Hamulce- co raz słabsze
- Gieru
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 sty 2017, 17:03
- Auto: Astra G 1.7 TD
- Silnik: X17DTL
- Województwo: lubelskie
Hamulce- co raz słabsze
Witam
Otóż dziś zaskoczyła mnie sytuacja gdy dojeżdżałem do skrzyżowania i nie mogłem wyhamować...
Na szczęście obyło się bez strat.
Sytuacja wygląda tak: przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, skrętów itd, gdy hamuje się delikatnie to auto prawie nie hamuje a pedał hamulca powoli schodzi prawie do podlogi, trzeba kilkakrotnie pulsacyjnie go naciśnać aby zatrzymać samochód.
Przy hamowaniu gwałtownym, gdy dość mocno wcisnę hamulec auto hamuje ale nie jest to hamulec brzytwa, abs przy tym działa.
Płyn hamulcowy jest, klocki, tarcze stan 4-, bębny 3+, nie tak dawno wymieniałem cylinderki, układ był odpowietrzany.
Co by to było? Pompa?
Z góry dzięki za pomoc
Otóż dziś zaskoczyła mnie sytuacja gdy dojeżdżałem do skrzyżowania i nie mogłem wyhamować...
Na szczęście obyło się bez strat.
Sytuacja wygląda tak: przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, skrętów itd, gdy hamuje się delikatnie to auto prawie nie hamuje a pedał hamulca powoli schodzi prawie do podlogi, trzeba kilkakrotnie pulsacyjnie go naciśnać aby zatrzymać samochód.
Przy hamowaniu gwałtownym, gdy dość mocno wcisnę hamulec auto hamuje ale nie jest to hamulec brzytwa, abs przy tym działa.
Płyn hamulcowy jest, klocki, tarcze stan 4-, bębny 3+, nie tak dawno wymieniałem cylinderki, układ był odpowietrzany.
Co by to było? Pompa?
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 28 sty 2017, 16:24 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Płynu nie ubywa?
Być może układ dalej zapowietrzył się - jeżeli nie, to pompa siada.
Być może układ dalej zapowietrzył się - jeżeli nie, to pompa siada.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 4843
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
- Gieru
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 sty 2017, 17:03
- Auto: Astra G 1.7 TD
- Silnik: X17DTL
- Województwo: lubelskie
Kto wie, pooglądałem wszystko niby wycieków nie ma. Pod blokiem nie mam jak sciągnąć kół i zajrzeć co się dzieje.
Wokół pompy też sucho, płyn w normie.
Jedynie co udało się zdiagnozować to, to, że na zgaszonym silniku pedał po napompowaniu powoli schodzi w dół.
Wokół pompy też sucho, płyn w normie.
Jedynie co udało się zdiagnozować to, to, że na zgaszonym silniku pedał po napompowaniu powoli schodzi w dół.
-
- Posty: 4843
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Zapowietrzona pompa lub uszkodzenie pompy.Gieru pisze:QR_BBPOST Jedynie co udało się zdiagnozować to, to, że na zgaszonym silniku pedał po napompowaniu powoli schodzi w dół.
- Gieru
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 sty 2017, 17:03
- Auto: Astra G 1.7 TD
- Silnik: X17DTL
- Województwo: lubelskie
W jaki sposób odpowietrza się pompę? Standardowa procedura czy jakoś specjalnie?
A jaka pompę polecacie? Jakiej firmy?
A jaka pompę polecacie? Jakiej firmy?
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Jeszcze raz porządnie odpowietrzyć.
Lub pojechać do warsztatu, który ma maszynkę do odpowietrzania.
Pompy bym w to nie mieszał do czasu odpowietrzania układu.
Lub pojechać do warsztatu, który ma maszynkę do odpowietrzania.
Pompy bym w to nie mieszał do czasu odpowietrzania układu.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 4843
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
- Gieru
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 sty 2017, 17:03
- Auto: Astra G 1.7 TD
- Silnik: X17DTL
- Województwo: lubelskie
Znając dzisiejsze warsztaty, a zaufanego w okolicy nie mam to gdy zlecę odpowietrzenie to wymienia pompę z przewodami i tak skasuja hajs; bo stwierdzą, że to nic nie dało i "panie trza wymienić".
Chyba, że przechytrzyć i zlecić wymianę płynu hamulcowego;)
Jak opiszę te objawy to na bank wsadzą nową pompę;)
Chyba, że przechytrzyć i zlecić wymianę płynu hamulcowego;)
Jak opiszę te objawy to na bank wsadzą nową pompę;)
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Zleć wymianę. Jak nie pomoże to wracasz z reklamacją, że przestał hamować
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.