Przekaźnik sprzęgła kompresora klimatyzacji.

Awatar użytkownika
Szarykurczak

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 10 maja 2023, 21:09
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2009
Województwo: małopolskie

Przekaźnik sprzęgła kompresora klimatyzacji.

#1

Nieprzeczytany post autor: Szarykurczak »

Witam,
Czy da radę ktoś sprawdzić jakie ma napięcie na stykach 1 i 2 gniazda przekaźnika klimatyzacji przy kluczyku w stacyjce w pozycji zapłon (zapalone kontrolki). Znajduje się on pod maską w czarnej puszce i sam też jest czarny.
Coś mam chyba nie halo z gniazdem bo mam tam 8.5 V na zapłonie a na odpalonym silniku przy niepracujacej klimie 12V, co sugerowało był załączenie sprzęgła klimy ale mimo to tak się nie dzieje... Na mój rozum 12V powinno się tam pojawić dopiero po wciśnięciu przycisku klimy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Takie podawanie napięć jest bezsensu bo nie podajesz dokładnie gdzie i czy pod obciążeniem. Nie chcę mi się wierzyć że 8.5 v jest na cewce bo wtedy byś ta cewke miał załączoną cały czas.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
Szarykurczak

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 10 maja 2023, 21:09
Auto: Astra G
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2009
Województwo: małopolskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Szarykurczak »

No właśnie coś jest nie halo. Jest jakiś problem pomiędzy gniazdem i przekaźnikiem i kto wie czym jeszcze.... Przekaźnik jest zdrowy na bank. Po zwarciu styków 3 i 5 gniazda przekaźnika klima załącza się prawidlowo, sprzęgło działa. A na przekaźniku za cholere nie załącza sprzegla. Nie wiem tylko czy pod obciążeniem przekaźnik zwiera 3 i 5 czy nie. Bez obciążenia zwiera, i podmieniałem go na inne sprawne przekaźniki również i też zero reakcji na sprzęgle klimy. Oby nic z ECU... To napięcie 8.5 na zapłonie jest zastanawiające, no i po uruchomieniu silnika 12 V na 1 i 2 bez włączania przycisku klimy też jest dziwne... Dlatego chciałem wiedzieć jak jest w sprawnym przypadku.

ODPOWIEDZ