Sprężyna, amortyzator a może belka?

Awatar użytkownika
NowyNaForum

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 30 sie 2022, 11:26
Imię: Maciej
Auto: Astra G
Silnik: Z16XE
Rocznik: 1999
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz

Sprężyna, amortyzator a może belka?

#1

Nieprzeczytany post autor: NowyNaForum »

Cześć,
Podczas jazdy usłyszałem tarcie w tylnej części auta i okazało się, że prawa strona auta nieco "opadła".
Od razu pomyślałem, że amortyzator jest do wymiany albo sprężyna pękła.
Po ściągnięciu koła wygląda to tak jak na zdjęciach które przesyłam. Jestem dość świeży w tego typu sprawach i ciężko mi stwierdzić co się stało.
Sprężyna wygląda na całą i amortyzator też (czy jednak się mylę?), czy możliwe że osunął mi się wahacz albo to coś z belką?

Widać, że guma (swoją drogą już dość wyjechana) jest za nisko i sprężyna nie jest na swoim miejscu, bo jest zupełnie luźna.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ja37

V.I.P.
Posty: 6105
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Przecież brakuje kawałka sprężyny, widać jak na dłoni.

Awatar użytkownika
NowyNaForum

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 30 sie 2022, 11:26
Imię: Maciej
Auto: Astra G
Silnik: Z16XE
Rocznik: 1999
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: NowyNaForum »

Faktycznie, już też do tego doszedłem.
A amortyzator chyba też by się przydało wymienić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ja37

V.I.P.
Posty: 6105
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Nie wyglada ciekawie.
I gumy też.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Kupuj sprężyny Lesjofors o stałej średnicy drutu (nie reklamuję, a mam Lesjofors już któryś raz w autach), do tego komplet nowych gum.
Amortyzatory zależnie jak na SKP wypadły.
Jeśli nowe...hmm. Zaryzykowałbym Kayaba Excel G.

Awatar użytkownika
NowyNaForum

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 30 sie 2022, 11:26
Imię: Maciej
Auto: Astra G
Silnik: Z16XE
Rocznik: 1999
Województwo: wielkopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: NowyNaForum »

Kupiłem nowe amortyzatory i jedną sprężynę z kompletem gum (ta po drugiej stronie była cała). Po wymianie wszystkiego niestety nadal słychać "tarcie" po prawej stronie z tyłu. I o dziwo słychać je tylko przy jeździe do przodu. Na wstecznym nie słychać nic. Wiecie może czym jest do spowodowane?

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

No to następne co do sprawdzenia, to zacisk hamulcowy po hałasującej stronie (demontaż klocków hamulcowych, wyczyszczenie, przesmarowanie itp itd). Przy okazji jak już klocki będą wyjęte, zacisk na boku, to zakręć piastą energicznie i posłuchaj jak obraca się (czy tu nic nie hałasuje).
Swoją drogą...wymiana sprężyn, demontaż klocków hamulcowych, wyczyszczenie, przesmarowanie...to powinno robić się po obu stronach najlepiej. Tak żeby było jednakowo.

ja37

V.I.P.
Posty: 6105
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Może za późno napiszę, ale gumy się kupuje od zafiry B, są o niebo wytrzymalsze od tych białych astrowych.

ODPOWIEDZ