1.6 16v brak 1 i/lub 2 biegu wentylatora chłodnicy i klimy
- jurasturas
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 cze 2022, 22:56
- Imię: kuba
- Auto: asteroida g 1.6 16v
- Rocznik: 2040
- Województwo: zachodniopomorskie
1.6 16v brak 1 i/lub 2 biegu wentylatora chłodnicy i klimy
Witam wszystkich,
Stałem się ostatnio posiadaczem asterki z 2002 roku, silnik 1.6 101KM. To mój pierwszy opel, ale nie pierwszy samochód. W samochodach poza jazdą, przyjemność sprawia mi naprawianie ich, więc przy zakupie nie mam problemu z tym że coś nie działa, bo zawsze przy mniejszym lub większym nakładzie pracy da się to naprawić Jednak z racji że jest to mój pierwszy opel i pierwszy problem tego rodzaju potrzebuje małej pomocy od kolegów z forum. Otóż, w moim samochodzie nie działa 1 i/lub 2 bieg wentylatora. Samochód ma je dwa, jeden od klimatyzacji, z przodu przy skraplaczu, oraz drugi od chłodnicy płynu w komorze silnika. Wentylatory są 3 pinowe, jeden przewód to masa, drugi i trzeci to jak się domyślam biegi - wiem ze te środkowe wchodząc we wtyczkę od wentylatorów idą przez opornik, więc zgaduje że to jest ten 1 bieg. Sprawdziłem dziś wentylator od klimy na krótko pod aku i działa na dwóch prędkościach, z racji słabego dostępu jutro sprawdzę ten od chłodnicy. Z tego co przeczytałem to są one podpięte szeregowo pod 1 bieg - ale jak z kolejnymi? Mimo wyłączonej klimy, kiedy wentylator chłodnicy już ruszy to ten od klimy rusza razem z nim. Dodatkowo do obydwóch wentylatorów idą dwie takie same 3 pinowe wtyczki (po prawej stronie na zdjęciu). Co jeszcze zaobserwowałem to to, ze wentylator klimy bez znaczenia czy klima jest włączona czy nie, dostaje po zapłonie na 1 pinie 10v, na drugim cisza a trzeci to masa. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi wyjaśnił ile biegów ma moje chłodzenie, jak te biegi wyglądają i od czego są te 2 wolne wtyczki (idą od przekaźników). Bezpieczniki i sam przekaźnik 6 pinowy oczywiście jest sprawdzony i podaje 14v tak jak powinien. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam, Kuba
Stałem się ostatnio posiadaczem asterki z 2002 roku, silnik 1.6 101KM. To mój pierwszy opel, ale nie pierwszy samochód. W samochodach poza jazdą, przyjemność sprawia mi naprawianie ich, więc przy zakupie nie mam problemu z tym że coś nie działa, bo zawsze przy mniejszym lub większym nakładzie pracy da się to naprawić Jednak z racji że jest to mój pierwszy opel i pierwszy problem tego rodzaju potrzebuje małej pomocy od kolegów z forum. Otóż, w moim samochodzie nie działa 1 i/lub 2 bieg wentylatora. Samochód ma je dwa, jeden od klimatyzacji, z przodu przy skraplaczu, oraz drugi od chłodnicy płynu w komorze silnika. Wentylatory są 3 pinowe, jeden przewód to masa, drugi i trzeci to jak się domyślam biegi - wiem ze te środkowe wchodząc we wtyczkę od wentylatorów idą przez opornik, więc zgaduje że to jest ten 1 bieg. Sprawdziłem dziś wentylator od klimy na krótko pod aku i działa na dwóch prędkościach, z racji słabego dostępu jutro sprawdzę ten od chłodnicy. Z tego co przeczytałem to są one podpięte szeregowo pod 1 bieg - ale jak z kolejnymi? Mimo wyłączonej klimy, kiedy wentylator chłodnicy już ruszy to ten od klimy rusza razem z nim. Dodatkowo do obydwóch wentylatorów idą dwie takie same 3 pinowe wtyczki (po prawej stronie na zdjęciu). Co jeszcze zaobserwowałem to to, ze wentylator klimy bez znaczenia czy klima jest włączona czy nie, dostaje po zapłonie na 1 pinie 10v, na drugim cisza a trzeci to masa. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi wyjaśnił ile biegów ma moje chłodzenie, jak te biegi wyglądają i od czego są te 2 wolne wtyczki (idą od przekaźników). Bezpieczniki i sam przekaźnik 6 pinowy oczywiście jest sprawdzony i podaje 14v tak jak powinien. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam, Kuba
-
- Posty: 6141
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 133 razy
Nie masz dziwnej żółtej kontrolki na zegarach?
Zakup opcom, tam zrobisz test wentylatorów, nie będziesz musiał aż tak rozbierać do diagnostyki.
G miały ten [cenzura] moduł wentylatorów......., może najpierw zajrzyj we wtyczki, może coś nie łączy.
Tylko nie rozbieraj wtyczek na siłę, tam bedzie dużo błota, syfu i złaaaaa.
Oczyść, popsikaj nawet WD40 kilka dni i dopiero próbuj.
Szkoda połamać coś, bo tam syf spod kół leci i jest niefajnie.
Zakup opcom, tam zrobisz test wentylatorów, nie będziesz musiał aż tak rozbierać do diagnostyki.
G miały ten [cenzura] moduł wentylatorów......., może najpierw zajrzyj we wtyczki, może coś nie łączy.
Tylko nie rozbieraj wtyczek na siłę, tam bedzie dużo błota, syfu i złaaaaa.
Oczyść, popsikaj nawet WD40 kilka dni i dopiero próbuj.
Szkoda połamać coś, bo tam syf spod kół leci i jest niefajnie.
- jurasturas
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 cze 2022, 22:56
- Imię: kuba
- Auto: asteroida g 1.6 16v
- Rocznik: 2040
- Województwo: zachodniopomorskie
kontrolka oczywiście się pali, "problem elektryczny systemu chłodniczego" - czy coś takiego. Mam znajomka mechanika, jutro do niego podjadę i poproszę czy może mi komputerem uruchomić test wentylatorów na 1 biegu. Sprawdzę dzisiaj wentylator chłodnicy na krótko i jeżeli ruszy na 1 i 2 biegu to też zostaje mi ten moduł przy lewym przednim kole. Jedyne co, to nurtują mnie te wolne wtyczki 3 pinowe - nie mam zielonego pojęcia do czego one sąja37 pisze: ↑26 cze 2022, 8:24Nie masz dziwnej żółtej kontrolki na zegarach?
Zakup opcom, tam zrobisz test wentylatorów, nie będziesz musiał aż tak rozbierać do diagnostyki.
G miały ten [cenzura] moduł wentylatorów......., może najpierw zajrzyj we wtyczki, może coś nie łączy.
Tylko nie rozbieraj wtyczek na siłę, tam bedzie dużo błota, syfu i złaaaaa.
Oczyść, popsikaj nawet WD40 kilka dni i dopiero próbuj.
Szkoda połamać coś, bo tam syf spod kół leci i jest niefajnie.
- jurasturas
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 cze 2022, 22:56
- Imię: kuba
- Auto: asteroida g 1.6 16v
- Rocznik: 2040
- Województwo: zachodniopomorskie
Może lepiej go w domu karmili Tak na poważnie to wszystkie 3 są takiej samej grubość, kwestia zdjęcia. Wyciągnąłem dziś moduł wentylatorów i posprawdzałem kilka rzeczy, oto co ustaliłem:
Wtyczka lewa po podaniu 12v na odpowiednie piny uruchamia przekaźnik, bieg 1 i bieg 2 ale tylko wentylatora chłodnicy. Wtyczka prawa, po podaniu plusa uruchamia przekaźik i/lub przekaźniki, ale nie byłem w stanie uruchomić wentylatora klimy. Z identyfikowałem mase i plus ale po podaniu na wtyczke nie byłem w stanie uruchomić wentylatora klimy. Teraz, odpinając dwie wtyczki 3 pin od wentylatorów mierzyłem na nich przejście. Bez modułu wentylatorów przejścia nie było nigdzie, po podpięciu modułu przejście jakieś było. Masa - wzorowa, 2 bieg - jako takie przejście, ale 1 biegu przejścia nie było.
W związku powyższym uszkodzona jest albo wiązka od wentylatora klimy do modułu, albo sam moduł. Mam na alledrogo darmowe zwroty więc zamawiam używany moduł wentylatorów o tym samym oznaczeniu i zobaczę czy to coś pomoże. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie, bardzo chętnie poczytam. Pozdrawiam
Wtyczka lewa po podaniu 12v na odpowiednie piny uruchamia przekaźnik, bieg 1 i bieg 2 ale tylko wentylatora chłodnicy. Wtyczka prawa, po podaniu plusa uruchamia przekaźik i/lub przekaźniki, ale nie byłem w stanie uruchomić wentylatora klimy. Z identyfikowałem mase i plus ale po podaniu na wtyczke nie byłem w stanie uruchomić wentylatora klimy. Teraz, odpinając dwie wtyczki 3 pin od wentylatorów mierzyłem na nich przejście. Bez modułu wentylatorów przejścia nie było nigdzie, po podpięciu modułu przejście jakieś było. Masa - wzorowa, 2 bieg - jako takie przejście, ale 1 biegu przejścia nie było.
W związku powyższym uszkodzona jest albo wiązka od wentylatora klimy do modułu, albo sam moduł. Mam na alledrogo darmowe zwroty więc zamawiam używany moduł wentylatorów o tym samym oznaczeniu i zobaczę czy to coś pomoże. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie, bardzo chętnie poczytam. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 14:01
- Auto: Astra G 2003r. 1,6 16V bp,
- Silnik: Z16XE
- Województwo: mazowieckie
Mam pytanie. Czy satra g 1.6 16V 101KM benzyna z roku 2003 powinna mieć dwa czy jeden wentylator? U mnie jest jeden i tak na chłopski rozum załącza się od razu na max, czyli silnik sie nagrzeje i załącza się cooler aż wyje po czym zaraz się wyłączy i tak w kółko. Nie jestem pewien czy tak powinno być czy brak drugiego wentylatora lub coś jest uszkodzone.
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra H twin top
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 112 razy
- Pomocny: 60 razy
Myślę, że po podpięciu kompa okaże się , że masz tylko drugi bieg wentylatora klimy - dlatego zalącza się na max , po czym wylącza i tak w kółko . Sprawdź opornik pierwszego biegu - tak myślę . Pozdrawiamdiablo82 pisze: ↑18 wrz 2023, 8:09Mam pytanie. Czy satra g 1.6 16V 101KM benzyna z roku 2003 powinna mieć dwa czy jeden wentylator? U mnie jest jeden i tak na chłopski rozum załącza się od razu na max, czyli silnik sie nagrzeje i załącza się cooler aż wyje po czym zaraz się wyłączy i tak w kółko. Nie jestem pewien czy tak powinno być czy brak drugiego wentylatora lub coś jest uszkodzone.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 14:01
- Auto: Astra G 2003r. 1,6 16V bp,
- Silnik: Z16XE
- Województwo: mazowieckie
Z tym podłączeniem kompa to może być problem. Pewnie musi być oryginał do opla, a u mnie w okolicy takiego nie ma. Jechać dziesiąt km aby sprawdzić co się zesrało w 20 letnim aucie to nie ma sensu. Piszesz aby sprawdzić opornik. Czy jest on w tym module co podłączony jest do wentylatora? Jak go samemu sprawdzić. Posiadam w domu multimetr ale z elektryką to u mnie średnio, ale nie mam dwóch lewych rąk. Mogę prosić o jakieś szczegóły, co i jak i gdzie.
Dodano po 1 godzinie 48 minutach 42 sekundach:
Czy to jest ten rezystor?
Dodano po 1 godzinie 48 minutach 42 sekundach:
Czy to jest ten rezystor?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 285
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
Już samo wyciąganiecie cie wiele powie.
A tak poza tym napewno jest nie jeden poradnik - ale masz zmierzyć czy jest jakiś opór pomiędzy przewodami. Jak zero to znaczy że się upaliła ścieżka/drut.
A tak poza tym napewno jest nie jeden poradnik - ale masz zmierzyć czy jest jakiś opór pomiędzy przewodami. Jak zero to znaczy że się upaliła ścieżka/drut.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 14:01
- Auto: Astra G 2003r. 1,6 16V bp,
- Silnik: Z16XE
- Województwo: mazowieckie
Miałem chwilę czasu i dostałem się do tego rezystora. Jest mocno zaśniedziały więc obstawiam go bez pomiaru że jest uszkodzony. Problem się pojawił gdy chciałem kupić nowy. Niestety ale nie udało mi się znaleźć takiego samego.
Mój jest taki 4 piny + 2
Czy mogę go zamienić na taki fotka na dole.
Mój jest taki 4 piny + 2
Czy mogę go zamienić na taki fotka na dole.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.