Pytania dot. blacharki i wnętrza (Hatchback)

Awatar użytkownika
Belsander

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2018, 18:16
Imię: Łukasz
Auto: Astra G 1.6 16V
Silnik: X16XEL
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Pytania dot. blacharki i wnętrza (Hatchback)

#1

Nieprzeczytany post autor: Belsander »

Cześć!

Drodzy, dostałem w spadku po zmarłej Mamie Astrę G 1.6 16V. Niestety mama ze względu na swoją chorobę niewiele pieniędzy mogła włożyć w to autko, mimo, że kochała je nie mniej niż mnie :P chciałbym zachować samochód jako pamiątkę, ale wiem, że trochę pracy wymaga. Potrzebuję jednak pomocy w kilku kwestiach, bo o ile część sam ogarnę, to są takie sprawy na których się nie znam. Stąd do Was pytanie:


1. Prawe tylne nadkole/błotnik - o ile reszta samochodu jest w dobrym stanie jeśli chodzi o progi itd. to w tym miejscu zaczyna wychodzić rdza i to dosyć mocno. Dokładnie to w miejscu, które oznaczyłem na zdjęciu [External Link Removed for Guests]. Czy wiecie, jaki byłby szacunkowy koszt oraz czy na terenie Warszawy ew. Mazowieckiego jest ktoś, kto mógłby się tego podjąć? Czy ew. mogę podratować we własnym zakresie.

2. Zaczął od niedawna schodzić lakier bezbarwny. O ile wcześniej był to problem tylnej klapy (była robiona jakieś 10 lat temu), to teraz przeszedł na maskę, która jest fabryczna. Czy to robota dla lakiernika, czy polecanie jakieś sposoby, które można wykonać we własnym zakresie? I czy w ogóle jest to opłacalne czy pogodzić się z tym defektem.

3. Zauważyłem, że przy temperaturach oscylujących wokół lekkiego mrozu i do +10, wnętrze potrafi mocno zaparować (szczególnie tył). Filtr kabinowy wymieniany był dwa lata temu ale to kompletnie nie pomogło. Wiem, że w wersji coupe był problem z niedomykającą się klapą obiegu zewnętrznego. Czy w wersji 5 drzwiowej (hatchback), też może to występować? Czy jest to raczej naturalne? Pytam bo nie wiem czy bawić się z demontowaniem półki itd.

4. Klimatyzacja była domontowywana. Mama od dłuższego czasu nic z nią nie robiła. Czy macie doświadczenie z uruchamianiem klimy po kilku latach? Czy jest to w ogóle opłacalne (serwis, regeneracja itd.)? Zdaję sobie sprawę, że na pewno są nieszczelności. Zastanawiałem się czy reanimować, czy po prostu wymontować.

5. Samochód wydaje się dosyć wolno "dogrzewać". Wskazówka temperatury oscyluje wokół 80/85 stopni, i ciężko wbić 90. Moje dotychczasowe samochody raczej nie miały tego rodzaju problemów, bo oczywiste wydawało się te 90 stopni. Czy może to być wina termostatu (w samochodzie szybko robi się ciepło), czy ten model tak ma i nie przejmować się wskazówką?

6. Myślałem nad wymianą panelu środkowego, tak żeby trochę odświeżyć wnętrze a i też jest dosyć mocno zmęczony życiem z tego co widzę (chyba za często go wyjmowano). Czy zaciski/zatrzaski pasują do wszystkich modeli? Niestety w "sam naprawiam" nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie :(


Z góry dziękuję za odpowiedzi! I wiem, że może i wiele rzeczy się nie opłaca, ale tak jak pisałem jest to pamiątka, także przy sentymentach nie zawsze cena gra rolę :)

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Ad 1 : Wszystko zależy od tego jak długo zamierzasz użytkować to auto i czy ta rdza jest powierzchowna, czy za moment będą dziury. Generalnie koszt (od punktu) wynosi średnio 300-400 zł (przynajmniej w mojej okolicy). Być może wystarczy wyszlifować rdzę, nałożyć szpachlę i polakierować, albo wstawić reperaturkę i jak powyżej.
Ad 2 : Albo lakierowanie całego elementu, albo szukanie innej maski z tym samym kodem lakieru.
Ad 3 : Jeśli auto rzadko jeździ, to w okresie jesienno - zimowym raczej normalny objaw gdy nie masz garażu. Problem z silniczkiem od klapki występuje we wszystkich wersjach.
Ad 4 : Tak czy siak musisz podpiąć się pod "kombajn" do obsługi klimatyzacji aby dowiedzieć się dokładnie co jest uszkodzone. Prawie każdy dobry warsztat posiada takie urządzenie. Koszt ok. 100 zł.
Ad 5 : Sprawdź czy silnik i chłodnica nagrzewają się równomiernie, jeśli tak to termostat niedomaga.
ad 6 : Panel środkowy ? Czyli ten element z radiem i wyświetlaczem u góry, raczej pasuje od każdej Astry G.

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

fotorelacja z walki z ruda . ,kol tu masz przykład walki z ruda . jeżeli masz metalik to roznica będzie tylko taka ze zamiast zwykłego lakieru dajesz 2-3 warstwy bazy . ponkt styku lakieru szlifijesz papierem wodnym 1500-2000 aby nie było gorki . na to dajesz 2 warstwy lakieru bezbarwnego i na koniec polerka pasta polerska ze szczególnym uwzględnieniem granic starego lakieru z nowym . . dalbym ci przykład na citku c3 dokładnie tego samego m-sca ale moja przegladarka sie tak kszaczy ze ze po 5 probach nie dam rady . dodam tylko ze jak 2 lata po robocie cora sprzedawala citka to handlarz wykazywol wsie parchy ale do błotnika nie miał zadnych zastrzezen .przy pracy musisz mieć dużo cierpliwości aby dobrze wyszlo . . nie wolno się spieszyć .podstawa to dobry dobor lakieru na podst klapki od wlewu paliwa .w obu przypadkach robilem to lakierem w spraju . jak na razie wsio trzyma i nic się nie dzieje
jakos się udało.ponizej przykład na citku z metalikiem .wsio robione sprajem .
DSCN7158.JPG
DSCN7177.JPG
DSCN7181.JPG
DSCN7184.JPG
tutaj jeszcze 2 zdjęcia których nie ma w podanym tem dotyczące stanu po wymianie reparaturki wlewu paliwa i kosmetyki dolu drzwi i progow

DSCN7796.JPG
DSCN7818.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2018, 9:02 przez marian paszek, łącznie zmieniany 13 razy.
marpas 1954

Awatar użytkownika
Belsander

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 2018, 18:16
Imię: Łukasz
Auto: Astra G 1.6 16V
Silnik: X16XEL
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#4

Nieprzeczytany post autor: Belsander »

Super! Bardzo Wam dziękuję za porady i sugestie :) Za tydzień jedziemy do mechanika naprawiać zawieszenie i "must have" a postaram się na wiosnę ogarnąć temat z blacharką. Pozwolicie, że jak coś to będę podpytywał :) Jeszcze raz dzięki.

ODPOWIEDZ