Przesiadka ze 195/60 r15 na 205/50 r16

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3671
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

Przesiadka ze 195/60 r15 na 205/50 r16

#41

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kod: Zaznacz cały

Tez czytałem ze niemieckie Astry szły z 50 a niderlandzkie z 55 fabrycznie. A jaki masz silnik w tych Astrach H?
Masz w moim profilu. Obie astry wyszły z tej samej fabryki w Belgii. 205/55/16 jest standardowym rozmiarem w AH, do 225/45/17 trzeba było dopłacić

maysterkovitz

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
Imię: Mayster
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

#42

Nieprzeczytany post autor: maysterkovitz »

Ano właśnie, do silnika 1.8 a nie 1.6.
To pewnie miało znaczenie.

A jeśli chodzi o te znaczące centymetry średnicy koła,
to średnica 205/50 r16 jest mniejsza niż 195/60 r15 , wiec moze to jakos kompesnuje roznice mas felg na tyle, ze auto nie muli.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#43

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Akurat ,chodzi o te centymetry ,ale na szerokosc.I chyba,kazdy silnik odczuje na swoj sposob.Pomijam V6,i wiecej

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3671
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kod: Zaznacz cały

Ano właśnie, do silnika 1.8 a nie 1.6.
To pewnie miało znaczenie.
Juz to chyba gdzies pisałem ale swogo czasu przechodziłem w mojej efce(x16sz) z 165/60/14 na 195/55/15 i nie odczułem żadnego spadku osiągów czy tez wyższego spalania. A to tylko 71km i to w kombi...

maysterkovitz

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
Imię: Mayster
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

#45

Nieprzeczytany post autor: maysterkovitz »

Na szerokość tez. Chodzi o masę na obwodzie, im dalej od środka koła, tym większe ma znaczenie.
Ciekawe, ze dla 205/55 (w stosunku do 205/50) owe dopuszczalne zwiększenie średnicy o 1.5% jest przekroczone, bo 61.2 - 63.2 to 2cm, a to okolo 3% przekroczenia srednicy.
Czyli zasada max 1.5% złamana.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3671
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#46

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kod: Zaznacz cały

Chodzi o masę na obwodzie, im dalej od środka koła, tym większe ma znaczenie.
Dyskusja zaczyna darzyć do absurdu, zakłada sie ze zmiany +1,5% do -2% nie powinny wpływać ani na bezpieczeństwo ani na prowadzenie czy tez osiagi. Ja ta granice przekroczyłem i jedyne zmiany jakie zauwazyłem to inne prowadzenie auta bo układ kierowniczy efki nie był przystosowany do 195.

Kod: Zaznacz cały

Czyli zasada max 1.5% złamana
Nie rozumiem, przez kogo?

maysterkovitz

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
Imię: Mayster
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

#47

Nieprzeczytany post autor: maysterkovitz »

Przez kazdego posiadacza Astry G 1.6 , ktory zalozył 205/55 r16, przekroczył ów 1.5% w górę.
Tu tez podzielam obawy Kolegi, ktorego interesowałoby czy 205/55 bedzie tarło.

EDIT:
nismo pisze:QR_BBPOST

Kod: Zaznacz cały

Ano właśnie, do silnika 1.8 a nie 1.6.
To pewnie miało znaczenie.
Juz to chyba gdzies pisałem ale swogo czasu przechodziłem w mojej efce(x16sz) z 165/60/14 na 195/55/15 i nie odczułem żadnego spadku osiągów czy tez wyższego spalania. A to tylko 71km i to w kombi...
Tak. Pisałes to. Cenna uwaga.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2018, 14:27 przez maysterkovitz, łącznie zmieniany 2 razy.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#48

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

W sumie,nie ma co juz dyskutowac za wiele.Jezeli ,kolega ma troche wolnego pieniadza niech wsadza 16.Nie ma to jak samemu sie przekonac,tymbardziej ,ze zdania sa podzielone.Sa plusy ,i minusy.Moim ,zdaniem lepiej kupic dobre opony ,wymienic filtry ,plyny oleje,zadbac o bezpieczenstwo.Pewnie jakies klocki,czy tarcze znajda sie wymiany?Sprawdzic ,ustawienie swiatel.Zaloze sie,ze filtr paliwa do wymiany.Bez obrazy ,ale pewnie kolega nie widzial go na oczy. :D i.t.d.

maysterkovitz

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
Imię: Mayster
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

#49

Nieprzeczytany post autor: maysterkovitz »

Te wszystkie rzeczy są porobione, hamulce ATE + kilma odgrzybiona, nabita i kilka innych rzeczy. Auto wyszło od mechanika "jak igła". Jedyne co to właśnie kółka zostały do wymiany lub same opony i po to ten temat.

bambula

Astro-maniak
Posty: 385
Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
Imię: Włodek
Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
Silnik: Z17DTL,X16SZR
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 8 razy

#50

Nieprzeczytany post autor: bambula »

maysterkovitz pisze:QR_BBPOST Tu tez podzielam obawy Kolegi, ktorego interesowałoby czy 205/55 bedzie tarło.
Trochę jeździłem na takich,eksperymentalnie.Nic nie tarło.Bardziej miękko niż 50.Inne doznania trakcyjne(ruszanie,przyśpieszanie)nie odczuwalne.O jakim dodatkowym obklejeniu gumą mowa bo nie rozumiem.
Jak łatwo sprawdzić w necie waga dyskutowanych opon jest zbliżona(może być taka sama) i zależy od budowy,rodzaju bieżnika,użytej gumy.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2018, 19:34 przez bambula, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ