Samoistne odkręcanie sie koła przedniego

lasica1985

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 09 lut 2014, 17:03
Imię: Janek
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Województwo: Zagranica - UE

Samoistne odkręcanie sie koła przedniego

#1

Nieprzeczytany post autor: lasica1985 »

Panowie proszę o pomoc. Astre mamy od 3 miesięcy.Wszystkie koła na alusach. 2 dni temu odkręciłem przednie lewe kolo. Wcześniej nic nie dotykane bo już był na zimówkach. Śzpilki były dość mocno dokręcone ale bez przesady przy odkręcaniu. Felga nie chciała zejść więc musiałem uderzyć młotkiem przez drzewo delikatnie.
Po założeniu koła dokręciłem szpilki na 110 Nm nowym kluczem Stahwille manoskopt 30-150Nm, prezent swiąteczny :D
Po przejechaniu 60 km zaczeły sie dziać dziwne rzecz, jak drgania kierownicy itp...- prowadziła żona. Więc zaraz jak pojawiła się
w domu , sprawdziłem koło, a tam 4 szpilki odkręcone :o
Dokreciłem na 120 Nm i sprawdziłem inne koła z ciekawości- tam ponad 150 Nm ciężko stwierdzić ile....
koło po przejechaniu 3-4 km zaczyna się odkręcać. Zmieniłem szpilki ( stare przeciągniete bo dokładnym oberzeniu ) teraz po 20 km dwie szpilki trzymają a dwie delikatnie dociągam dynamometrem.
Więc jak myślicie Piasta do wymiany ?? Czy może być coś innego ?? Byłem na badaniu technicznym i wszystko wporządku..

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Skoro gwinty wytrzymują takie momenty, to piasta powinna być ok. (masz szpilki czy śruby? ) Myślę , że śruby. Problem widział bym w dopasowaniu łbów śrub do felgi czy felgi do piasty. Chyba, że klucz do bani, Sprawdzałeś siłę dokręcania zwykłym kluczem do kół?
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

lasica1985

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 09 lut 2014, 17:03
Imię: Janek
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Województwo: Zagranica - UE

#3

Nieprzeczytany post autor: lasica1985 »

mam śruby, klucz powinien być pewny, innym nie sprawdzałem, zawsze koła dynanometrem przykręcam i nigdy nie miałem problemu. Choć nie mam jak sprawdzić klucza bo inny sprzęt w UK a jestem w PL

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

alusy nie sa od jakiejs innej marki aut czasem?? Opel ma na stozku sruby a tam moze byc albo inny stozek albo na kuli. Piaste powinienes posmarowac nawet zwyklym smarem bo nie musi byc specjalistyczny. Wtedy bedzie kolo bez walenia zlazic. Zeby sruby przeciagnac od kol to trzeba sie ladnie psotarac i chyba wieksza szansa ze je urwiesz.

No chyba ze klucz jakis walniety bo ta firma robi pozadne takie klucze ale cena powala na kolana.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

lasica1985

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 09 lut 2014, 17:03
Imię: Janek
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Województwo: Zagranica - UE

#5

Nieprzeczytany post autor: lasica1985 »

Alusy 5 ramienne , pasują idealnie żadnych podkładek dystansujących itp. Czy są orginalne to szczerze nie wiem....aż tak sie nie znam....zaraz fotki postaram się wrzucić to Panowie może bedą wiedzieć. Na pewno nowe śruby róznią się delikatnie główkami

klucz na promocji prawie tysiąc ma tydzień....
Ostatnio zmieniony 24 gru 2017, 13:40 przez lasica1985, łącznie zmieniany 1 raz.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: soszo »

lasica1985 pisze:QR_BBPOST Na pewno nowe śruby róznią się delikatnie główkami
Chodzi o tą część śruby która dociska felgę tj stożek czy "kula"
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

lasica1985

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 09 lut 2014, 17:03
Imię: Janek
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Województwo: Zagranica - UE

#7

Nieprzeczytany post autor: lasica1985 »

Fotki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
przed chwilką normalnym kluczem trochę dociagnołem śruby gdzie jest problem , a przy reszcie kół nawet nie dygły....
przy nowych srubach raczej "kula"choć musialbym odkręcić..??? w sklepie niby dali do opla... szczerze nie pamietam może mi sie pomyliło z kształtem głowki..
Na fotkach słabo widać ale jest róznica na gwincie miedzy początkiem , środkiem, a końcem śrub. W środku gwint jest szerszy minimalnie
Ostatnio zmieniony 24 gru 2017, 14:18 przez lasica1985, łącznie zmieniany 4 razy.

soszo

Astro-maniak
Posty: 818
Rejestracja: 21 mar 2017, 17:08
Imię: Tomek
Auto: ix 20
Silnik: 1.6 Pb
Województwo: łódzkie
Pomocny: 3 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: soszo »

Osadzenie kuliste czy stożkowe ważna sprawa. Musi być właściwe do felgi. Na zdjęciach jest stożkowe, oczywiście na śrubach bo na feldze nie sposób ocenić.
Jestem tu gdzie stoję, ale jeśli się ruszę, to mogę się zgubić.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Do sprawdzenia osadzenie sruby w feldze(czy nie jajowate-nie wybite), ale pewnie felgi do wymiany. Przerabiałem już ten temat.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2017, 19:40 przez mk5, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 861235

#10

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Coś pisałem ale koledzy wyżej lepiej znają temat.
Czyli czy felgi mają gniazdo stożkowe czy kuliste.

Są śruby z kołnierzem pływającym jeszcze.

Wulkanizator będzie wiedział o co chodzi.

Te alusy to chyba nie oryginał GM.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2017, 19:33 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ