Przesiadka ze 195/60 r15 na 205/50 r16
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
- Imię: Mayster
- Auto: Astra G
- Województwo: małopolskie
Przesiadka ze 195/60 r15 na 205/50 r16
Witam serdecznie wszystkich klubowiczow,
Rozwazam kwestię jak w temacie i chetnie pozbieram opinie jezdzących na 205/50 r16, zarówno te pozytywne jak i negatywne.
W szczególnosci ciekaw jestem odczuć odnośnie komfortu jazdy, dziur, zuzycia zawieszenia, hałasu.
Czy to wszystko prawda, ze spora roznica w stosunku do 195/60 r15.
Pozdrawiam.
Rozwazam kwestię jak w temacie i chetnie pozbieram opinie jezdzących na 205/50 r16, zarówno te pozytywne jak i negatywne.
W szczególnosci ciekaw jestem odczuć odnośnie komfortu jazdy, dziur, zuzycia zawieszenia, hałasu.
Czy to wszystko prawda, ze spora roznica w stosunku do 195/60 r15.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
- Imię: Włodek
- Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
- Silnik: Z17DTL,X16SZR
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 8 razy
Mam takie na alu.Trochę "twardo".Ale drogi trzymają się jak przyklejone.Dla mnie ok.Trzeba trzymać ciśnienie,bo łatwiej o uszkodzenie
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
- Imię: Mayster
- Auto: Astra G
- Województwo: małopolskie
Dzieki.
A jak przy parkowaniu z wjezdzaniem na krawezniki? Lepiej nie, czy mozna delikatnie?
Ile pompujesz dla malego obciazenia (2 osoby bez bagazu)?
A jak przy parkowaniu z wjezdzaniem na krawezniki? Lepiej nie, czy mozna delikatnie?
Ile pompujesz dla malego obciazenia (2 osoby bez bagazu)?
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Roznica ,jest bo ok.1 cm szerokosci na kolo.Jak dla mnie jedyny pozytyw ,to,ze ladniej sie troche prezentuje na 16r,troche lepiej trzyma sie drogi.Poza tym halas lekko wiekszy,komfort jazdy ,tez pogorszyl sie.Zmienilem ,na oryginal,czuc ,ze zaiwszenie ,nie pracuje jak nalezy.16 moglyby byc ,pod warunkiem ,ze masz dobre drogI.Tu,mam same powiatowki,gminne,itp,a wiec dziura,na dziurze,plus koleiny.Cisnienie ,mialem po 2.3,na wszystkich.
Siemaneczko!
Różnica znikoma, lepiej w zakrętach bo szerszy kapeć, różnica jest od profilu 45 w dół ale to szerokość zostaje ta sama,wtedy natomiast zmienia się felga i to robi różnicę.
Profil gumy to % szerokości opony (szerokośc jest w mm), a rozmiar koła, jego wielkość wobec fabryki to właśnie zmiana felgi na większą.
Żeby mieć profil 45 przy 205 wobec fabrycznego rozmiaru trzeba dać większą felgę, wtedy to czuć.
Kalkulator rozmiaru opon prawdę Ci powie. [External Link Removed for Guests]
Paradoksalnie zmniejszyłeś średnicę koła przy tym rozmiarze wobec fabryki o -3,6mm.
Przy profilu 45 i szerokości 205 felga 17cali ale koło średnicą większe o 1,3 mm (pomijalne) najlepszy wybór wobec fabryki.
Przy profilu 40 i szerokości 205 felga 18 ale koło średnicą większe o 6,2 mm <--- i tu jest kocur, twardo, bardzo twardo.
Mogłem się pomylić. Ale jakoś tak to wygląda.
Różnica znikoma, lepiej w zakrętach bo szerszy kapeć, różnica jest od profilu 45 w dół ale to szerokość zostaje ta sama,wtedy natomiast zmienia się felga i to robi różnicę.
Profil gumy to % szerokości opony (szerokośc jest w mm), a rozmiar koła, jego wielkość wobec fabryki to właśnie zmiana felgi na większą.
Żeby mieć profil 45 przy 205 wobec fabrycznego rozmiaru trzeba dać większą felgę, wtedy to czuć.
Kalkulator rozmiaru opon prawdę Ci powie. [External Link Removed for Guests]
Paradoksalnie zmniejszyłeś średnicę koła przy tym rozmiarze wobec fabryki o -3,6mm.
Przy profilu 45 i szerokości 205 felga 17cali ale koło średnicą większe o 1,3 mm (pomijalne) najlepszy wybór wobec fabryki.
Przy profilu 40 i szerokości 205 felga 18 ale koło średnicą większe o 6,2 mm <--- i tu jest kocur, twardo, bardzo twardo.
Mogłem się pomylić. Ale jakoś tak to wygląda.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 26 kwie 2018, 17:23
- Imię: Mayster
- Auto: Astra G
- Województwo: małopolskie
Dzieki za konkrety, bo przyznam ze nielatwo o nie nawet na forach o Astrze G. Zanim sie dotrze do sedna mozna uslyszec rady w stylu "zrob dokladnie jak uwazasz" albo "zakladaj i nie gadaj" . A tu rzecz w tym zeby sie dowiedziec czegos cennego zanim się wywali grosz na zakup
EDIT:
Drogi w Krakowie raczej dziurawe. Niby widac ze dziury są łatane w miarę na bieząco ale i tak ich pełno, kretynsko rozmieszczone studzienki. Lepiej jest tylko na obwodnicach.
EDIT:
Drogi w Krakowie raczej dziurawe. Niby widac ze dziury są łatane w miarę na bieząco ale i tak ich pełno, kretynsko rozmieszczone studzienki. Lepiej jest tylko na obwodnicach.
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 06 paź 2012, 20:31
- Imię: Włodek
- Auto: astraG 17cdti ,1,6 8V
- Silnik: Z17DTL,X16SZR
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 8 razy
Nie namawiam do zmiany.Ale trochę lepsze trzymanie się drogi(spraktykowane)to 10-15km/g szybciej w zakręcie.Może czasem uratować przy błędzie przed wyniesieniem.Niższy profil ma mniejsze ugięcie.Nie co większy rozstaw tez ma znaczenie. Co nie oznacza że można przesadnie to wykorzystywać.Istotne znaczenie mają opony,których jakość ma wpływ na hałas, hamowanie itd.
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
- Imię: marcin
- Auto: astra G
- Silnik: Z18XE+lpg
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 159 razy
- Pomocny: 2 razy
Kolega,chce wiedziec,no to wyrazam swoja opinie .Nie na darmo siedzialo kulkdziesieciu inzynierow opla,i to przez jakies kilkanascie lat obmyslajac jaka wielkosc kola bedzie optymalna.16,moze by i przeszla ,ale nie na nasze drogi.Ja wrocilem do fabryki.Komfort jazdy stanowczo lepiej ,jak na 16.Nie wspomne ,juz jak auto sie zachowuje ,po wjechani w koleiny.