Okresowy brak ładowania.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
- Imię: Bill
- Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: podkarpackie
Okresowy brak ładowania.
Dwa tygodnie temu padł mi akumulator - fabryczny, miał 9 lat - napięcie 6 V, nie zadziałał nawet centralny zamek. Myślałem, że umarł całkowicie, ale o dziwo dał się naładować i na drugi dzień udało się uruchomić silnik. Niestety - przy czterech uruchomieniach, dwa razy nie było ładowania. Złożyłem to na karb kiepskiego akumulatora - po następnych 24 h napięcie w nim spadło do 10V. Po założeniu nowego przykra niespodzianka - znowu brak ładowania, które po około minucie pracy silnika na postoju wróciło. Za to zaczęła palić się kontrolka Check Engine. Następnego dnia było już wszystko w porządku - Check zgasł i było ładowanie. Po kilku dniach spokoju dziś znowu brak ładowania - po uruchomieniu wszytko w porządku - po przejechaniu kilkuset metrów chciałem włączyć klimę, żeby osuszyć szybę - klima się nie załączyła, zaświeciła się za to kontrolka ładowania i przestało działać wspomaganie (to normalne - wiem). Tak przemęczyłem kilka km do domu. Metodą gaz - hamulec nie pokazuje mi żadnego błędu. Czego się spodziewać? Problem z alternatorem czy szukać czegoś w elektryce?
Czy Check Engine może mieć coś w wspólnego z alternatorem/ładowaniem, czy to przypadek i wskazuje na zupełnie inną awarię?
Pacjent to Astra G 1.7 CDTI, 9 lat, ~ 200 kkm przebiegu.
Czy Check Engine może mieć coś w wspólnego z alternatorem/ładowaniem, czy to przypadek i wskazuje na zupełnie inną awarię?
Pacjent to Astra G 1.7 CDTI, 9 lat, ~ 200 kkm przebiegu.
- mk5
- Posty: 6256
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
U Ciebie da radę odczytać błedy metodą gaz hamulec? Bo w starszych rocznikach nie działa. Moim zdaniem altek do regeneracji, i raczej powinno byc ok.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
- Imię: Bill
- Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: podkarpackie
Co do odczytu błędów metodą gaz hamulec - próbowałem teraz pierwszy raz - bez skutku.
Czy brak ładowanie może wywołać kontrolkę Check?
Czy brak ładowanie może wywołać kontrolkę Check?
- mk5
- Posty: 6256
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Zazwyczaj nie, ale anomalie z napiecem moga spowodowac check. Prawdopodobnie masz do wymiany mostek, rozładowany aku moze swiadczyc ze dioda puszcza-zreszta mostek to strandard w tych altkach+ regulator napiecia.
Zreszta alternatory Hitachi to nie wypał i najsłabsze ogniowo w problemie który opisujesz.
Zreszta alternatory Hitachi to nie wypał i najsłabsze ogniowo w problemie który opisujesz.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
- Imię: Bill
- Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: podkarpackie
Dzwoniłem do zakładu zajmującego się naprawami alternatorów. Robocizna to ~ 120 zł + części - mostek 40, regulator 70. Z tym, że pan mówił, że jeśli ten ostatni dobry to nie wymieniają - chyba, że na żądanie. Czas naprawy 4-5 godzin. Wybieram się do nich w poniedziałek.
- mk5
- Posty: 6256
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Pamietaj, by koniecznie uszczelnienie pompy vacum wymienili-koszt znikomy-a unikniesz powtórnej awarii.
Oczywiscie ze nie ma koniecznosci wymiany regulatora-ale trzeba go dokładnie sprawdzic. On jest na drugim miejscu elementów które sie psuja w tym alternatorze.
Oczywiscie ze nie ma koniecznosci wymiany regulatora-ale trzeba go dokładnie sprawdzic. On jest na drugim miejscu elementów które sie psuja w tym alternatorze.
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Kable bym wpierw poczyscil posprawdzal napiecie na altku i na slupkach aku bo moga byc roznice spore. Po tym dopiero altek na stol. Diody chodza po 7-8zl sztuka a w altku masz ich 6. Regulator to z zamiennika bedzie kosztowal 70zl. Majac altek na stole mierniczkiem sprawdzamy przejscia na uzwojeniach i czy nie ma przebic na obudowe zarowno wirnik jak i stojan. Sprawdzenie altka to 10 minut roboty i dziecko to wykona bo to szkola podstawowa.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- Tobi
- Posty: 1457
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:34
- Imię: Tobi
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Kolego miałem podobny problem w G. U mnie był uwalony kabel od altka do aku. Także jak będziesz miał altka wyciągniętego proponuje sprawdzić ten kabel.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 03 lis 2012, 11:44
- Imię: Bill
- Auto: Astra G 1.7 CDTI kombi
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: podkarpackie
No i po naprawie. Wymieniono mostek prostowniczy, łożyska i uszczelnienia dając na to rok pisemnej gwarancji. Koszt - 280 zł.