Auto ściąga w prawo, ciężki przypadek
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 gru 2019, 1:28
- Auto: Astra G
- Silnik: x16xel
- Rocznik: 1999
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 11 razy
- Pomocny: 1 raz
Re: Auto ściąga w prawo, ciężki przypadek
W samochodzie nie ma śladu napraw blacharskich, ale mam podejrzenie, że poprzedni właściciel mógł np. przywalić w krawężnik, zgiąć wahacz i od tego mogło się wziąć to ściąganie, założył wahacz ze szrotu, były na nim "szrociarskie" napisy, ale ściąganie nie ustało więc auto sprzedał.
Niestety przy zakupie zrobiłem zbyt krótką jazdę próbną i to po mieście i nie zauważyłem że auto ściąga.
Jak będę kiedyś kupował inny samochód to obowiązkowo jazda próbna autostradą lub ekspresówką i wizyta w SKP.
Niestety przy zakupie zrobiłem zbyt krótką jazdę próbną i to po mieście i nie zauważyłem że auto ściąga.
Jak będę kiedyś kupował inny samochód to obowiązkowo jazda próbna autostradą lub ekspresówką i wizyta w SKP.
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Nie musiał b6 duży dzwoń. Mogły się sanki przesunąć na śrubach mocujacych. Wystarczy metrówka pomierzyć z lewej strony jak i sprawrj strony odległości od środka osi piasty. Te odległości muszą być równe.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
- Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
- Silnik: z14xep
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 13 razy
Ściąga przy przyspieszaniu tam mocniej czy tak samo jak podczas normalnej jazdy?
Koło stronami zamieniałeś i nic?
Co mówili na SKP na szarpakach i ci od zbieżności? NIc a nic nie mówili o jakiś problemach bo aż dziwne by to było że zbieżność jest zrobiona a auto chodzi jak chce?
Koło stronami zamieniałeś i nic?
Co mówili na SKP na szarpakach i ci od zbieżności? NIc a nic nie mówili o jakiś problemach bo aż dziwne by to było że zbieżność jest zrobiona a auto chodzi jak chce?
- Slabek
- Posty: 639
- Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
- Imię: Sławek
- Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
- Silnik: DFCA20
- Rocznik: 2016
- Województwo: Zagranica - UE
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
- Wdzięczny: 53 razy
- Pomocny: 38 razy
- Kontakt:
Ja bym robił pomiar starą metodą na sznurek i jechał wszystko po przekątnych, być może buda przestawiona
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra H twin top
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 110 razy
- Pomocny: 59 razy
Powtórzę pytanie kolegi Waldek 2017 - ściaga cały czas tak samo , czy przy gwałtownym przyspieszaniu mocniej ? . Kiedy gwałtownie hamujesz , czy ściaga w przeciwnym kierunku ?
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 gru 2019, 1:28
- Auto: Astra G
- Silnik: x16xel
- Rocznik: 1999
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 11 razy
- Pomocny: 1 raz
Generalnie ściąga do rowu cały czas, a przy ostrym przyspieszaniu ściąga jeszcze bardziej, przy hamowaniu silnikiem na niskim biegu kierownica się prostuje do właściwego położenia.
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra H twin top
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 110 razy
- Pomocny: 59 razy
Czyli można uznać , że jest sytuacja odwrotna w jakimś stopniu - sugerował bym Ci zatem wymianę tylnych sworzni metalowo / gumowych , przednich wahaczy ponieważ problem może leżeć w różnej gęstości / jakości gum na sworzniach . Osobiście miałem taki przypadek po wymianie nowych , kompletnych przednich wahaczy . Mechanik kilka razy sprawdzał i sam nie wierzył . Dałem mu się przejechać . Wahacze poszły do reklamacji ( podobno ) . pozdrawiam
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 gru 2019, 1:28
- Auto: Astra G
- Silnik: x16xel
- Rocznik: 1999
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 11 razy
- Pomocny: 1 raz
Zastanawiam się czy by nie założyć na wahacze tulei poliuretanowych, tylko obawiam się że to nic nie pomoże bo samochód zachowywał się identycznie na starych wahaczach.
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra H twin top
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 110 razy
- Pomocny: 59 razy
Skoro na starych wahaczach było to samo , to raczej inna przyczyna .... Co do sworzni poliuretanowych - są różnej twardości , niekoniecznie bardziej twarde niż oryginalna guma , a napewno trwalsze Pozdrawiam