Hamulec ręczny

Kamil52494

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 24 lip 2015, 20:19
Imię: Kamil
Auto: Astra G
Silnik: 1,6 8V
Województwo: podkarpackie

Re: Hamulec ręczny

#11

Nieprzeczytany post autor: Kamil52494 »

2 tylnie przewody na lewa i prawą strone sztywne one chyba są metalowe reszta jest ok

Awatar użytkownika
Barbossa

Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 15 sie 2015, 15:01
Imię: Paweł
Auto: Astra G
Silnik: Z 14 XE
Województwo: śląskie

#12

Nieprzeczytany post autor: Barbossa »

Przewód od pompy idzie cały metalowy a przed tylnym zaciskiem jest taki składak przewód elastyczny potem kawałek metalowy i znowu elastyczny który przykręcasz bezpośrednio do zacisku. Tak właściwie to skoro diagnosta podbił ci przegląd to po co kazał ci wymieniać przewody? Masz z nich jakieś wycieki? (raczej nie bo miałbyś zapowietrzony układ i nie sprawne hamulce ) Czy porostu jak to w starszym samochodzie widać na nich powoli korozję i taki kaprys miał diagnosta.

netgear89

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 17 lip 2015, 11:12
Imię: Łukasz
Auto: Astra G
Silnik: X14XE
Województwo: pomorskie

#13

Nieprzeczytany post autor: netgear89 »

Witam podepne sie pod temat. mianowicie mam asterke G carawan 99rok z tylu hamulce bebnowe sprawa jest nastepujaca reczny lapie mi rowniez bardzo wysoko a do tego lapie tylko jedno kolo od strony pasazera do tego gdy hamuje hamulcem roboczym to w tym samym kole slychac tarcie. sciagalem bebny okladziny sa ok bebny tez cylinderki zostaly wymienione po obu stronach plyn hamulcowy takze. gdzie szukac przyczyny ?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Samoregulatory prawidłowo działają?

netgear89

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 17 lip 2015, 11:12
Imię: Łukasz
Auto: Astra G
Silnik: X14XE
Województwo: pomorskie

#15

Nieprzeczytany post autor: netgear89 »

mk5 tego nie wiem i nie wiem jak to sprawdzic

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Rozbierz koło i niech ktos delikatnie wciska hamulec i obserwuj czy samoregulator sie rozkreca.Pamietaj by dobrze zabezpieczyc przytrzymac szczeki by tłoczki nie wyskoczyły z cylinderka.
Na recznym masz tez regulacje,mozesz podkrecic troche reczny

geodetalublin

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 13 lis 2014, 9:24
Imię: Łukasz
Auto: Astra G
Silnik: X17DTI
Województwo: lubelskie

#17

Nieprzeczytany post autor: geodetalublin »

witam, w najbliższym czasie mam przegląd auta i mam problem z hamulcem ręcznym. Prawa strona ma wartość 1,83 KN a lewa 0,39 KN. Co może być przyczyna tak słabej lewej strony? okładziny?.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Nie napisałes czy masz bedny, jezeli tak do sprawdzenia szczeki, beben i w szczególnosci samoregulator.

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#19

Nieprzeczytany post autor: przemty »

geodetalublin pisze:QR_BBPOST witam, w najbliższym czasie mam przegląd auta i mam problem z hamulcem ręcznym. Prawa strona ma wartość 1,83 KN a lewa 0,39 KN. Co może być przyczyna tak słabej lewej strony? okładziny?.
a na hamulcu zasadniczym jakie są wyniki?
[External Link Removed for Guests]

geodetalublin

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 13 lis 2014, 9:24
Imię: Łukasz
Auto: Astra G
Silnik: X17DTI
Województwo: lubelskie

#20

Nieprzeczytany post autor: geodetalublin »

z tyłu mam bębny,
hamulec roboczy oś tylna; lewa- 2,44kN, prawa- 2,36kN różnica 4%
owalizacja lewa- 0,13kN, prawa- 0,16kN różnica 19%
Okładziny firmy GM wymieniane były 45 tys km temu.

ODPOWIEDZ