Dziwne zachowanie ABS. Czy to normalne?
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Dziwne zachowanie ABS. Czy to normalne?
Dojeżdżając np. do świateł naciskam hamulec, samochód zwalnia, a przed samym zatrzymaniem się kiedy samochód już ledwo się toczy i ma się właśnie zatrzymać włącza się ABS.
Dzieje się tak jak tuż przed zatrzymaniem lekko popuszczam pedał hamulca. Kiedy trzymam hamulec wciśnięty do samego zatrzymania to ABS się nie włącza, ale po zatrzymaniu człowiek leci do przodu co nie jest zbyt komfortowe.
Dzieje się tak jak tuż przed zatrzymaniem lekko popuszczam pedał hamulca. Kiedy trzymam hamulec wciśnięty do samego zatrzymania to ABS się nie włącza, ale po zatrzymaniu człowiek leci do przodu co nie jest zbyt komfortowe.
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Siłę hamowania dostosowuje się do prędkości i warunków. Płynnie zatrzymując się przed światłami, im wolniej jedziesz tym potrzeba mniejszego nacisku na pedał, czyli sytuacja jaką opisujesz.
Przy takim hamowaniu to jedynie na lodzie powinien się włączyć ABS.
Najlepiej jakbyś podłączył komputer i zarejestrował prędkości każdego z kół przy takim dojeździe do świateł. Podejrzewam, że przy małych prędkościach, któreś koło gubi impulsy i sterownik odczytuje to jako uślizgi koła i reaguje.
Przy takim hamowaniu to jedynie na lodzie powinien się włączyć ABS.
Najlepiej jakbyś podłączył komputer i zarejestrował prędkości każdego z kół przy takim dojeździe do świateł. Podejrzewam, że przy małych prędkościach, któreś koło gubi impulsy i sterownik odczytuje to jako uślizgi koła i reaguje.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
Skorodowane koronki i czujniki usyfione plus mocowanie czujników do przejrzenia.
O ile błędów nie wywala.
Miałem tak w pasku B5 , przedni czujnik świrował trzeba było go wyjąć i przeczyścić i dobrze wcisnąć, tam były na wcisk.
O ile błędów nie wywala.
Miałem tak w pasku B5 , przedni czujnik świrował trzeba było go wyjąć i przeczyścić i dobrze wcisnąć, tam były na wcisk.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
@FalkonTech nie mam dostępu do komputera z oprogramowaniem. Polecisz jakiś program + odpowiedni kabel?
Czujniki ABS mam zintegrowane z piastą. Jak będę po kolei odłączał to dojdę, który jest wadliwy?
Czujniki ABS mam zintegrowane z piastą. Jak będę po kolei odłączał to dojdę, który jest wadliwy?
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Digyl, tak jak armo11 napisał, czujnik jest zintegrowany z piastą.
A jak się wymienia przegub to trzeba z niego ściągnąć koronkę bo czujnik zgłupieje.
Polecić mogę op-com, to jest kabel z oprogramowaniem. Oryginał kosztuje kilka tysięcy. O chińskich klonach pisał nie będę
Odłączenie jednego czujnika wyłączy całkowicie ABS. Tą metodą nie sprawdzisz.
A jak się wymienia przegub to trzeba z niego ściągnąć koronkę bo czujnik zgłupieje.
Polecić mogę op-com, to jest kabel z oprogramowaniem. Oryginał kosztuje kilka tysięcy. O chińskich klonach pisał nie będę
Odłączenie jednego czujnika wyłączy całkowicie ABS. Tą metodą nie sprawdzisz.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Popytaj, może ktoś będzie miał chwilę (nawet na spocie) i sprawdzi ci.
Offtopic śląski - ŚLĄSK TOTAL OFF TOPIC VOL. XIV
Grupa AKP - [External Link Removed for Guests]
Grupa AKP Śląsk - [External Link Removed for Guests]
Offtopic śląski - ŚLĄSK TOTAL OFF TOPIC VOL. XIV
Grupa AKP - [External Link Removed for Guests]
Grupa AKP Śląsk - [External Link Removed for Guests]
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Dzięki za porady. Jednak problem dalej istnieje.
Byłem u fachowca od opli. Podłączył komputer, zrobił jazdę próbną i nie ma żadnych błędów związanych z ABS lub innymi podzespołami. Sprawdził także połączenia.
Inny mechanik zasugerował, że winne mogą być hamulce. Mocno zużyte klocki mogą klinować się w zaciskach i powodują włączanie ABS.
Sprawdziłem hamulce (tarcze przód, szczęki tył). Klocki i szczęki nie są nadmiernie zużyte.
Klocki mają jeszcze spokojnie ponad połowę swojej nominalnej grubości.
Szczęki też wyglądają dobrze.
W zeszłym tygodniu byłem na wymianie opon i przeglądzie.
Zarówno wulkanizator jak i diagnosta potwierdzili, że hamulce są w pełni sprawne i hamują równomiernie.
Nie wiem co teraz zrobić. Ten włączający się ABS jest strasznie denerwujący.
Byłem u fachowca od opli. Podłączył komputer, zrobił jazdę próbną i nie ma żadnych błędów związanych z ABS lub innymi podzespołami. Sprawdził także połączenia.
Inny mechanik zasugerował, że winne mogą być hamulce. Mocno zużyte klocki mogą klinować się w zaciskach i powodują włączanie ABS.
Sprawdziłem hamulce (tarcze przód, szczęki tył). Klocki i szczęki nie są nadmiernie zużyte.
Klocki mają jeszcze spokojnie ponad połowę swojej nominalnej grubości.
Szczęki też wyglądają dobrze.
W zeszłym tygodniu byłem na wymianie opon i przeglądzie.
Zarówno wulkanizator jak i diagnosta potwierdzili, że hamulce są w pełni sprawne i hamują równomiernie.
Nie wiem co teraz zrobić. Ten włączający się ABS jest strasznie denerwujący.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 13:03
- Imię: Marek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 12 razy
Problem rozwiązany.
Szwankował czujnik ABS w przednim lewym kole.
Dopiero w ASO doszli do tego, przy okazji odchudzili mnie o 120 pln.
Za wymianę piasty chcieli 940 pln
Kupiłem, wymieniłem piastę i wszystko śmiga.
Dzięki za pomoc.
Szwankował czujnik ABS w przednim lewym kole.
Dopiero w ASO doszli do tego, przy okazji odchudzili mnie o 120 pln.
Za wymianę piasty chcieli 940 pln
Kupiłem, wymieniłem piastę i wszystko śmiga.
Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2017, 19:03 przez armo11, łącznie zmieniany 1 raz.