Samoistne odkręcanie sie koła przedniego

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

Samoistne odkręcanie sie koła przedniego

#11

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

tylko chyba vagi maja kuliste ale moze tez byc ze w tej feldze sa gniazda wyrobione/zniszczone. Zniszczone bo ktos jezdizl z niedokreconymi srubami i zniszczyl felge. Stozki na srubach tez mozna poczyscic a w feldze to sa tez kalibrowniki do takich celow by poprawic stozek. jak to zrobisz to nie ma bata i musi juz trzymac.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

3000

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 19 sie 2017, 20:22
Imię: Robert
Auto: Astra G
Silnik: Z16XEP
Województwo: małopolskie
Pomocny: 1 raz

#12

Nieprzeczytany post autor: 3000 »

ja miałem taki przypadek, choć nie w Astrze (odkręcania się śrub wraz z przebiegiem) gdy te śruby miałem za krótkie. Po przejechaniu 500 km już trzeba było je dokręcać. Gdy zmieniłem ich długość na właściwą problem ustąpił całkowicie.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

W oplu
wesoł pisze:QR_BBPOST tylko chyba vagi maja kuliste ale moze tez byc ze w tej feldze sa gniazda wyrobione/zniszczone. Zniszczone bo ktos jezdizl z niedokreconymi srubami i zniszczyl felge. Stozki na srubach tez mozna poczyscic a w feldze to sa tez kalibrowniki do takich celow by poprawic stozek. jak to zrobisz to nie ma bata i musi juz trzymac.
U mnie nikt sie nie podjął "poprawienia" stożka felgi.

Robert w AG jest jedna długosc srub, do alum i stalówek.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

To ze malo jest to ja wiem takich szpecow ale sa. Sruby sa te same do alu i stalowych pod warunkiem ze alumy sa ori oplowskie.
Jesli sa nie ori to mozliwe ze sa potrzebne inne sruby.
Ostatnio zmieniony 25 gru 2017, 10:31 przez wesoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

JEREMIASZ

Astro-maniak
Posty: 504
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:09
Auto: astra g chevrolet epica
Silnik: z18xe x25d1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Pomocny: 21 razy

#15

Nieprzeczytany post autor: JEREMIASZ »

to sa felgi gm
sprawdz czy nie powypadaly gniazda z felg

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

wesoł pisze:QR_BBPOST To ze malo jest to ja wiem takich szpecow ale sa.
Tu nie chodzi o braku szpeców. Sama "obróbka" nie stanowiła problemu, a to że po niej mogło się wyrwać gniazdo z felgi. Nikt sie nie chciał podjąć własnie z tego powodu, chodzi o bezpieczenstwo.

Znajomy jezdził w firmie busiarskiej, i u nich jezeli koło się samoczynnie odkreciło było natychmiast złomowane. Koła były zawsze przykrecane kluczem dynometrycznym, nie tylo z tego powodu by się nie odkręcały- ale by też nie uszkodzic stozków felgi np zbyt mocnym dokręceniem.

lasica1985

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 09 lut 2014, 17:03
Imię: Janek
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Województwo: Zagranica - UE

#17

Nieprzeczytany post autor: lasica1985 »

Koledzy jutro podjadę do oponiarza ,może on coś zauważy.
Jedynie co mogę dodać to na feldze z zewnątrz jest znak KBA 43441 lub 43447. W srodku żobaczę jutro nr. Nie mam jak potestować auta teraz na nowych szpilkach bo mi termostat się sypnął nowy wymieniany miesiąc temu i ucieka płyn w dużych ilościach ,a w święta nic nie kupie....

Awatar użytkownika
kecram

Astro-maniak
Posty: 851
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie
Pomocny: 6 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: kecram »

Coś z tymi jest nie do końca dobrego. Moja znajoma miała wypadek na autostradzie. Insignia zjeżdża na stację a lewe koło odpada i wpada jej na maske. Całe szczęście że nie jechała szybko. To też było lewe przednie koło.

lasica1985

Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 09 lut 2014, 17:03
Imię: Janek
Auto: Astra G
Silnik: Z16SE
Województwo: Zagranica - UE

#19

Nieprzeczytany post autor: lasica1985 »

Panowie dziś byłem u wulkanizatora. Stare śruby dobre. Nowe śruby kacapy w sklepie pomylili..
W feldze nic nie widać ale założyliśmy stalówkę , dokrecilem kluczem na 120, pózniej gość sprawdził swoim. Po 5 km pierwszy test i lekko doszły śruby . Pózniej testy po 10 km i 20 km i wszystko siedzi idealnie. Wychodzi wina felgi. Teraz szukam stalowek 15” 4x100 56.6 et 49- tylko strasznie ciężko znaleźć z et 49. Może coś doradzacie ??
Ostatnio zmieniony 27 gru 2017, 19:45 przez lasica1985, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Zadne gniazdo sie nie wyrwie. Kalibrownikiem ile zbierasz tego materialu tam cwierc milimetra. Tak samo sie robi stozki po swiece zarowe w glowicach itp sprawy. Tak samo jak sa firmy regenerujace gwinty w roznych elementach maszyn sprzetow itd. Zero roznicy po naprawie. Nawet niekiedy ten element jest o wiele mocniejszy. ile polosi tak napawialem i wytrzymalosc jest duzo wieksza. Twardosc tez nawet pod 70HRC
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ