Hamulec ręczny

Kamil52494

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 24 lip 2015, 20:19
Imię: Kamil
Auto: Astra G
Silnik: 1,6 8V
Województwo: podkarpackie

Hamulec ręczny

#1

Nieprzeczytany post autor: Kamil52494 »

Mam problem z hamulcem ręcznym tzn łapie dopiero na ostatnim kliknięciu delikatnie wiecie może jak to wyregulować żeby łapał tak od 3-4 kliknięcia i trzymał dobrze ? z tyłu mam hamulce tarczowe .

Golmist70

Astro-maniak
Posty: 593
Rejestracja: 10 sty 2009, 19:54
Imię: Miłosz
Auto: Była Astra G ... Jest Astra J
Silnik: X18XE1...A16XER
Rocznik: 2014
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: G-D
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Golmist70 »

Musisz podnieść do góry ten mieszek przy dźwigni i znajdziesz tam nakrętkę na klucz nr 10. Kręcąc w prawo "podciągasz" hamulec ręczny. Najlepiej podejdzie do kręcenia klucz rurkowy, bo nakrętka jest dość nisko i miejsca do kręcenia trochę mało.

Kamil52494

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 24 lip 2015, 20:19
Imię: Kamil
Auto: Astra G
Silnik: 1,6 8V
Województwo: podkarpackie

#3

Nieprzeczytany post autor: Kamil52494 »

Jutro przyjde z pracy to sie będzie coś ogarniać :D

andrzej300

Astro-maniak
Posty: 120
Rejestracja: 29 maja 2011, 13:10
Imię: Andrzej
Auto: Astra G 1.8 16V 115KM '00
Silnik: X18XE1
Województwo: małopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: andrzej300 »

ja to regulowałem zwykłym kluczem płasko oczkowym "10".
Trzeba tylko dźwignię lekko zaciągnąć tak do połowy i można kręcić
A wcześniej trzeba podważyć cienkim śrubokrętem płaskim tą osłonę plastikową i ją odczepić ,tam co jest wejście do kompa, jak gdyby pod dźwignią ręcznego, później ściągamy mieszek i mamy dostęp do śruby regulacyjnej

Kamil52494

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 24 lip 2015, 20:19
Imię: Kamil
Auto: Astra G
Silnik: 1,6 8V
Województwo: podkarpackie

#5

Nieprzeczytany post autor: Kamil52494 »

wziąłem się dzisiaj za to i zdjąłem mieszek i ta sruba od regulacji jest już sporo wykręcona o koło 10 cm ja ją wykręciłem z 2-3 obroty i teraz blokuje koła na asfalcie po zaciągnieciu czyli git przegląd już przejdzie ale lipa bo bierze dopiero na 11 kliknięciu :X

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

To może oznaczać bardzo cienkie klocki hamulcowe z tyłu.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Kamil52494

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 24 lip 2015, 20:19
Imię: Kamil
Auto: Astra G
Silnik: 1,6 8V
Województwo: podkarpackie

#7

Nieprzeczytany post autor: Kamil52494 »

Klocki i tarcze były niby zmieniane 1000 km temu ( dokumentacja servisowa ) ale i tak będe malował zaciski na dniach to sie zobaczy

EDIT:
mam pytanie bo byłem na przeglądzi i wyszło że jest wszystko ok ręczy działa ale bierze od końca i drugi problem co musze zrobić co tylko znalezli to przewody hamulców tył ( hamulce tarczowe ) i mam pytanie gdzie dostane takie przewody hamulcowe nowe na sam tył ? patrzyłem na allegro ale cena mnie nie urządza 300 zł za wszystkie przewody a ja potrzebuje tylko na tył chyba 2 tam idzie, nie pogardzę linkiem ;3

Awatar użytkownika
Tobi

ex-Staff
Posty: 1457
Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:34
Imię: Tobi
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Tobi »

Do wyboru do koloru :D
[External Link Removed for Guests]

Kamil52494

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 24 lip 2015, 20:19
Imię: Kamil
Auto: Astra G
Silnik: 1,6 8V
Województwo: podkarpackie

#9

Nieprzeczytany post autor: Kamil52494 »

to chyba nie te przewody bo te co są do wymiany to idze prawie że od przodu auta ąz na sam tył to będzie tam kilka metrów

Awatar użytkownika
Barbossa

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2015, 15:01
Imię: Paweł
Auto: Astra G
Silnik: Z 14 XE
Województwo: śląskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Barbossa »

Musisz być bardziej konkretny o jakie przewody chodzi, przez cały samochód idą przewody sztywne ( znajdziesz w każdym sklepie motoryzacyjnym i zakują ci nawet odpowiednia długość ) potem masz przewód elastyczny i znów sztywny który wchodzi do zacisku wiec o co dokładnie chodziło diagnoście? Kwota 300 zł to myślę że zapłacisz za wszystkie przewody łącznie z robocizną.

ODPOWIEDZ