Samoistne odkręcanie sie koła przedniego
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Samoistne odkręcanie sie koła przedniego
tylko chyba vagi maja kuliste ale moze tez byc ze w tej feldze sa gniazda wyrobione/zniszczone. Zniszczone bo ktos jezdizl z niedokreconymi srubami i zniszczyl felge. Stozki na srubach tez mozna poczyscic a w feldze to sa tez kalibrowniki do takich celow by poprawic stozek. jak to zrobisz to nie ma bata i musi juz trzymac.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 sie 2017, 20:22
- Imię: Robert
- Auto: Astra G
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 1 raz
ja miałem taki przypadek, choć nie w Astrze (odkręcania się śrub wraz z przebiegiem) gdy te śruby miałem za krótkie. Po przejechaniu 500 km już trzeba było je dokręcać. Gdy zmieniłem ich długość na właściwą problem ustąpił całkowicie.
- mk5
- Posty: 6254
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
W oplu
Robert w AG jest jedna długosc srub, do alum i stalówek.
U mnie nikt sie nie podjął "poprawienia" stożka felgi.wesoł pisze:QR_BBPOST tylko chyba vagi maja kuliste ale moze tez byc ze w tej feldze sa gniazda wyrobione/zniszczone. Zniszczone bo ktos jezdizl z niedokreconymi srubami i zniszczyl felge. Stozki na srubach tez mozna poczyscic a w feldze to sa tez kalibrowniki do takich celow by poprawic stozek. jak to zrobisz to nie ma bata i musi juz trzymac.
Robert w AG jest jedna długosc srub, do alum i stalówek.
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
To ze malo jest to ja wiem takich szpecow ale sa. Sruby sa te same do alu i stalowych pod warunkiem ze alumy sa ori oplowskie.
Jesli sa nie ori to mozliwe ze sa potrzebne inne sruby.
Jesli sa nie ori to mozliwe ze sa potrzebne inne sruby.
Ostatnio zmieniony 25 gru 2017, 10:31 przez wesoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- mk5
- Posty: 6254
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Tu nie chodzi o braku szpeców. Sama "obróbka" nie stanowiła problemu, a to że po niej mogło się wyrwać gniazdo z felgi. Nikt sie nie chciał podjąć własnie z tego powodu, chodzi o bezpieczenstwo.wesoł pisze:QR_BBPOST To ze malo jest to ja wiem takich szpecow ale sa.
Znajomy jezdził w firmie busiarskiej, i u nich jezeli koło się samoczynnie odkreciło było natychmiast złomowane. Koła były zawsze przykrecane kluczem dynometrycznym, nie tylo z tego powodu by się nie odkręcały- ale by też nie uszkodzic stozków felgi np zbyt mocnym dokręceniem.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lut 2014, 17:03
- Imię: Janek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z16SE
- Województwo: Zagranica - UE
Koledzy jutro podjadę do oponiarza ,może on coś zauważy.
Jedynie co mogę dodać to na feldze z zewnątrz jest znak KBA 43441 lub 43447. W srodku żobaczę jutro nr. Nie mam jak potestować auta teraz na nowych szpilkach bo mi termostat się sypnął nowy wymieniany miesiąc temu i ucieka płyn w dużych ilościach ,a w święta nic nie kupie....
Jedynie co mogę dodać to na feldze z zewnątrz jest znak KBA 43441 lub 43447. W srodku żobaczę jutro nr. Nie mam jak potestować auta teraz na nowych szpilkach bo mi termostat się sypnął nowy wymieniany miesiąc temu i ucieka płyn w dużych ilościach ,a w święta nic nie kupie....
- kecram
- Posty: 851
- Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
- Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
- Silnik: A20DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódzkie
- Pomocny: 6 razy
Coś z tymi jest nie do końca dobrego. Moja znajoma miała wypadek na autostradzie. Insignia zjeżdża na stację a lewe koło odpada i wpada jej na maske. Całe szczęście że nie jechała szybko. To też było lewe przednie koło.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lut 2014, 17:03
- Imię: Janek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z16SE
- Województwo: Zagranica - UE
Panowie dziś byłem u wulkanizatora. Stare śruby dobre. Nowe śruby kacapy w sklepie pomylili..
W feldze nic nie widać ale założyliśmy stalówkę , dokrecilem kluczem na 120, pózniej gość sprawdził swoim. Po 5 km pierwszy test i lekko doszły śruby . Pózniej testy po 10 km i 20 km i wszystko siedzi idealnie. Wychodzi wina felgi. Teraz szukam stalowek 15” 4x100 56.6 et 49- tylko strasznie ciężko znaleźć z et 49. Może coś doradzacie ??
W feldze nic nie widać ale założyliśmy stalówkę , dokrecilem kluczem na 120, pózniej gość sprawdził swoim. Po 5 km pierwszy test i lekko doszły śruby . Pózniej testy po 10 km i 20 km i wszystko siedzi idealnie. Wychodzi wina felgi. Teraz szukam stalowek 15” 4x100 56.6 et 49- tylko strasznie ciężko znaleźć z et 49. Może coś doradzacie ??
Ostatnio zmieniony 27 gru 2017, 19:45 przez lasica1985, łącznie zmieniany 1 raz.
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Zadne gniazdo sie nie wyrwie. Kalibrownikiem ile zbierasz tego materialu tam cwierc milimetra. Tak samo sie robi stozki po swiece zarowe w glowicach itp sprawy. Tak samo jak sa firmy regenerujace gwinty w roznych elementach maszyn sprzetow itd. Zero roznicy po naprawie. Nawet niekiedy ten element jest o wiele mocniejszy. ile polosi tak napawialem i wytrzymalosc jest duzo wieksza. Twardosc tez nawet pod 70HRC
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG