Okresowy brak ładowania.

Kelso_

Astro-maniak
Posty: 195
Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
Imię: Bill
Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
Silnik: Z17DTL
Województwo: podkarpackie

Okresowy brak ładowania.

#1

Nieprzeczytany post autor: Kelso_ »

Dwa tygodnie temu padł mi akumulator - fabryczny, miał 9 lat - napięcie 6 V, nie zadziałał nawet centralny zamek. Myślałem, że umarł całkowicie, ale o dziwo dał się naładować i na drugi dzień udało się uruchomić silnik. Niestety - przy czterech uruchomieniach, dwa razy nie było ładowania. Złożyłem to na karb kiepskiego akumulatora - po następnych 24 h napięcie w nim spadło do 10V. Po założeniu nowego przykra niespodzianka - znowu brak ładowania, które po około minucie pracy silnika na postoju wróciło. Za to zaczęła palić się kontrolka Check Engine. Następnego dnia było już wszystko w porządku - Check zgasł i było ładowanie. Po kilku dniach spokoju dziś znowu brak ładowania - po uruchomieniu wszytko w porządku - po przejechaniu kilkuset metrów chciałem włączyć klimę, żeby osuszyć szybę - klima się nie załączyła, zaświeciła się za to kontrolka ładowania i przestało działać wspomaganie (to normalne - wiem). Tak przemęczyłem kilka km do domu. Metodą gaz - hamulec nie pokazuje mi żadnego błędu. Czego się spodziewać? Problem z alternatorem czy szukać czegoś w elektryce?
Czy Check Engine może mieć coś w wspólnego z alternatorem/ładowaniem, czy to przypadek i wskazuje na zupełnie inną awarię?
Pacjent to Astra G 1.7 CDTI, 9 lat, ~ 200 kkm przebiegu.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6256
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

U Ciebie da radę odczytać błedy metodą gaz hamulec? Bo w starszych rocznikach nie działa. Moim zdaniem altek do regeneracji, i raczej powinno byc ok.

Kelso_

Astro-maniak
Posty: 195
Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
Imię: Bill
Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
Silnik: Z17DTL
Województwo: podkarpackie

#3

Nieprzeczytany post autor: Kelso_ »

Co do odczytu błędów metodą gaz hamulec - próbowałem teraz pierwszy raz - bez skutku.
Czy brak ładowanie może wywołać kontrolkę Check?

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6256
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Zazwyczaj nie, ale anomalie z napiecem moga spowodowac check. Prawdopodobnie masz do wymiany mostek, rozładowany aku moze swiadczyc ze dioda puszcza-zreszta mostek to strandard w tych altkach+ regulator napiecia.
Zreszta alternatory Hitachi to nie wypał i najsłabsze ogniowo w problemie który opisujesz.

Kelso_

Astro-maniak
Posty: 195
Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
Imię: Bill
Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
Silnik: Z17DTL
Województwo: podkarpackie

#5

Nieprzeczytany post autor: Kelso_ »

Dzwoniłem do zakładu zajmującego się naprawami alternatorów. Robocizna to ~ 120 zł + części - mostek 40, regulator 70. Z tym, że pan mówił, że jeśli ten ostatni dobry to nie wymieniają - chyba, że na żądanie. Czas naprawy 4-5 godzin. Wybieram się do nich w poniedziałek.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6256
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Pamietaj, by koniecznie uszczelnienie pompy vacum wymienili-koszt znikomy-a unikniesz powtórnej awarii.
Oczywiscie ze nie ma koniecznosci wymiany regulatora-ale trzeba go dokładnie sprawdzic. On jest na drugim miejscu elementów które sie psuja w tym alternatorze.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Kable bym wpierw poczyscil posprawdzal napiecie na altku i na slupkach aku bo moga byc roznice spore. Po tym dopiero altek na stol. Diody chodza po 7-8zl sztuka a w altku masz ich 6. Regulator to z zamiennika bedzie kosztowal 70zl. Majac altek na stole mierniczkiem sprawdzamy przejscia na uzwojeniach i czy nie ma przebic na obudowe zarowno wirnik jak i stojan. Sprawdzenie altka to 10 minut roboty i dziecko to wykona bo to szkola podstawowa.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
Tobi

ex-Staff
Posty: 1457
Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:34
Imię: Tobi
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Tobi »

Kolego miałem podobny problem w G. U mnie był uwalony kabel od altka do aku. Także jak będziesz miał altka wyciągniętego proponuje sprawdzić ten kabel.

Kelso_

Astro-maniak
Posty: 195
Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
Imię: Bill
Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
Silnik: Z17DTL
Województwo: podkarpackie

#9

Nieprzeczytany post autor: Kelso_ »

No i po naprawie. Wymieniono mostek prostowniczy, łożyska i uszczelnienia dając na to rok pisemnej gwarancji. Koszt - 280 zł.

ODPOWIEDZ