drżenie skrętne kierownicy przy małych prędkościach
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Re: drżenie skrętne kierownicy przy małych prędkościach
Tak, odkrecasz kolo, obracasz o dany kat i montujesz. Czasem jest tak, ze nie wyważenie kola i tarczy nakłada się w jakimś punkcie i potęguje drgania. Zmiana położenia to potwierdzi lub zaprzeczy
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 maja 2015, 16:50
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra ll Caravan 98r.
- Silnik: 16XEL
- Województwo: łódzkie
Ale skoro koło jest wyważone to jak jego obrócenie ma zniwelować nie wyważenie tarczy? Chyba, że chodzi o bardzo małą różnicę wagi. Tak czy inaczej spróbuję choć wielkiego sensu nie widzę.
Szczerze mówiąc to lepiej byłoby podjechać do warsztatu podnieść przód "ruszyć" i sprawdzić czy są drgania na kołach. Wtedy też powinno teoretycznie dać się określić w którym kole leży problem.
Szczerze mówiąc to lepiej byłoby podjechać do warsztatu podnieść przód "ruszyć" i sprawdzić czy są drgania na kołach. Wtedy też powinno teoretycznie dać się określić w którym kole leży problem.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Niewyważone koło ma masę przesuniętą w jakiś punkt. Może to być delikatnie niewyważenie niewidziane przez maszynę. Jeżeli ten punkt masy z koła nałoży się na punkt masy z tarczy wówczas niewyważenia sumują się. Obrócenie koła ma na celu właśnie przestawienie względem siebie tych punktów. Ale tak jak pisałem jest to tylko eksperyment.
Ale jak chcesz sprawdzić te drgania w warsztacie gdy sam napisałeś, że pojawiają się one dopiero przy 120 km/h ?.
Jak rozpędzisz koło do takiej prędkości?
Skoro przy mniejszych prędkościach nic nie czujesz na kierownicy to i zapewne w warsztacie tego nie wyczujesz...
Ale jak chcesz sprawdzić te drgania w warsztacie gdy sam napisałeś, że pojawiają się one dopiero przy 120 km/h ?.
Jak rozpędzisz koło do takiej prędkości?
Skoro przy mniejszych prędkościach nic nie czujesz na kierownicy to i zapewne w warsztacie tego nie wyczujesz...
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 maja 2015, 16:50
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra ll Caravan 98r.
- Silnik: 16XEL
- Województwo: łódzkie
Być może dociążenie masą pojazdu gra tu jakąś rolę.
Jeżeli podniosę cały przód, wrzucę bieg i ruszę koła już przy niższych prędkościach coś powinno być widać.
Jeżeli podniosę cały przód, wrzucę bieg i ruszę koła już przy niższych prędkościach coś powinno być widać.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Widzę, że trochę źle pojmujesz te drgania.
Jeżeli zobaczyłbyś je na tak podniesionym i rozpędzonym aucie to gwarantuję Ci, że przy 120 km/h nie utrzymałbyś kierownicy bo by poprostu tak nią waliło na lewo i prawo
Tu nie chodzi o skrzywienie felgi czy opony a o niewyważenie !!!
Jeżeli zobaczyłbyś je na tak podniesionym i rozpędzonym aucie to gwarantuję Ci, że przy 120 km/h nie utrzymałbyś kierownicy bo by poprostu tak nią waliło na lewo i prawo
Tu nie chodzi o skrzywienie felgi czy opony a o niewyważenie !!!
[External Link Removed for Guests]
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
hiharry pisze:Witam,
Podczas przyśpieszania moją dość dotkliwie drga mi kierownica na boki, a także ściąga mnie w lewo. Informuję że zmieniałem już końcówki drążków, byłem na ustawieniu zbieżności, a także wyważałem koła i nic to nie dało . Proszę o szybką pomoc i z góry dziękuję. Dotyczy to astry g 2003 2.0 dti
Ja bym pojechal w inne miejsce na zbierzność, sprawdzilbym czy bierznik jest zalozony w odpowiednim kierunku ( ma to znaczenie i to duze), jesli klocek trzyma to bedzie smród i ciepla felga. Jak wszystko bedzie ok to podjechal bym na diagnostyke. Koszt niewielki a napewno cos wypatrza.
Nie rozumiem czemu mialby miec zapas w innym rozmiarze??
Jak zostalo tylko ściaganie to jak pisalem zmienil bym miejsce z ustawieniem zbierznosci ale pierw diagnosta
kupie podłokietnik przód astra g
- 1andy1
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 maja 2012, 19:42
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra
- Silnik: 1,4
- Województwo: mazowieckie
Mam taki problem że trzepocze mi kierownica na prawo i lewo, astra 2000rok kombi.
Podpowiedzcie proszę co to może być.
Podpowiedzcie proszę co to może być.
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
Najpierw opisz kiedy i gdzie i co juz robiles zeby sie dowiedziec co to. Jak nic i szukasz tutaj jasnowidzow to jedz na diagnostyke i daj 20zl, moze nie z fusów ale z ogledzin wywroza co to
kupie podłokietnik przód astra g