ABS - problem i rozwiązanie

Awatar użytkownika
Darian

V.I.P.
Posty: 3156
Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
Imię: Darek
Auto: Astra J ST OPC Line`11
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: GWE - Rumia
Pomocny: 4 razy
Kontakt:

Re: ABS - problem i rozwiązanie

#11

Nieprzeczytany post autor: Darian »

ABS i wspomaganie układu kierowniczego jest podpięte pod jeden bezpiecznik więc logiczne jest, że po odpięciu bezpiecznika oba układy nie będą działać...
Moje autko => Szara Eminencja

Awatar użytkownika
pwiktor95

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 14 sie 2015, 21:15
Imię: Wiktor
Auto: Astra G
Województwo: łódzkie

#12

Nieprzeczytany post autor: pwiktor95 »

Witam, po wymianie piasty i podpięciu czujnika wszystko było dobrze do dziś. Dziś jadąc autem zaświeciła się kontrolka ABS i licznik przestał wskazywać prędkość. Po podłączeniu pod komputer wyskakuje błąd "00039 Nieprawidłowy Sygnał Sensora Prędkości Przedniego Lewego Koła". Czym to może być spowodowane ? Czujnik ABS jest nowy. Dodam, że po usunięciu błędu nie świecił się do momentu aż nie użyłem hamulca. Może ktoś coś doradzi ?

gregster

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 17 maja 2015, 15:44
Imię: Grzegorz
Auto: Astra G Kombi 1.6 16V
Silnik: Z16XE
Województwo: małopolskie

#13

Nieprzeczytany post autor: gregster »

reklamacja, gwarancja?
Może tylko kabel nie łączy?

kretmg92

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 23 sie 2015, 20:15
Imię: Wojtek
Auto: Astra G
Silnik: z18xe
Województwo: mazowieckie

#14

Nieprzeczytany post autor: kretmg92 »

Zprawdz przewod czy gdzies sie nie uszkodzil no i zobacz wtyczke.
Opel Astra g bertone 1.8 , srebrna, alu 16 opel, 2004r.
Zrobione mac audio mpx 2500 przod, crunch gpx 1000.4 tyl, jbl gt5-12
Co w planach wygluszenie drzwi, zmiana glosnikow przod i tyl.


pomoc w doborze zestawow jak i czesci audio, pomoc w montazu

Awatar użytkownika
isra

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 07 paź 2015, 20:58
Auto: Astra G
Silnik: X20XEV
Województwo: lubelskie

#15

Nieprzeczytany post autor: isra »

Pisiek - mam dokładnie ten sam problem co ty. W sensie abs i tc się zapala, a wystarczy zgasić silnik, wyłączyć zapłon i zapalić ponownie i problemu już nie ma a ABS działa. Czy rozwiązałeś swój problem? Wiem że temat stary, ale może posiadasz rozwiązanie. Dzięki z góry.

pisiek

Astro-maniak
Posty: 217
Rejestracja: 07 cze 2008, 9:16
Imię: Michał
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1/LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: pisiek »

isra pisze:Pisiek - mam dokładnie ten sam problem co ty. W sensie abs i tc się zapala, a wystarczy zgasić silnik, wyłączyć zapłon i zapalić ponownie i problemu już nie ma a ABS działa. Czy rozwiązałeś swój problem? Wiem że temat stary, ale może posiadasz rozwiązanie. Dzięki z góry.
Lewa piasta do wymiany, tylko kup coś dobrego np. SKF.

Awatar użytkownika
isra

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 07 paź 2015, 20:58
Auto: Astra G
Silnik: X20XEV
Województwo: lubelskie

#17

Nieprzeczytany post autor: isra »

Zasmuciłeś mnie, bo kolejne wydatki :/ zanim jednak wymienie musze udać się do ASO na sprawdzenie która piasta, bo u mnie z prędkościomierzem problemu nie ma. Zanim jednak ASO to pewnie przyda się posprawdzać wszystkie przewody? może ktoś wie jakie powinny być opory na ABS i przewodach i gdzie te przewody od ABS idą do silnika? Ogólnie to problem dosyć dziwny, bo męczę się z nim ponad półtora roku, lub nawet więcej. Pewnie was to przerazi, ale problem jest o tyle dziwny, że gdy nastają chłodne noce czyli koło 10stopni to mi się ten ABS świeci. Całe lato zaś, to i poprzednie gdy noce są ciepłe takiego błędu z zapalaniem ABS nie było, np. tego lata zapalił się jak faktycznie poranek był chłodny. Za to jak już się ABS zaświeci, to wystarczy zgasić i zapalić samochód i już jest dobrze. Aż do momentu dłuższego postoju, bo jak się znowu zgasi silnik na 5 minut to nadal wszystko dobrze. Dodam że przy zapalonych kontrolkach ABS nie działa, a przy zgaszonych działa bardzo dobrze. Stawiam na przewody, no chyba że ten mój SIMTEC 70 w X20XEV odpierdziela i mu się robią gdzieś zimne luty, tylko czy on za ABS odpowiada?
Może ktoś podpowie co jeszcze można sprawdzić przed wymianą piast. Dodatkowe pytanie - Rozumiem że SIMTEC 70 nie posiada kodów błyskowych poprzez zwarcie pinów? Chciałem się upewnić, zanim zacznę łapy wsadzać.

Awatar użytkownika
grzechu86tonie

Astro-maniak
Posty: 1284
Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
Imię: Grzegorz
Auto: byla Astra F jest Astra G
Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Okolice Ostroleki
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: grzechu86tonie »

Znajomy mial problem z absem w bertonie, tez kazdy mu radzil wymiane piasty. Gdzies pod akumulatorem w trudno dostepnym miejscu jest sterownik od absu, wyciagnal go rozebral i sie okazalo ze z plytki wychodza cieniutkie jak ludzki wlos druciki zalane jakimś żelem. Juz nie pamietam czy 1 czy 2 mial przerwane ale to bylo cala przyczyna.
kupie podłokietnik przód astra g

Awatar użytkownika
isra

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 07 paź 2015, 20:58
Auto: Astra G
Silnik: X20XEV
Województwo: lubelskie

#19

Nieprzeczytany post autor: isra »

nie omieszkam tam pogrzebać, dzięki za zwrócenie na to uwagi.

pisiek

Astro-maniak
Posty: 217
Rejestracja: 07 cze 2008, 9:16
Imię: Michał
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1/LPG
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: pisiek »

z ASO to sobie odpuść za samo podłączenie pod komputer biorą 150 przynajmniej w moim regionie. Podjedz do kogoś innego, zobacz może ktoś z klubowiczów ma interfejs z Twojego regionu to za symboliczny czteropak piwa Cię podłączy. Chociaż w moim wypadku z ABSem nie chciał się łączyć, albo błędów nie pokazywał. Wymieniłem piastę na intuicję.

ODPOWIEDZ