Piasta koła tylnego, Astra G - tańsza alternatywa dla SKF/FAG
- strusmig
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 maja 2017, 15:29
- Auto: Astra G
- Województwo: świętokrzyskie
Piasta koła tylnego, Astra G - tańsza alternatywa dla SKF/FAG
Witam,
rozglądam się za piastą koła tylnego (z łożyskiem i zintegrowanym czujnikiem ABS) do pojazdu OPEL Astra G (nr GM 90540069 / 9120128).
Czy znacie jakieś sprawdzone i godne zaufania marki/producentów takich piast? Potrzebuję wymienić obie piasty na tylnej osi i niestety 620 zł za komplet SKF czy 700 zł za FAG to trochę zbyt dużo jak na moją kieszeń, a obie są wyeksploatowane i dają o sobie znać.
Mam na oku piasty:
- FEBI (314 zł za 2 szt. i niby 3 lata gwarancji),
- SKV (320 zł za 2 szt. i niby 4 lata gwarancji),
- GSP (346 zł za 2 szt.),
- Starline (374 zł za 2 szt. i niby 3 lata gwarancji - marka własna hurtowni ELIT),
- OPTIMAL (476 zł za 2 szt.).
Może macie jakieś inne lepsze propozycje? Odnośnie "opłacalności" to absolutnie nie planuję sprzedaży tego auta (ani teraz ani nigdy), ale też nie chciałbym dokładać "aż" tyle do markowych piast jak SKF czy FAG. Swoją drogą czytałem, że obecny SKF to już nie to samo co kiedyś i też zdarzają się egzemplarze kończące swój żywot wcześniej niż można by oczekiwać.
Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi.
rozglądam się za piastą koła tylnego (z łożyskiem i zintegrowanym czujnikiem ABS) do pojazdu OPEL Astra G (nr GM 90540069 / 9120128).
Czy znacie jakieś sprawdzone i godne zaufania marki/producentów takich piast? Potrzebuję wymienić obie piasty na tylnej osi i niestety 620 zł za komplet SKF czy 700 zł za FAG to trochę zbyt dużo jak na moją kieszeń, a obie są wyeksploatowane i dają o sobie znać.
Mam na oku piasty:
- FEBI (314 zł za 2 szt. i niby 3 lata gwarancji),
- SKV (320 zł za 2 szt. i niby 4 lata gwarancji),
- GSP (346 zł za 2 szt.),
- Starline (374 zł za 2 szt. i niby 3 lata gwarancji - marka własna hurtowni ELIT),
- OPTIMAL (476 zł za 2 szt.).
Może macie jakieś inne lepsze propozycje? Odnośnie "opłacalności" to absolutnie nie planuję sprzedaży tego auta (ani teraz ani nigdy), ale też nie chciałbym dokładać "aż" tyle do markowych piast jak SKF czy FAG. Swoją drogą czytałem, że obecny SKF to już nie to samo co kiedyś i też zdarzają się egzemplarze kończące swój żywot wcześniej niż można by oczekiwać.
Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi.
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Skv to nie skf bo to taka zmyłka ze strony tego pierwszego. Generalnie z tego wszystkiego to chyba najbardziej bym się skusił do gsp ale kiedyś co do piast w tych oplach to tylko był fag jako nr jeden a potem długo długo nic ciekawego. Optima to szajs więc w tą stronę to nie patrz.
Masz na 4 czy 5 śrub koła?
Masz na 4 czy 5 śrub koła?
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 1194
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 62 razy
Może KAMOKA 5500080
[External Link Removed for Guests]
Ewentualnie możesz znaleźć pobliską stację demontażu pojazdów i może będzie AG czy inny opel w której są w miare świeże piasty, zdarza się.
Poznasz po płaszczyźnie montażu koła (mało rdzy), nakrętkach i gniazdach na wtyczki że są świeże. 50 zł za szt powinny kosztować maxymalnie.
Mają pneumaty i w moment są w stanie wymontować.
Wiadomo jak się trafi ale idzie trafić, 200 zł w kieszeni.
[External Link Removed for Guests]
Ewentualnie możesz znaleźć pobliską stację demontażu pojazdów i może będzie AG czy inny opel w której są w miare świeże piasty, zdarza się.
Poznasz po płaszczyźnie montażu koła (mało rdzy), nakrętkach i gniazdach na wtyczki że są świeże. 50 zł za szt powinny kosztować maxymalnie.
Mają pneumaty i w moment są w stanie wymontować.
Wiadomo jak się trafi ale idzie trafić, 200 zł w kieszeni.
- strusmig
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 maja 2017, 15:29
- Auto: Astra G
- Województwo: świętokrzyskie
Mam 4x100. Tak, wiem że SKV to taki "polski pakowacz" chińskiego towaru i nie ma nic wspólnego z SKF. Akurat to SKV zwróciło moją uwagę tylko i wyłącznie 4 letnią gwarancją.
Ciekawe co oni tam pakują do tych pudełek i kto to dla nich robi. Jakiś filtr powietrza czy kabinowy to nawet bym się nie zastanawiał tylko brał (jeśli tańszy), ale co do piast KAMOKA to jakoś nie jestem jakoś przekonany
Szczerze mówiąc to w tym momencie najbardziej skłaniam się ku piastom FEBI bo kuszą te 3 lata gwarancji, ale ciekawe czy da się w ogóle "wyegzekwować" tą gwarancję w razie gdyby piasta zaczęła huczeć przed jej upływem.
-
- Posty: 1194
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 62 razy
To bierz Febi.
Ile jeszcze będziesz tym śmigał ? 100 000 km ?
Ale o ile masz czas i wole to bym jednak znalazł na Google Maps pobliską stację demontażu pojazdów i obadał czy coś jest.
A nóż widelec trafisz w dobrym stanie i nie tylko piasty ale i np. cały tył hebli.
Zdarza się.
To nie jest dziadowanie, zwyczajnie można trafić auto które miało wymieniane części eksploatacyjne.
Piasty 200 000 km powinny wytrzymać.
Ale to już Tylko moje tam.
Ile jeszcze będziesz tym śmigał ? 100 000 km ?
Ale o ile masz czas i wole to bym jednak znalazł na Google Maps pobliską stację demontażu pojazdów i obadał czy coś jest.
A nóż widelec trafisz w dobrym stanie i nie tylko piasty ale i np. cały tył hebli.
Zdarza się.
To nie jest dziadowanie, zwyczajnie można trafić auto które miało wymieniane części eksploatacyjne.
Piasty 200 000 km powinny wytrzymać.
Ale to już Tylko moje tam.
- strusmig
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 maja 2017, 15:29
- Auto: Astra G
- Województwo: świętokrzyskie
No moje oryginalne wytrzymały 150 000 km - auto od nowości w rodzinie, ale swego czasu woziło regularnie ciężkie rzeczy w bagażniku i to zapewne przyczyniło się do ich wcześniejszego zużycia.
-
- Posty: 1194
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 62 razy
Trzeba się wyzbyć myślenia że części na pierwszy montaż są super super jakości.
Nie są.
To tani fajans brandowany tylko logiem producenta.
Dobitnie to pokazuje AJ gdzie osprzęt silnika jest z mchu i paproci.
Dobitnie to pokazuje co raz częstszy motyw zamienników "wzmocnionych" wobec oryginału.
A to jest cała plejada i praktycznie w każdej marce.
Napinacze rozrządu
Pompy wody
Tłoki nawet.
Uszczelki.
Uszczelniacze.
Czujniki.
Nagle samochody stały się tak paraliżująco wrażliwe na awarie podzespołów niczym sprzęty AGD typu pralka czy zmywarka.
Bo w samej idei są owszem dobrze zaprojektowane ale wysrywają się elementy kiepskiej jakości.
Hmm...
W sensie, coś pęką, coś przestaje działać nie dla tego że to źle zmyślone było, tylko jakość materiału jest fatalna i nie wytrzymuje nalotu.
Nie są.
To tani fajans brandowany tylko logiem producenta.
Dobitnie to pokazuje AJ gdzie osprzęt silnika jest z mchu i paproci.
Dobitnie to pokazuje co raz częstszy motyw zamienników "wzmocnionych" wobec oryginału.
A to jest cała plejada i praktycznie w każdej marce.
Napinacze rozrządu
Pompy wody
Tłoki nawet.
Uszczelki.
Uszczelniacze.
Czujniki.
Nagle samochody stały się tak paraliżująco wrażliwe na awarie podzespołów niczym sprzęty AGD typu pralka czy zmywarka.
Bo w samej idei są owszem dobrze zaprojektowane ale wysrywają się elementy kiepskiej jakości.
Hmm...
W sensie, coś pęką, coś przestaje działać nie dla tego że to źle zmyślone było, tylko jakość materiału jest fatalna i nie wytrzymuje nalotu.
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Kamoka to najgorszy z możliwych producentów. Zawsze mówię że elementy od nich to z drewna lub gumy. Półosie potrafią gorzej pracować jak stara używka na którą już narzekaliśmy. Z tą gwarancja to bym uważał bo nie wiem czy uwzględnia. Po pierwsze będzie potrzebny papier z montażu i demontażu przez uprawnionego mechanika. A i tak mogą zakwestionować.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
Z tych co podałeś to FEBIego najszybciej choć wiadomo po cenie że cudów nie będzie
A może SRL? [External Link Removed for Guests]
podobno niezłe mają produkty.
Taki meyle widze około 300zeta ale to z przesadą myśle
A może SRL? [External Link Removed for Guests]
podobno niezłe mają produkty.
Taki meyle widze około 300zeta ale to z przesadą myśle
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Srl to polcar. Takie dziadowanie się kiepsko kończy. Jyz kiedyś ludzie tam kombinowali i zazwyczaj wracali do faga czy skf. Skf się skiepszczyl kilka lat temu a była to dobra marka.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG