Przesiadka ze 195/60 r15 na 205/50 r16

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

Przesiadka ze 195/60 r15 na 205/50 r16

#31

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

Dodam, że sluzbowymi, jeżdżę po asfalcie, jak i ciężkim terenie. Ford Focus, mam całoroczne nie narzekam. Kiedyś, w Vectra, cytryna, i Mietek całoroczne. Jeszcze kiedyś duży fiat. I to lata, że był, tylko jeden rodzaj opon, napęd na tył. Jeden olej. Woda do spryskiwaczy. Woda do chlodnicy, i rano stopniowo się zalewalo. Zimy były po - 30.Dawalo się rady.

maysterkovitz

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
Imię: Mayster
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

#32

Nieprzeczytany post autor: maysterkovitz »

Patrząc z takiej perspektywy jaką przedstawiłes, problem przesiadki ze 195 na 205 wydaje się wydumany :)

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6256
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#33

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Pytanie z innej beczki: Co w razie poważnego wypadku jeżeli załozone inne opony niz zaleca producent?

W DE w briefie jest wpisane na jakich oponach może sie poruszac auto.

maysterkovitz

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
Imię: Mayster
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

#34

Nieprzeczytany post autor: maysterkovitz »

Wtedy mozliwy problem bo ubezpieczyciel na pewno to wykorzysta na swoja korzyść. Dlatego dla mnie inne opony niż dedykowane odpadają.
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2018, 20:57 przez maysterkovitz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6256
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#35

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Zle zeknąłem, te faktycznie mogą byc stosowane. :oops:

maysterkovitz

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
Imię: Mayster
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

#36

Nieprzeczytany post autor: maysterkovitz »

Gdyby nie chodzilo o standard to spytałbym tez o zmianę na 205/55 r16 ale słyszałem ze zmulą Astrę G 1.6.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2018, 8:59 przez maysterkovitz, łącznie zmieniany 1 raz.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#37

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

205.50 nie zamula,a 205.55 zamula?Bezsens ,to tylko ze 2-3mm roznicy.Predzej ,martwilbym sie o tarcie kol o nadkola.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3672
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 141 razy

#38

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Kod: Zaznacz cały

W DE w briefie jest wpisane na jakich oponach może sie poruszac auto.
I od tego co jest w briefie możesz stosować zmieniki które nie zamieniają obwodu koła więcej +1,5% do -2%.

Mam dwie Astry H z tego samego roku i z takim zamym silnikiem. Jedna wyszła z fabryki na 205/55/16 druga natomiast na 225/45/17

maysterkovitz

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
Imię: Mayster
Auto: Astra G
Województwo: małopolskie

#39

Nieprzeczytany post autor: maysterkovitz »

malcin822 pisze:205.50 nie zamula,a 205.55 zamula?Bezsens ,to tylko ze 2-3mm roznicy.Predzej ,martwilbym sie o tarcie kol o nadkola.
(20.5 * 0.55) - (20.5 * 0.50)
11,275 - 10,25
1,025 cm

Dokładnie jeden centymetr (z kilkoma setnymi) róznicy.
Nie wiem jakie to odczucie ale fizyce na pewno nie wszystko jedno i możliwe, ze silnikom 1.4 i 1.6 tez.
Takie tez czytałem opinie.
A odnośnie obcierania to podobno jak nie masz nic opuszczane to nie trze.

EDIT:
...licze i wychodzi ze ta centymetrowa warstwa gumy to blisko 4000 cm szesciennych czyli 4 litry. Biorąc z grubsza, ze guma wazy tyle co woda (gęstość) mamy 4 kg.

Pytanie więc brzmi: jak znacząco utrudnimy pracę silnikowi oblepiając koło czterema kg masy na obwodzie?

Na moją wyobraźnię, gdybym miał strzelać, powiedzialbym ze przy rozruchu nie jest to bez znaczenia dla słabszego silnika.

EDIT:
nismo pisze:QR_BBPOST

Kod: Zaznacz cały

W DE w briefie jest wpisane na jakich oponach może sie poruszac auto.
I od tego co jest w briefie możesz stosować zmieniki które nie zamieniają obwodu koła więcej +1,5% do -2%.

Mam dwie Astry H z tego samego roku i z takim zamym silnikiem. Jedna wyszła z fabryki na 205/55/16 druga natomiast na 225/45/17
Tez czytałem ze niemieckie Astry szły z 50 a niderlandzkie z 55 fabrycznie. A jaki masz silnik w tych Astrach H?
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2018, 23:27 przez maysterkovitz, łącznie zmieniany 4 razy.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#40

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

To, o ile utrudnisz pracę silnika wrzucając 16,zamiast jak to jest w oryginale 15?A te różnice w rozmiarach, to chyba wynikają od wersji, i rynek na który jest przeznaczone auto.

ODPOWIEDZ