Zmiana przebiegu
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 sty 2022, 12:42
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
Zmiana przebiegu
Kilka lat temu zakupiłem biały licznik do astry G, ponieważ oryginalny czarny nieco mnie mierził. Ustawiłem na nim właściwy przebieg Op-com'emi tak jeździłem, choć nieco drażniło mnie to że muszę uważać z której podziałki odczytuję prędkość. Teraz zakupiłem polski biały licznik i chciałbym go wsadzić na miejsce tego angielskiego. Problem pojawił się przy próbie zmiany przebiegu. Chciałem to zrobić przez zmień przebieg. Wchodzę w Op-com w odpowiednie okienko, pobieram stary przebieg, wpisuję nowy czyli ten z licznika angielskiego. Zrobię Zmień przebieg/Ustaw przebieg. W okienku logów pojawia się coś w stylu Writing new KM-value. Z tego co wiem po liku sekundach wartość na liczniku powinna się zmienić. U mnie nic się nie zmienia, przyciski są wyszarzone w Op-com i jedynie mogę wcisnąć Powrót.
Czy jak nie udało się tego zrobić w ten sposób to można spróbować wgrać przez Op-com wsad z angielskiego licznika i to ustawi przebieg taki jaki jest na tamtym liczniku?
Czy jak nie udało się tego zrobić w ten sposób to można spróbować wgrać przez Op-com wsad z angielskiego licznika i to ustawi przebieg taki jaki jest na tamtym liczniku?
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Rozumiem że po zmianie przebiegu to cofnales kluczyk w stacyjce i potem ponownie na zapłon?
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 sty 2022, 12:42
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
O ile pamiętam to tak. Po próbie programowania wyciągnąłem kluczy a potem włożyłem i przekręciłem w pozycję 2. Z tym że wydaje mi się że nie jest to konieczne, znalazłem gdzieś filmik na którym widać jak ktoś zmienia przebieg. Klika w programie a po chwili na liczniku pokazują się bodaj poziome kreski a potem wskakuje nowy przebieg. Po chwili zmienia kolejny raz i efekt jest taki sam.
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Było tak i owszem i nie tylko opcom miał z tym problem. Drugi robi się na stole bezpośrednio na kości pamięci.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 sty 2022, 12:42
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Tam się bardzo prosto robiło korektę licznika. Tylko trzeba pamiętać że po zmianie i zatwierdzeniu cofamy kluczyk w stacyjce i wtedy dopiero akceptuje nowa wartość. Najlepszy jest kabel raki prosty zwykły kkl z wyjściu em na com nie na USB. Podpinasz do kompa jakiegoś stacjonarnego i przebieg robisz jaki chcesz.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 sty 2022, 12:42
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
A jak to dokładnie wygląda przy użyciu op-com?
Ustawiam New KM-value, wciskam OK albo coś podobnego i co dalej? Z podłączonym interfejsem przekręcam kluczyk w pozycję O a porem znów zapłon?
Ustawiam New KM-value, wciskam OK albo coś podobnego i co dalej? Z podłączonym interfejsem przekręcam kluczyk w pozycję O a porem znów zapłon?
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 sty 2022, 12:42
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
Spróbowałem innym interfejsem i nie było problemu.
Potem spróbowałem swoim - nie przeszło, wywaliło błędy. Potem ponowiłem próbę i ju z też się udało.
Widać jakiś problem z kablem.
Potem spróbowałem swoim - nie przeszło, wywaliło błędy. Potem ponowiłem próbę i ju z też się udało.
Widać jakiś problem z kablem.