Hamulce- co raz słabsze

Awatar użytkownika
Gieru

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2017, 17:03
Auto: Astra G 1.7 TD
Silnik: X17DTL
Województwo: lubelskie

Hamulce- co raz słabsze

#1

Nieprzeczytany post autor: Gieru »

Witam
Otóż dziś zaskoczyła mnie sytuacja gdy dojeżdżałem do skrzyżowania i nie mogłem wyhamować... :evil:
Na szczęście obyło się bez strat.
Sytuacja wygląda tak: przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, skrętów itd, gdy hamuje się delikatnie to auto prawie nie hamuje a pedał hamulca powoli schodzi prawie do podlogi, trzeba kilkakrotnie pulsacyjnie go naciśnać aby zatrzymać samochód.

Przy hamowaniu gwałtownym, gdy dość mocno wcisnę hamulec auto hamuje ale nie jest to hamulec brzytwa, abs przy tym działa.

Płyn hamulcowy jest, klocki, tarcze stan 4-, bębny 3+, nie tak dawno wymieniałem cylinderki, układ był odpowietrzany.

Co by to było? Pompa?

Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 16:24 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Płynu nie ubywa?
Być może układ dalej zapowietrzył się - jeżeli nie, to pompa siada.
[External Link Removed for Guests]

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4843
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Zapowietrzony uklad, albo cylinderek cieknie...

Awatar użytkownika
Gieru

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2017, 17:03
Auto: Astra G 1.7 TD
Silnik: X17DTL
Województwo: lubelskie

#4

Nieprzeczytany post autor: Gieru »

Kto wie, pooglądałem wszystko niby wycieków nie ma. Pod blokiem nie mam jak sciągnąć kół i zajrzeć co się dzieje.
Wokół pompy też sucho, płyn w normie.

Jedynie co udało się zdiagnozować to, to, że na zgaszonym silniku pedał po napompowaniu powoli schodzi w dół.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4843
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Gieru pisze:QR_BBPOST Jedynie co udało się zdiagnozować to, to, że na zgaszonym silniku pedał po napompowaniu powoli schodzi w dół.
Zapowietrzona pompa lub uszkodzenie pompy.

Awatar użytkownika
Gieru

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2017, 17:03
Auto: Astra G 1.7 TD
Silnik: X17DTL
Województwo: lubelskie

#6

Nieprzeczytany post autor: Gieru »

W jaki sposób odpowietrza się pompę? Standardowa procedura czy jakoś specjalnie?

A jaka pompę polecacie? Jakiej firmy?

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Jeszcze raz porządnie odpowietrzyć.
Lub pojechać do warsztatu, który ma maszynkę do odpowietrzania.

Pompy bym w to nie mieszał do czasu odpowietrzania układu.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4843
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

No tak. Najpierw porzadne odpowietrzanie. Jak nie pomoze to pompa nastepna.

Awatar użytkownika
Gieru

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2017, 17:03
Auto: Astra G 1.7 TD
Silnik: X17DTL
Województwo: lubelskie

#9

Nieprzeczytany post autor: Gieru »

Znając dzisiejsze warsztaty, a zaufanego w okolicy nie mam to gdy zlecę odpowietrzenie to wymienia pompę z przewodami i tak skasuja hajs; bo stwierdzą, że to nic nie dało i "panie trza wymienić".
Chyba, że przechytrzyć i zlecić wymianę płynu hamulcowego;)

Jak opiszę te objawy to na bank wsadzą nową pompę;)

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Zleć wymianę. Jak nie pomoże to wracasz z reklamacją, że przestał hamować :mrgreen:

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

ODPOWIEDZ