różnią się zupełnie osprzętem i pewno głowicą, ale niech ktoś potwierdzi, a wie tak naprawdę ten komu wyszło włożenie X w miejsce Z.
Z14XE od X14XE.

Nie masz linki gazu to Z14XE.

Od 1000zł się zaczyna albo lepiej.

Nie fajnie.
Jak jest dobrze to jest dobrze
Jak jest źle to jest źle
Jak jest rdza, najgorzej
Jak wybrałeś złą drogę, zawsze można zawrócić...
Digyl.

Awatar użytkownika
jachtmen

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 31 mar 2011, 21:32
Imię: Janek
Auto: ASTRA G KOMBI
Silnik: Z14XE
Województwo: zachodniopomorskie

#16

Nieprzeczytany post autor: jachtmen » 10 lut 2019, 22:55

Witam kolegów.Jak zaznaczałem wcześniej sobota była dniem naprawy mojej asterki.Rozebrałem motorek,wyjąłem pompę i cóż,wirnik luźny i wyłamany na obwodzie jakieś 1/6 całości.Po wymianie i złożeniu wszystko wróciło do normy,lpg działa,ogrzewanie też.Pojeżdzę trochę i popatrzę na poziom płynu i czy nie kopci na biało.Dzieki za podpowiedzi i sugestie.Pozdrawiam

ODPOWIEDZ