Przesiadka ze 195/60 r15 na 205/50 r16
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Przesiadka ze 195/60 r15 na 205/50 r16
Dodam, że sluzbowymi, jeżdżę po asfalcie, jak i ciężkim terenie. Ford Focus, mam całoroczne nie narzekam. Kiedyś, w Vectra, cytryna, i Mietek całoroczne. Jeszcze kiedyś duży fiat. I to lata, że był, tylko jeden rodzaj opon, napęd na tył. Jeden olej. Woda do spryskiwaczy. Woda do chlodnicy, i rano stopniowo się zalewalo. Zimy były po - 30.Dawalo się rady.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
- Imię: Mayster
- Auto: Astra G
- Województwo: małopolskie
Patrząc z takiej perspektywy jaką przedstawiłes, problem przesiadki ze 195 na 205 wydaje się wydumany
- mk5
- Posty: 6256
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 96 razy
- Pomocny: 114 razy
Pytanie z innej beczki: Co w razie poważnego wypadku jeżeli załozone inne opony niz zaleca producent?
W DE w briefie jest wpisane na jakich oponach może sie poruszac auto.
W DE w briefie jest wpisane na jakich oponach może sie poruszac auto.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
- Imię: Mayster
- Auto: Astra G
- Województwo: małopolskie
Wtedy mozliwy problem bo ubezpieczyciel na pewno to wykorzysta na swoja korzyść. Dlatego dla mnie inne opony niż dedykowane odpadają.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2018, 20:57 przez maysterkovitz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
- Imię: Mayster
- Auto: Astra G
- Województwo: małopolskie
Gdyby nie chodzilo o standard to spytałbym tez o zmianę na 205/55 r16 ale słyszałem ze zmulą Astrę G 1.6.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2018, 8:59 przez maysterkovitz, łącznie zmieniany 1 raz.
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Kod: Zaznacz cały
W DE w briefie jest wpisane na jakich oponach może sie poruszac auto.
Mam dwie Astry H z tego samego roku i z takim zamym silnikiem. Jedna wyszła z fabryki na 205/55/16 druga natomiast na 225/45/17
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
- Imię: Mayster
- Auto: Astra G
- Województwo: małopolskie
(20.5 * 0.55) - (20.5 * 0.50)malcin822 pisze:205.50 nie zamula,a 205.55 zamula?Bezsens ,to tylko ze 2-3mm roznicy.Predzej ,martwilbym sie o tarcie kol o nadkola.
11,275 - 10,25
1,025 cm
Dokładnie jeden centymetr (z kilkoma setnymi) róznicy.
Nie wiem jakie to odczucie ale fizyce na pewno nie wszystko jedno i możliwe, ze silnikom 1.4 i 1.6 tez.
Takie tez czytałem opinie.
A odnośnie obcierania to podobno jak nie masz nic opuszczane to nie trze.
EDIT:
...licze i wychodzi ze ta centymetrowa warstwa gumy to blisko 4000 cm szesciennych czyli 4 litry. Biorąc z grubsza, ze guma wazy tyle co woda (gęstość) mamy 4 kg.
Pytanie więc brzmi: jak znacząco utrudnimy pracę silnikowi oblepiając koło czterema kg masy na obwodzie?
Na moją wyobraźnię, gdybym miał strzelać, powiedzialbym ze przy rozruchu nie jest to bez znaczenia dla słabszego silnika.
EDIT:
Tez czytałem ze niemieckie Astry szły z 50 a niderlandzkie z 55 fabrycznie. A jaki masz silnik w tych Astrach H?nismo pisze:QR_BBPOSTI od tego co jest w briefie możesz stosować zmieniki które nie zamieniają obwodu koła więcej +1,5% do -2%.Kod: Zaznacz cały
W DE w briefie jest wpisane na jakich oponach może sie poruszac auto.
Mam dwie Astry H z tego samego roku i z takim zamym silnikiem. Jedna wyszła z fabryki na 205/55/16 druga natomiast na 225/45/17
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2018, 23:27 przez maysterkovitz, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
To, o ile utrudnisz pracę silnika wrzucając 16,zamiast jak to jest w oryginale 15?A te różnice w rozmiarach, to chyba wynikają od wersji, i rynek na który jest przeznaczone auto.