Witajcie, zamierzam się zabrać za wymianę płynu hamulcowego i czytam te wszystkie opisy i instrukcje i wszystko jest jasne oprócz jednej rzeczy...
Układ odpowietrzałem już nie raz i zawsze wszystko było w porządku.
Wszędzie jest napisane, że jeżeli pompa ABS się zapowietrzy to konieczna jest wizyta w serwisie i tyle. Nigdzie nie jest napisane dlaczego? Czy ktoś wie co takiego wyjątkowego zrobią w serwisie, że tematem tabu jest o tym gdziekolwiek napisać?
Dlaczego nie mogę po prostu wypompować starego płynu hamulcem do zera i wlać nowego po czym odpowietrzyć układ?
O co w tym chodzi, co takiego jest z tą pompą ABS, że nie mogę tego zrobić samemu, chociażby zwykłym zestawem ciśnieniowym do odpowietrzania?
Pozdrawiam
Odpowietrzanie pompy ABS
ABS to nie tylko ABS to zazwyczaj i EBD czyli korekcja siły hamowania osi przód i tył a nawet każdego koła i jak jeszcze kontrola trakcji to już w ogóle kosmos. Wszystkim steruje cybermózg.
Ciekawe jak to w F-ce było jak miała ABS, już w 1994 roku można było doposażyć auto w ABS, czy już nie było korektorów siły hamowania na tyle i wszystko robił układ ABS ?
W nowszych autach na pewno jest jakaś procedura wymagająca urządzenia diagnostycznego do odpowietrzenia zupełnie pustego układu, jak dajmy na to idzie nowa pompa ABS.
Prawdopodobnie zwyczajnie nie ma możliwości prawidłowego odpowietrzenia układu metodą na przepchnięcie płynem pod ciśnieniem i taki układ nie będzie działał i tyle.
To jest dość szerokie zagadnienie ( podoba mi się ten zwrot)
To tak przy niedzieli, refleksja.
Nigdy nie grzebałem w ABS (poza wymiana czujników) i w sumie nie wiem nic a nic.
Ciekawe jak to w F-ce było jak miała ABS, już w 1994 roku można było doposażyć auto w ABS, czy już nie było korektorów siły hamowania na tyle i wszystko robił układ ABS ?
W nowszych autach na pewno jest jakaś procedura wymagająca urządzenia diagnostycznego do odpowietrzenia zupełnie pustego układu, jak dajmy na to idzie nowa pompa ABS.
Prawdopodobnie zwyczajnie nie ma możliwości prawidłowego odpowietrzenia układu metodą na przepchnięcie płynem pod ciśnieniem i taki układ nie będzie działał i tyle.
To jest dość szerokie zagadnienie ( podoba mi się ten zwrot)
To tak przy niedzieli, refleksja.
Nigdy nie grzebałem w ABS (poza wymiana czujników) i w sumie nie wiem nic a nic.
- ziooober88
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 lut 2022, 19:15
- Auto: Opel Astra J
- Województwo: podkarpackie
Kolego czy udało Ci się dowiedzieć jak odpowietrzyć tą pompę ABS?kamil9480 pisze: ↑17 lis 2019, 11:20Witajcie, zamierzam się zabrać za wymianę płynu hamulcowego i czytam te wszystkie opisy i instrukcje i wszystko jest jasne oprócz jednej rzeczy...
Układ odpowietrzałem już nie raz i zawsze wszystko było w porządku.
Wszędzie jest napisane, że jeżeli pompa ABS się zapowietrzy to konieczna jest wizyta w serwisie i tyle. Nigdzie nie jest napisane dlaczego? Czy ktoś wie co takiego wyjątkowego zrobią w serwisie, że tematem tabu jest o tym gdziekolwiek napisać?
Dlaczego nie mogę po prostu wypompować starego płynu hamulcem do zera i wlać nowego po czym odpowietrzyć układ?
O co w tym chodzi, co takiego jest z tą pompą ABS, że nie mogę tego zrobić samemu, chociażby zwykłym zestawem ciśnieniowym do odpowietrzania?
Pozdrawiam
U mnie ten sam efekt po wymianie przewodów hamulcowych pedał hamuje ale powoli wpada w podłogę.
Rozwiązałeś jakoś swój problem?
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
A po klasycznym odpowietrzaniu ABS, czyli LP, PP, LT, PT, kiedy już żadne pęcherzyki nie płyną, problem nadal występuje? Ja bym szukał problemu w nie szczelnej pompie hamulcowej lub wycieku w nowych przewodach, zwłaszcza, jeśli elastyki zostały stare.ziooober88 pisze: ↑20 lip 2022, 12:54Kolego czy udało Ci się dowiedzieć jak odpowietrzyć tą pompę ABS?
U mnie ten sam efekt po wymianie przewodów hamulcowych pedał hamuje ale powoli wpada w podłogę.
Rozwiązałeś jakoś swój problem?
Nadmienię tylko, że w Fce abs był od 1991r., nie w każdej, oczywiście. Pompa abs od G, z EBD ma te same przewody co ta od F, działa bez konieczności robienia czegokolwiek w systemie.
Co do korektorów w F, to były na tylnych przewodach, bądź centralny regulator. Jeśli ktoś przełożył pompę abs z G, z ebd, to usuwa korektory bądź regulator.