Korozja nr VIN

mb79

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
Imię: Maciej
Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
Silnik: 1.4
Województwo: lubelskie

Korozja nr VIN

#1

Nieprzeczytany post autor: mb79 »

Podczas przeglądu technicznego diagnosta stwierdził że powinien mi zatrzymać dowód rejestracyjny że względu na korozję nr VIN podwozia.

Czy wystąpił u Was podobny ten problem? Gąbka pod klapką jest wilgotna. Wilgoć się dostaje do środka samochodu.

[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 31 mar 2018, 10:48 przez mb79, łącznie zmieniany 2 razy.
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km

Usunięty użytkownik 861235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Uuu
Na szybko aby były czytelne, przecinak, poskrobać wzdłuż, drucianka, polać fosolem (słownik podpowiada że rosołem :lol: ) zmyć, odtłuścić i farbą antykorozyjną machnąć, na czytelność możesz potem białą machnąć i zetrzeć żeby w numerach została.
Na koniec fluidolem nawoskować.
A żeby jakoś ładnie, to dorobić lakier i po antykorozyjnej machnąć, co by fabrykę przypominało.
Ale i tak warto rozebrać i zobaczyć co się tam dzieje.

Nie daj się namówić na robienie nowych ( czy tam legalizację) numerów, trochę to trwa i kosztuje no chyba że naprawdę będą nieczytelne. PZM, rzeczoznawca, robota, ponowny przegląd, z 700zł w sumie może być.
Tego tematu nie znam za dobrze.

Trzeba skrobać...
No i tak zobacz czy są oryginalne...
Czcionka czy grubość może się różnić, aby gwiazdki były na początku i na końcu.

[External Link Removed for Guests]

EDIT:
Gwiazdki, krzaczki

EDIT:
Tylko nie drżeć za mocno.
Delikatnie, bardziej chemią, jest jeszcze cortanin czy coś.
Wiertarka i szczotką nylonową, nie porysuje tak.
[External Link Removed for Guests]
Chociaż lepsza druciana.
Fotkę przed zabawą.

Spokojnie, w sumie tak łatwo ich nie uszkodzi, piaskowanie wytrzymują to i druciankę wytrzyma.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2018, 12:13 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.

mb79

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
Imię: Maciej
Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
Silnik: 1.4
Województwo: lubelskie

#3

Nieprzeczytany post autor: mb79 »

W Waszych Astrach G wystąpił problem z korozją w strefie nr VIN lub na podłodze?

Najpierw chce osuszyć gąbkę, oczyscic drobnym papierem ściernym, potraktować odrdzewiaczem, jeśli będą widoczne numery pomalować farba i zabezpieczyć lakierem bezbarwnym.

Martwi mnie to że cała podłoga prawdopodobnie tak wygląda. Jak kupowałem ten samochód w komisie przy salonie Opel i pytałem dlaczego mocowania foteli w 5 letnim samochodzie są skorodowane odpowiedzieli że to w tym modelu normalne.
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km

Bodek

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 11 sty 2009, 22:35
Imię: Bodek
Auto: Astra J
Silnik: B14NET
Rocznik: 2015
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Bodek »

mb79 pisze:QR_BBPOST W Waszych Astrach G wystąpił problem z korozją w strefie nr VIN lub na podłodze?
mb79 pisze:QR_BBPOST to w tym modelu normalne.
Normalne w tym modelu , ale tylko w późniejszych rocznikach,
gdy Astra G była robiona tylko w Gliwicach tzw. "bida-wersion".
By zmniejszyć koszty zrezygnowano z części ocynku, zabezpieczenia antykorozyjnego, wygłuszeń itp.
Zazwyczaj były tez skromniej wyposażone.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2018, 14:03 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.

mb79

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
Imię: Maciej
Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
Silnik: 1.4
Województwo: lubelskie

#5

Nieprzeczytany post autor: mb79 »

Niestety zauważyłem za zaoszczędzone na wykluczeniu samochodu.
Nawet jeśli zabezpieczenie antykorozyjne było słabsze nie powinno mieć miejsca miejscowe rdzewienie.
Wg mnie dostaje się wody przez podłogę bo dzisiaj przy opadach silnych deszczu cały samochód był zaparowany.
Trzeba sprawdzić podłogę czy nie ma dziur.
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km

lechu

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 04 sie 2015, 12:54
Imię: Leszek
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: lechu »

Nie wiem, czy "ten typ tak ma", bo u mnie ten problem nie występuje.
Zmagałem się za to z przyczynami dostawania się wody do wnętrza ale po stronie kierowcy. Okazało się, że woda przesiąkała przez uszczelnienie pokrywy ściany grodziowej. Zanim jednak to odkryłem, musiałem sprawdzić też inne elementy. Słupki przednie, uszczelnienie przedniej szyby, uszczelki drzwi. Woda może się też dostawać przez zaślepione otwory technologiczne w podłodze jeżeli któryś korek wyskoczy, przez drzwi z powodu nieszczelności folii ochronnej lub szczelin w zamocowaniu głośników, z klimy z powodu zatkania rurki odprowadzającej skropliny na zewnątrz. Ponadto może to nie być woda, a płyn z nieszczelnej nagrzewnicy (wystarczy posmakować - będzie słodki). Nie wydaje mi się żeby rdza już wyżarła dziury w podłodze ale sprawdzić, oczywiście, trzeba. Co do likwidacji skutków czyli konserwacji miejsca z nr VIN, to Digyl ma rację w swoim poście - powinien się nr uratować.
Poczekaj, aż zrobi się ciepło i do roboty. Powodzenia.

mb79

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
Imię: Maciej
Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
Silnik: 1.4
Województwo: lubelskie

#7

Nieprzeczytany post autor: mb79 »

Zabieram się do oczyszczania i odświeżenia nr VIN.
Kilka dni osuszałem powierzchnie. Jutro chce kupić środek odrdzewiajacy, później przetrzeć benzyna lub acetonem. Ewentualnie delikatnie przetrzeć włóknina Scotch Brite. Później jeśli się uda odrdzewić nr VIN to zapłacić farbę i na koniec zabezpieczyć lakierem bezbarwnym.
Jakieś wskazówki lub rady ?

Edit: po oczyszczeniu i spryskaniu Sonax MoS2 nie wygląda to dobrze.
Jutro kupie odrdzewiacz i zobaczymy jak pójdzie, obawiam się żeby nie zatrzeć nr VIN podczas zaczyszczania bo będzie kłopot.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2018, 21:15 przez mb79, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km

mb79

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
Imię: Maciej
Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
Silnik: 1.4
Województwo: lubelskie

#8

Nieprzeczytany post autor: mb79 »

Nikt nie miał problemu z korozją nr VIN lub podłogi ?
Zastanawiam się czy nie może to być przeciekanie uszczelek np. pod szybą.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2018, 10:02 przez mb79, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km

mb79

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
Imię: Maciej
Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
Silnik: 1.4
Województwo: lubelskie

#9

Nieprzeczytany post autor: mb79 »

Dzisiaj jeździłem w trakcie deszczu, wykładziną sucha, okolice VIN na podłodze suche. Wyczytałem że może to być problem z uszczelka głośnika w drzwiach. W poniedziałek podłoga do przeglądu.
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km

Awatar użytkownika
bishop1971

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 20 sie 2018, 11:46
Imię: Wojciech
Auto: Astra G 1.6 16V
Województwo: małopolskie

#10

Nieprzeczytany post autor: bishop1971 »

Posiadam astrę wyprodukowaną w Niemczech 1998 i niestety w tym roku musiałem nabić nowy nr VIN starego nie udało się uratować a winę za to ponosi ta gąbka" wiecznie wilgotna zrobiła swoje, która niby chroni nr przed korozją :lol: Oczywiście jest też w tym trochę mojej winy bo zapomniałem tam zaglądnąć i wcześniej zapobiec korozji. Dla tych, którzy mają jeszcze czytelny nr. VIN zalecam usunąć tą gąbkę bo robi więcej szkody niż pożytku a koszty nowego nr VIN to ok. 500zł

ODPOWIEDZ