Problem z automatyczną skrzynią
- Patrykk
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lip 2017, 21:41
- Auto: Astra G
- Silnik: X20dtl
- Województwo: dolnośląskie
Problem z automatyczną skrzynią
Witam wszystkich.
Mam dziwny problem do rozwiązania. Otóż w astrze mam automatyczną skrzynię biegów. Normalnie zawsze po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca auto pomału toczyło się do przodu. Teraz niestety w trakcie jazdy gdy wyhamuje do zera (np. pod światłami) i puszczam hamulec - auto stoi. Dopiero po lekkim naciśnięciu gazu słychać i czuć delikatne szarpnięcie i auto jedzie.
Czytałem, że gdzieś jest wskaźnik poziomu oleju w skrzyni, lecz nie mogę go zlokalizować. Czy może to być jakiś czujnik naciśnięcia hamulców? Odrzucam zaciśnięte szczęki hamulcowe, gdyż w takim stanie lekko da się autem przetoczyć. Jak to rozwiązać?
Mam dziwny problem do rozwiązania. Otóż w astrze mam automatyczną skrzynię biegów. Normalnie zawsze po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca auto pomału toczyło się do przodu. Teraz niestety w trakcie jazdy gdy wyhamuje do zera (np. pod światłami) i puszczam hamulec - auto stoi. Dopiero po lekkim naciśnięciu gazu słychać i czuć delikatne szarpnięcie i auto jedzie.
Czytałem, że gdzieś jest wskaźnik poziomu oleju w skrzyni, lecz nie mogę go zlokalizować. Czy może to być jakiś czujnik naciśnięcia hamulców? Odrzucam zaciśnięte szczęki hamulcowe, gdyż w takim stanie lekko da się autem przetoczyć. Jak to rozwiązać?
-
- Posty: 4859
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 99 razy
- Patrykk
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lip 2017, 21:41
- Auto: Astra G
- Silnik: X20dtl
- Województwo: dolnośląskie
Znalazłem bagnet od oleju - mniej więcej 1/3 skali przy sprawdzaniu poziomu na zimnym oleju wedle opisu z książki "sam naprawiam". Nie śmierdzi spalenizną i wydaje się być bez zanieczyszczeń.
Czy olej był wymieniany? Podejrzewam, że poprzedni użytkownicy auta nawet nie wiedzieli że to się wymienia, więc stawiam, że nie był, ale postaram się dowiedzieć.
Czy olej był wymieniany? Podejrzewam, że poprzedni użytkownicy auta nawet nie wiedzieli że to się wymienia, więc stawiam, że nie był, ale postaram się dowiedzieć.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Nie rozumiem co to 1/3 skali.Na bagnecie (przynajmniej u mnie, asb AF17) są dwie podziałki:Patrykk pisze:QR_BBPOST Znalazłem bagnet od oleju - mniej więcej 1/3 skali przy sprawdzaniu poziomu na zimnym oleju
- niżej dla temperatury 20 st. Celcjusza z oznakowaniem Min i Max(dwie kreski)
- wyżej dla temperatury 80 st. Celcjusza z oznakowaniem Min i Max(dwie kreski).
Wstępnie możesz sprawdzić poziom oleju na zimnym silniku(na drugi dzień po odstawieniu auta a przed odpaleniem) tak:
Dźwignia zmiany biegów skrzyni w pozycji P(park).Nie odpalasz silnika. Wyciągasz bagnet i czyścisz go.Następnie zanurzasz do oporu i po wyjęciu oglądasz poziom oleju.Powinno być tak:
EDIT:
Jeśli w Twoim aucie jest skrzynia AF17 i masz chłodnicę wspólną dla asb i silnika i jeśli auto ma ok. 10 lat,to najlepiej natychmiast wymień profilaktycznie chłodnicę na nową(prosto ze sklepu),bo inaczej nim się zorientujesz możesz zniszczyć automatyczną skrzynię(przez nieszczelności chłodnicy dostanie się płyn do oleju asb .. i masz "pozamiatane" ).
Jeśli nie masz pewności,kiedy olej był zmieniony,to go zmień...ale wcześniej wymiana chłodnicy i masz spokój na wiele lat.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2017, 12:24 przez Automat, łącznie zmieniany 3 razy.
- Patrykk
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lip 2017, 21:41
- Auto: Astra G
- Silnik: X20dtl
- Województwo: dolnośląskie
Zrobiłem sprawdzenie poziomu oleju tak jak to opisali w książce sam naprawiam (odpalić silnik przelecieć pokolei od P do 1 i spowrotem, zostawić włączony silnik na minutę i sprawdzić poziom na skali 20st ) i olej był między dwoma nacięciami bliżej dolnego.
Gdzie odczytać model skrzyni i poczym poznać, że chłodnica jest wspólna? Olej do skrzyni kupić taki jak opisali w sam naprawiam czy inny polacasz?
Gdzie odczytać model skrzyni i poczym poznać, że chłodnica jest wspólna? Olej do skrzyni kupić taki jak opisali w sam naprawiam czy inny polacasz?
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Nie mam "sam naprawiam" i nie wiem jaką skrzynię masz.Uwagi odniosłem do asb typu AF17.
Jak masz nr VIN - to tam powinna być informacja na temat skrzyni.
Jak masz nr VIN - to tam powinna być informacja na temat skrzyni.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2017, 16:58 przez Automat, łącznie zmieniany 2 razy.
- Patrykk
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lip 2017, 21:41
- Auto: Astra G
- Silnik: X20dtl
- Województwo: dolnośląskie
Z dekodera Vin wynika że jest tam:
Automatyczna skrzynia biegów 4-biegowa 4L-30 E
Zaś strona opelinfos.de mówi, że silnik Y20DTL miał tylko automat AF20. Czy to jest to samo?
Niestety nie udało mi się odczytać nic sensownego zaglądając pod maskę oprócz numerów z kodu kreskowego na skrzyni:
3634
00MW5
04780
90 RM 460
Książka zaleca olej Opel-19 40 767 i definitywnie zabrania lania oleju Dexron ll i lll. Niestety tego nie mam jak kupić, a dostępny zamiennik Titan ATF 4000 podobno jest zgodny z tym wyżej. Czy może jest jakiś lepszy?
Auto jest z 2001 roku. Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu i zwolnieniu hamulca auto rusza samo. Dopiero wyhamowanie hamulcem do zatrzymania kół powoduje problem z ponownym ruszeniem. Tylko wsteczny ciągnie auto za każdym razem. Problem tkwi w biegach do przodu. Może wystarczy dolać sam olej, bądź wymienić statycznie przez wylanie korkiem i dolanie nowego?
Pytam na forum, bo mieście, gdzie obecnie mieszkam, nie mam znajomego mechanika i nie chcę unieruchomić auta a za tydzień mam nim przejechać trasę przez cały kraj (z Bałtyku aż po Tatry) i nie chcę utknąć na poboczu . Z góry dzięki za całą pomoc.
Automatyczna skrzynia biegów 4-biegowa 4L-30 E
Zaś strona opelinfos.de mówi, że silnik Y20DTL miał tylko automat AF20. Czy to jest to samo?
Niestety nie udało mi się odczytać nic sensownego zaglądając pod maskę oprócz numerów z kodu kreskowego na skrzyni:
3634
00MW5
04780
90 RM 460
Książka zaleca olej Opel-19 40 767 i definitywnie zabrania lania oleju Dexron ll i lll. Niestety tego nie mam jak kupić, a dostępny zamiennik Titan ATF 4000 podobno jest zgodny z tym wyżej. Czy może jest jakiś lepszy?
Auto jest z 2001 roku. Po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu i zwolnieniu hamulca auto rusza samo. Dopiero wyhamowanie hamulcem do zatrzymania kół powoduje problem z ponownym ruszeniem. Tylko wsteczny ciągnie auto za każdym razem. Problem tkwi w biegach do przodu. Może wystarczy dolać sam olej, bądź wymienić statycznie przez wylanie korkiem i dolanie nowego?
Pytam na forum, bo mieście, gdzie obecnie mieszkam, nie mam znajomego mechanika i nie chcę unieruchomić auta a za tydzień mam nim przejechać trasę przez cały kraj (z Bałtyku aż po Tatry) i nie chcę utknąć na poboczu . Z góry dzięki za całą pomoc.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Wątpię,czy przez tydzień opanujesz sprawę,aby bezstresowo jechać autem i to w góry.Na skrzyni powinna być tabliczka znamionowa [External Link Removed for Guests]Patrykk pisze:QR_BBPOST i nie chcę unieruchomić auta a za tydzień mam nim przejechać trasę przez cały kraj (z Bałtyku aż po Tatry) i nie chcę utknąć na poboczu
Olej bym zmienił, jak nie możesz metodą dynamiczną to przynajmniej tymczasowo statyczną.Trzeba spuścić stary olej i wlać nowy.Zrób tak ze 2-3 razy,za każdym razem robiąc krótką przejażdżkę i manewrując wszystkimi biegami.Sprawdź zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego.Ciecz powinna być czyściutka bez pływania plam czy kożucha frakcji olejowej. Przeczytaj sobie cały poniższy temat "olejowy" viewtopic.php?t=30000&start=70
Warto przeczytać całość tematu.Sprawdzę,czy olej jaki mam w asb AF17 (olej Ravenol ATF T-IV) można lać do AF20.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2017, 18:59 przez Automat, łącznie zmieniany 4 razy.
- Patrykk
- Posty: 7
- Rejestracja: 02 lip 2017, 21:41
- Auto: Astra G
- Silnik: X20dtl
- Województwo: dolnośląskie
Wyczytałem, że:
Co do oleju to w "sam naprawiam" do automatów w Astrze G zalecają Opla19 40 767. Teoretycznie, skoro w Twojej AF17 śmiga Ravenol to i w mojej powinien, jednak nie jest zgodny z normą 19 40 767. Ja przy wymianie postawię na Fuchs Titan ATF 4000.
Obecnie na wszelki wypadek wykupiłem dodatkowe assistance bez limitu kilometrów . Jak tylko uda mi się coś zdziałać poinformuję o efektach .
Jak zlokalizować ten czujnik stopu?Czyli skrzynia gubi tzw. "pełzanie". Ten sterownik ma połączenie z czujnikiem stopu. Otrzymuje od niego informację, że samochód stoi i że nie jest potrzebne ciśnienie w skrzyni. Pompa pracując na pełnię możliwości zabiera moc silnika a tym samym zużywa jakieś tam paliwo. To wyłączanie pełzania ma na celu odelżenie silnika i tym samym zmniejszenie zużycia paliwa. Skutkiem tego otwiera się elektrozawór obejściowy i część ciśnienia wytwarzanego przez pompę ucieka przez niego. Po puszczeniu hamulca skrzynia powinna w bardzo krótkim czasie (poniżej 0.5s) uzyskać właściwe ciśnienie i zacząć pełzać. Jeśli go nie uzyskuje to albo elektrozawór sie kończy albo pompa jest na wykończeniu. Może to też być kwestia zbyt wypracowanego oleju.
Co do oleju to w "sam naprawiam" do automatów w Astrze G zalecają Opla19 40 767. Teoretycznie, skoro w Twojej AF17 śmiga Ravenol to i w mojej powinien, jednak nie jest zgodny z normą 19 40 767. Ja przy wymianie postawię na Fuchs Titan ATF 4000.
Obecnie na wszelki wypadek wykupiłem dodatkowe assistance bez limitu kilometrów . Jak tylko uda mi się coś zdziałać poinformuję o efektach .
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Olej do asb to nie loteria.Przeczytaj wątki,jakie Ci wskazałem.Wczoraj dzwoniłem na warsztat,który wymieniał moją asb. Usłyszałem,że ten olej co mam w AF17 na 99 % może być stosowany w AF20. Dzisiaj miałem upewnić się na 100% ale zabrakło mi czasu na "ściganie" kierownika warsztatu.Patrykk pisze:QR_BBPOST Ja przy wymianie postawię na Fuchs Titan ATF 4000.
EDIT:
A sprawdzałeś w którym roku to było napisane ?Jedne oleje znikają,a w ich miejsce pojawiają się inne.Patrykk pisze:QR_BBPOST Co do oleju to w "sam naprawiam" do automatów w Astrze G zalecają Opla19 40 767.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2017, 21:07 przez Automat, łącznie zmieniany 2 razy.