Problem z hamulcami
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
- Imię: Maciej
- Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
- Silnik: 1.4
- Województwo: lubelskie
Problem z hamulcami
Powtarzając się problem z hamulcami w mojej Astrze i ich blokowaniem.
Kolejny raz (trzeci lub czwarty) po ruszeniu i dotknięciu pedału hamulca samochód staje z piskiem opon.
Żona miala taką sytuację dzisiaj rano, ja wieczorem po ryszeniu dojechasłem do przejścia dla pieszych i zahamowałem z piskiem lekko dotykając hamulec.
Samochód był sprawdzany w trzech zakładach przy poprzednich problemach, wszyscy twierdzili że nie ma problemu.
W 2017 roku upadkiem się na wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzeniu układu hamulcowego. Na pewien czas pomogło. Zauważyłem że problem nasila się kiedy jest wilgotno.
Wg mnie jest problem z czujnikami nas lub przewodami hamulcowymi i ich szczelnością.
Spotkał się ktoś z Was z takim problemem ?
Kolejny raz (trzeci lub czwarty) po ruszeniu i dotknięciu pedału hamulca samochód staje z piskiem opon.
Żona miala taką sytuację dzisiaj rano, ja wieczorem po ryszeniu dojechasłem do przejścia dla pieszych i zahamowałem z piskiem lekko dotykając hamulec.
Samochód był sprawdzany w trzech zakładach przy poprzednich problemach, wszyscy twierdzili że nie ma problemu.
W 2017 roku upadkiem się na wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzeniu układu hamulcowego. Na pewien czas pomogło. Zauważyłem że problem nasila się kiedy jest wilgotno.
Wg mnie jest problem z czujnikami nas lub przewodami hamulcowymi i ich szczelnością.
Spotkał się ktoś z Was z takim problemem ?
Ostatnio zmieniony 29 paź 2018, 19:53 przez mb79, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 sie 2015, 12:54
- Imię: Leszek
- Auto: Astra G
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: zachodniopomorskie
- Pomocny: 1 raz
Powinieneś zacząć od wymiany elastycznych przewodów hamulcowych. Miałem podobny problem w innym samochodzie,a przyczyną okazały się spęczniałe wewnątrz gumowe przewody.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
- Imię: Maciej
- Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
- Silnik: 1.4
- Województwo: lubelskie
Dziękuję za odpowiedź. Wymieniałem przewody hamulcowe w poprzednim samochodzie (Fiat Punto) i tanio nie było.
Muszę oddać do sprawdzenia po raz kolejny, zobaczymy czy jutro się powtórzy problem.
Muszę oddać do sprawdzenia po raz kolejny, zobaczymy czy jutro się powtórzy problem.
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km
Hmmm
a brejk buster dobri ? naczy się SERWO
Przed odpaleniem po pompuj pedał aż się twardy zrobi i z wciśniętym odpal, powinno go wciągnąć.
Tu jeszcze w jednym filmiku dwa dodatkowe testy dt. zaworu podciśnienia.
Masz bankowo bębny z tyłu więc uważaj na poprawność złożenia, tam istotna jest taka podkładeczka.
Objaw taki, miękki pedał, bierze w połowie, i przód bierze za ostro.
Samoregulator nie działa, po czasie coraz gorsze heble.
Pod tą blaszką musi być takie to to
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Dziwny objaw...
ABS jest jakby poza tematem, powinien jakiś błąd wywalić.
Układ jest klasyczny dwuobwodowa pompa i serwo. (+ korektory siły hamowania pewnie na tył)
Tam nie ma jakiejś magii..
Coś jakby serwo albo pompa...?
Nie takie stare auto żeby przewody poszły.
Najlepiej jakiś zakład typowo od hamulców.
No tu nie ma żartów, jeszcze kobita jeździ.
Serwo nawet z pompa jakieś śmieszne pieniądze kosztuje (używka oczywiście)
Serwo nierozbieralne i nie naprawialne, tylko ew. pompa.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
To trzeba naprawić rach ciach, nie ma co dukać, jak nie znajdzie przyczyny to wymienić serwo ew. plus pompa.
Kobita jeździ to tym bardziej.
Szukaj zakładu typowo od hebli, oni znają materię
Jakieś są w lubelskim.
[External Link Removed for Guests]
Idzie zima, heble muszą być TIP TOP
Hmm co radzić.
Przewody faktycznie jak spuchną to robią takie cyrki...
Polonez był z tego znany z tego co pamiętam.
EDIT:
Zweryfikuj też ceny części bo rozrzut jest ogromny...
[External Link Removed for Guests]
a tu ogólnie sobie poklikaj w układzie hamulcowym co jest i za ile.
[External Link Removed for Guests]
Można ponad 1000 zł w heblach zostawić jak się zakład zaopatruje w intercarsie albo innych lokalnych budach, a ceny poszły bo to już de facto stare auto.
98 niby premiera a heble pamiętają kadett-a...
No zaoszczędzi parę stówek przy grubszym temacie...
EDIT:
No i prawidłowe odpowietrzanie hamulców.
W Oplu tylko z urządzeniem które daje ciśnienie na zbiorniczek można dobrze odpowietrzyć heble !
Pompy w zamienniku do AF mają na korpusie śrubkę do odpowietrzania.
Temat się przewija od lat wielu, że po wymianie tego i tamtego hebel miękki...
Tu temat i finał
viewtopic.php?f=145&t=820476
To powinno być podwieszone w dziale heble przy każdej Astrze...
Nie jest to fikcja z mojego umysłu, w książce Sam Naprawiam jest taka uwaga.
ASO pewnie odpowietrza jak matka fabryka przykazała, ciekawe ile to u nich kosztuje...
Na spokojnie i rozsądnie.
To tak do refleksji oczywiście.
Ale się rozpisałem
EDIT:
Przewody sztywne też kupi bez problemu, czy jeden czy cały set, no problem.
Dla przykładu coś.
[External Link Removed for Guests]
Dobry zakład/mechanik sam robi zresztą.
Z tymi hamulcami to jest taki paradoks, to taki niby prosty i zamknięty układ a bywa strasznie kłopotliwy.
Dramat jak sam robisz i coś pójdzie nie tak, urwie odpowietrznik albo przewód, leżysz i kwiczysz
Aaaa wymienię sobie okładziny i cylinderki z tyłu... ile razy już się na tym wyłożyłem...
Najlepsze jak urwie odpowietrznik na zacisku, wtedy zaczyna się tango.
Regeneracja też...
Heble jak zawias, trzeba robić stronami, cały przód albo cały tył.
Musi być dobra sprawna para.
Zupełnie jak Tango...a do tanga trzeba przecież dwojga...
[External Link Removed for Guests]
hmmm
a brejk buster dobri ? naczy się SERWO
Przed odpaleniem po pompuj pedał aż się twardy zrobi i z wciśniętym odpal, powinno go wciągnąć.
Tu jeszcze w jednym filmiku dwa dodatkowe testy dt. zaworu podciśnienia.
Masz bankowo bębny z tyłu więc uważaj na poprawność złożenia, tam istotna jest taka podkładeczka.
Objaw taki, miękki pedał, bierze w połowie, i przód bierze za ostro.
Samoregulator nie działa, po czasie coraz gorsze heble.
Pod tą blaszką musi być takie to to
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Dziwny objaw...
ABS jest jakby poza tematem, powinien jakiś błąd wywalić.
Układ jest klasyczny dwuobwodowa pompa i serwo. (+ korektory siły hamowania pewnie na tył)
Tam nie ma jakiejś magii..
Coś jakby serwo albo pompa...?
Nie takie stare auto żeby przewody poszły.
Najlepiej jakiś zakład typowo od hamulców.
No tu nie ma żartów, jeszcze kobita jeździ.
Serwo nawet z pompa jakieś śmieszne pieniądze kosztuje (używka oczywiście)
Serwo nierozbieralne i nie naprawialne, tylko ew. pompa.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
To trzeba naprawić rach ciach, nie ma co dukać, jak nie znajdzie przyczyny to wymienić serwo ew. plus pompa.
Kobita jeździ to tym bardziej.
Szukaj zakładu typowo od hebli, oni znają materię
Jakieś są w lubelskim.
[External Link Removed for Guests]
Idzie zima, heble muszą być TIP TOP
Hmm co radzić.
Przewody faktycznie jak spuchną to robią takie cyrki...
Polonez był z tego znany z tego co pamiętam.
EDIT:
Zweryfikuj też ceny części bo rozrzut jest ogromny...
[External Link Removed for Guests]
a tu ogólnie sobie poklikaj w układzie hamulcowym co jest i za ile.
[External Link Removed for Guests]
Można ponad 1000 zł w heblach zostawić jak się zakład zaopatruje w intercarsie albo innych lokalnych budach, a ceny poszły bo to już de facto stare auto.
98 niby premiera a heble pamiętają kadett-a...
No zaoszczędzi parę stówek przy grubszym temacie...
EDIT:
No i prawidłowe odpowietrzanie hamulców.
W Oplu tylko z urządzeniem które daje ciśnienie na zbiorniczek można dobrze odpowietrzyć heble !
Pompy w zamienniku do AF mają na korpusie śrubkę do odpowietrzania.
Temat się przewija od lat wielu, że po wymianie tego i tamtego hebel miękki...
Tu temat i finał
viewtopic.php?f=145&t=820476
To powinno być podwieszone w dziale heble przy każdej Astrze...
Nie jest to fikcja z mojego umysłu, w książce Sam Naprawiam jest taka uwaga.
ASO pewnie odpowietrza jak matka fabryka przykazała, ciekawe ile to u nich kosztuje...
Na spokojnie i rozsądnie.
To tak do refleksji oczywiście.
Ale się rozpisałem
EDIT:
Przewody sztywne też kupi bez problemu, czy jeden czy cały set, no problem.
Dla przykładu coś.
[External Link Removed for Guests]
Dobry zakład/mechanik sam robi zresztą.
Z tymi hamulcami to jest taki paradoks, to taki niby prosty i zamknięty układ a bywa strasznie kłopotliwy.
Dramat jak sam robisz i coś pójdzie nie tak, urwie odpowietrznik albo przewód, leżysz i kwiczysz
Aaaa wymienię sobie okładziny i cylinderki z tyłu... ile razy już się na tym wyłożyłem...
Najlepsze jak urwie odpowietrznik na zacisku, wtedy zaczyna się tango.
Regeneracja też...
Heble jak zawias, trzeba robić stronami, cały przód albo cały tył.
Musi być dobra sprawna para.
Zupełnie jak Tango...a do tanga trzeba przecież dwojga...
[External Link Removed for Guests]
hmmm
Ostatnio zmieniony 01 lis 2018, 19:29 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 6 razy.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
- Imię: Maciej
- Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
- Silnik: 1.4
- Województwo: lubelskie
Digyl dziękuję za wyjaśnienie dokładne problemu.
Na chwilę obecną problem chwilowo zniknął co nie oznacza że nie trzeba przejrzeć dokładnie całego układu hamulcowego.
Wg mnie może być problem z zacierającymi się cylinderkami.
Rano podpompowałem pedal hamulca po włączeniu silnika padał opadł nie od razy ale po ok 2 sekundach.
W trakcie jazdy chwilami miałem wrażenie gorszego hamowania, mniejszego ciśnienia w układzie hamulcowym.
Na chwilę obecną problem chwilowo zniknął co nie oznacza że nie trzeba przejrzeć dokładnie całego układu hamulcowego.
Wg mnie może być problem z zacierającymi się cylinderkami.
Rano podpompowałem pedal hamulca po włączeniu silnika padał opadł nie od razy ale po ok 2 sekundach.
W trakcie jazdy chwilami miałem wrażenie gorszego hamowania, mniejszego ciśnienia w układzie hamulcowym.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2018, 19:08 przez mb79, łącznie zmieniany 2 razy.
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 05 paź 2012, 18:36
- Imię: Maciej
- Auto: Opel Astra G, 08', 1.4 16V Z14XEP
- Silnik: 1.4
- Województwo: lubelskie
Samochód stał kilka dni u mechanika, dzisiaj odebrałem. Po przejechaniu kilkuset metrów dokonałem hamulca, hamulce zablokowane, włączył się ABS i trzykrotnie od hamowania zrobił kangurka.
Blokada hamulców powtórzyła się jeszcze 3 razy. Później hamulce działały normalnie.
Jutro pojadę do kilku warsztatów i zapytam o terminy na sprawdzenie układu hamulcowego.
Blokada hamulców powtórzyła się jeszcze 3 razy. Później hamulce działały normalnie.
Jutro pojadę do kilku warsztatów i zapytam o terminy na sprawdzenie układu hamulcowego.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2018, 20:41 przez mb79, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Astra G, 2008 r, 5D, 1,4 16V Twinport X14XEP, 272000 km