Mokre dywaniki tunel suchy nagrzewnica sucha
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 lis 2008, 17:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Mokre dywaniki tunel suchy nagrzewnica sucha
Hej kolega ma problem z asterka ma mokre dywaniki i na 100% jest to płyn ma małe wycieki.
Obmacał nagrzewnicę oraz dywanik pod nia i nic totalnie sucho tunel suchy a dywaniki mokre, aż się pienią i na 100% jest to płyn chłodzący. Skąd może lecieć płyn jak nagrzewnica jest sucha?
Obmacał nagrzewnicę oraz dywanik pod nia i nic totalnie sucho tunel suchy a dywaniki mokre, aż się pienią i na 100% jest to płyn chłodzący. Skąd może lecieć płyn jak nagrzewnica jest sucha?
Ostatnio zmieniony 27 sty 2009, 15:40 przez netmariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 17 lis 2007, 21:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jest po identycznym zdarzeniu, wyjmowałem nagrzewnicę.
Jestem na 100% pewny że nie ma możliwości aby pęknięta/przegnita/dziurawa nagrzewnica powodowała wyciek do kabiny.
Zamknięta jest w plastikowej obudowie, która ma wyprowadzony odpływ pod auto.
W moim przypadku, tak jak ktoś to tu kiedyś opisał (ale inny ktoś usunął post, niewiedzieć czemu) zawiniły uszczelnienia między rurkami w grodzi a tymi plastikowymi do nagrzewnicy.
Jestem na 100% pewny że nie ma możliwości aby pęknięta/przegnita/dziurawa nagrzewnica powodowała wyciek do kabiny.
Zamknięta jest w plastikowej obudowie, która ma wyprowadzony odpływ pod auto.
W moim przypadku, tak jak ktoś to tu kiedyś opisał (ale inny ktoś usunął post, niewiedzieć czemu) zawiniły uszczelnienia między rurkami w grodzi a tymi plastikowymi do nagrzewnicy.
Hatori Hanso!
- ESD
- Posty: 11
- Rejestracja: 08 maja 2008, 22:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 17 lis 2007, 21:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 lis 2008, 17:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 17 lis 2007, 21:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie do końca będzie tam mokro. Płyn sobie tamtędy ewentualnie spływa a gromadzi się na dole. Po nagrzaniu auta rurki mają taką temperaturę jak temp. wody w układzie i tym samym pięknie suszą wszystko w koło.netmariusz pisze:No ok rozumiem, że przez oringi cieknie ale wtedy powinien dywanik na tunelu za konsola też być mokry no nie ?
ile mechanik może cenić taką naprawę?
Też tak myślałem, sprawdzałem z pięć razy zanim rozebrałem.
Hatori Hanso!
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 lis 2008, 17:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 17 lis 2007, 21:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie bardzo wiedziałem jak to funkcjonuje... Myślałem że gdzieś jest zawór który wpuszcza wodę do nagrzewnicy kiedy podręcam cieplej.
ZONK
Woda płynie tamtędy cały czas :/ a pokrętłem zdaje mi się regulujesz czy powietrze przez nią przelatuje czy nie. Jest szczelnie zamknięta więc... W każdym bądź razie żadne cięgna do niej nie dochodzą.
Jak nie ma kasy - to proponuję samemu. Opiszę manual - chętnie pomogę.. Ja się do tego brałem mając dwie nagrzewnice nowe (w ajencję w bagażniku a okazało się że wymieniłem tylko te gumki.
ZONK
Woda płynie tamtędy cały czas :/ a pokrętłem zdaje mi się regulujesz czy powietrze przez nią przelatuje czy nie. Jest szczelnie zamknięta więc... W każdym bądź razie żadne cięgna do niej nie dochodzą.
Jak nie ma kasy - to proponuję samemu. Opiszę manual - chętnie pomogę.. Ja się do tego brałem mając dwie nagrzewnice nowe (w ajencję w bagażniku a okazało się że wymieniłem tylko te gumki.
Hatori Hanso!
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 lis 2008, 17:32
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 17 lis 2007, 21:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Z cyklu zrób to sam:
Przed demontażem spuszczamy chłodziwo z auta. Spustowym albo z węża na dole chłodnicy. Czemu? W momencie odpięcia nagrzewnicy i tak poleci woda, ale jeżeli jej nie spuścimy wszystko ze względu na niskie położenie tej cześći zleci nam do środka. Innym sposobem będzie zaciśnięcie węży doprowadzających wodę do kabiny pod maską, przy samej grodzi. Ja jednak nie wiedziałem jak to zrobić - spuściłem płyn.
1. Demontujemy schowek - 6x torx.
2. Demontujemy całą obudowę tunelu. Torxy po bokach, pod mieszkiem i z tyłu przy fotelach.
3. Odpinamy wszystko co jest możliwe (TC, podgrzewanie fot, zapalniczkę) z okolic popielniczki (która też ląduje na tylnim siedzeniu
4. Już widać obudowę nagrzewnicy (czarne pudełko na małe spinki złapane, takie jak od filtra kabinowego)
5. Dla wygody proponuję zdjąć dwa metalowe wsporniki, które podtrzymują od spodu całą deskę rozdz.
6. Odpinamy zapinki, pojemnik odchyla się w dół - nie próbuj wyciągać go NIe wyjdzie, jest przykręcony razem z kranikiem spustowym od strony komory silnika.
7. Teraz najbardziej zawiły etap. Widać już nagrzewnicę. Ale nie tarmosimy jej. Trzeba wsadzić łepetynę z jednej strony od kierowcy i zoroentować się jak to jest zbudowane. W nagrzewnicy są dwa otwory w nie wchodzą plastikowe rurki (jeszcze ich nie widać) te plastikowe nachodzą na aluminiowe, które są przysp. do grodzi. To własnie z tego miejsca cieknie. Jak obejrzysz z dwóch stron to zobaczysz że zapięte to jest na zwleczki, których uszy sterczą idealnie na boki auta. Uprzedzam - ta po prawej stronie jest tak schowana że ciężko tam nawet rękę włożyć. Ale widać.
8. Wyciągamy te zawleczki (ja użyłem szybko skonstruowanego haka
9. Delikatnie wyciągamy nagrzewnicę w stronę drążka zmiany biegów. Ona tam sobie leży w takich prowadznicach. UWAGA - resztka płynu z przewodów pięknie zaleje ci wnętrze auta jeśli czegoś nie podłożysz. (Ja własnie suszę)
10. Masz nagrzewnicę z częścią przewodów na wierzchu. Rozmontuj to i zobacz w jakim stanie są gumki. Ja ja zdjąłem plastiki to już widziałem że kapie z tych łączeń.
11 Nowe gumki (przypadkiem miałem oryginalne) wchodzą bardzo ciasno. Składamy całość na ciasno. Nagrzewnica leeko wejdzie na swoje miejsce. Pozostało wpiąć wcześniej wyjęte zawleczki w miejsca zapięć z rurkami od auta.
12. W odwrotnej kolejności składamy całość. (polecam odpowietrzenie układu i test sprawność przez składaniem w celu sprawdzenia czy cieknie;)
Powodzenia
Przed demontażem spuszczamy chłodziwo z auta. Spustowym albo z węża na dole chłodnicy. Czemu? W momencie odpięcia nagrzewnicy i tak poleci woda, ale jeżeli jej nie spuścimy wszystko ze względu na niskie położenie tej cześći zleci nam do środka. Innym sposobem będzie zaciśnięcie węży doprowadzających wodę do kabiny pod maską, przy samej grodzi. Ja jednak nie wiedziałem jak to zrobić - spuściłem płyn.
1. Demontujemy schowek - 6x torx.
2. Demontujemy całą obudowę tunelu. Torxy po bokach, pod mieszkiem i z tyłu przy fotelach.
3. Odpinamy wszystko co jest możliwe (TC, podgrzewanie fot, zapalniczkę) z okolic popielniczki (która też ląduje na tylnim siedzeniu
4. Już widać obudowę nagrzewnicy (czarne pudełko na małe spinki złapane, takie jak od filtra kabinowego)
5. Dla wygody proponuję zdjąć dwa metalowe wsporniki, które podtrzymują od spodu całą deskę rozdz.
6. Odpinamy zapinki, pojemnik odchyla się w dół - nie próbuj wyciągać go NIe wyjdzie, jest przykręcony razem z kranikiem spustowym od strony komory silnika.
7. Teraz najbardziej zawiły etap. Widać już nagrzewnicę. Ale nie tarmosimy jej. Trzeba wsadzić łepetynę z jednej strony od kierowcy i zoroentować się jak to jest zbudowane. W nagrzewnicy są dwa otwory w nie wchodzą plastikowe rurki (jeszcze ich nie widać) te plastikowe nachodzą na aluminiowe, które są przysp. do grodzi. To własnie z tego miejsca cieknie. Jak obejrzysz z dwóch stron to zobaczysz że zapięte to jest na zwleczki, których uszy sterczą idealnie na boki auta. Uprzedzam - ta po prawej stronie jest tak schowana że ciężko tam nawet rękę włożyć. Ale widać.
8. Wyciągamy te zawleczki (ja użyłem szybko skonstruowanego haka
9. Delikatnie wyciągamy nagrzewnicę w stronę drążka zmiany biegów. Ona tam sobie leży w takich prowadznicach. UWAGA - resztka płynu z przewodów pięknie zaleje ci wnętrze auta jeśli czegoś nie podłożysz. (Ja własnie suszę)
10. Masz nagrzewnicę z częścią przewodów na wierzchu. Rozmontuj to i zobacz w jakim stanie są gumki. Ja ja zdjąłem plastiki to już widziałem że kapie z tych łączeń.
11 Nowe gumki (przypadkiem miałem oryginalne) wchodzą bardzo ciasno. Składamy całość na ciasno. Nagrzewnica leeko wejdzie na swoje miejsce. Pozostało wpiąć wcześniej wyjęte zawleczki w miejsca zapięć z rurkami od auta.
12. W odwrotnej kolejności składamy całość. (polecam odpowietrzenie układu i test sprawność przez składaniem w celu sprawdzenia czy cieknie;)
Powodzenia
Hatori Hanso!