Auto ściąga w prawo, ciężki przypadek

rc36

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:28
Auto: Astra G
Silnik: x16xel
Rocznik: 1999
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 11 razy
Pomocny: 1 raz

Re: Auto ściąga w prawo, ciężki przypadek

#11

Nieprzeczytany post autor: rc36 »

W samochodzie nie ma śladu napraw blacharskich, ale mam podejrzenie, że poprzedni właściciel mógł np. przywalić w krawężnik, zgiąć wahacz i od tego mogło się wziąć to ściąganie, założył wahacz ze szrotu, były na nim "szrociarskie" napisy, ale ściąganie nie ustało więc auto sprzedał.
Niestety przy zakupie zrobiłem zbyt krótką jazdę próbną i to po mieście i nie zauważyłem że auto ściąga.
Jak będę kiedyś kupował inny samochód to obowiązkowo jazda próbna autostradą lub ekspresówką i wizyta w SKP.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Nie musiał b6 duży dzwoń. Mogły się sanki przesunąć na śrubach mocujacych. Wystarczy metrówka pomierzyć z lewej strony jak i sprawrj strony odległości od środka osi piasty. Te odległości muszą być równe.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

waldek2017

Astro-maniak
Posty: 283
Rejestracja: 12 sie 2017, 8:51
Auto: Meriva A 1,4 z14xep, Astra F x16szr
Silnik: z14xep
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 13 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: waldek2017 »

Ściąga przy przyspieszaniu tam mocniej czy tak samo jak podczas normalnej jazdy?

Koło stronami zamieniałeś i nic?

Co mówili na SKP na szarpakach i ci od zbieżności? NIc a nic nie mówili o jakiś problemach bo aż dziwne by to było że zbieżność jest zrobiona a auto chodzi jak chce?

Awatar użytkownika
Slabek

Przyjaciel forum
Posty: 639
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:53
Imię: Sławek
Auto: Škoda Superb 3v5 L&K
Silnik: DFCA20
Rocznik: 2016
Województwo: Zagranica - UE
Lokalizacja: Wodzisław Śląski/Berlin
Wdzięczny: 53 razy
Pomocny: 38 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Slabek »

Ja bym robił pomiar starą metodą na sznurek i jechał wszystko po przekątnych, być może buda przestawiona
Moje byłe:
Škoda Octavia 1u2 liftback 1.6mpi 55kW :twisted: 02.2013-02.2018
Astra J HB Sport 1.4T 103kW 2010 02.2018-01.2021
Teraz:
Škoda Superb 3v5 2.0TDI 140kW DSG 4x4 L&K 01.2021 - ...

rc36

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:28
Auto: Astra G
Silnik: x16xel
Rocznik: 1999
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 11 razy
Pomocny: 1 raz

#15

Nieprzeczytany post autor: rc36 »

Będę mierzył sanki na krzyż i może zamontuję w podwoziu kamerę, możliwe że zarejestruje coś ciekawego.

Zibi186

Astro-maniak
Posty: 710
Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
Imię: Zbyszek
Auto: Astra H twin top
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 110 razy
Pomocny: 59 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: Zibi186 »

Powtórzę pytanie kolegi Waldek 2017 - ściaga cały czas tak samo , czy przy gwałtownym przyspieszaniu mocniej ? . Kiedy gwałtownie hamujesz , czy ściaga w przeciwnym kierunku ? 🤔

rc36

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:28
Auto: Astra G
Silnik: x16xel
Rocznik: 1999
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 11 razy
Pomocny: 1 raz

#17

Nieprzeczytany post autor: rc36 »

Generalnie ściąga do rowu cały czas, a przy ostrym przyspieszaniu ściąga jeszcze bardziej, przy hamowaniu silnikiem na niskim biegu kierownica się prostuje do właściwego położenia.

Zibi186

Astro-maniak
Posty: 710
Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
Imię: Zbyszek
Auto: Astra H twin top
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 110 razy
Pomocny: 59 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: Zibi186 »

Czyli można uznać , że jest sytuacja odwrotna w jakimś stopniu - sugerował bym Ci zatem wymianę tylnych sworzni metalowo / gumowych , przednich wahaczy 👍🏻 ponieważ problem może leżeć w różnej gęstości / jakości gum na sworzniach . Osobiście miałem taki przypadek po wymianie nowych , kompletnych przednich wahaczy . Mechanik kilka razy sprawdzał i sam nie wierzył . Dałem mu się przejechać . Wahacze poszły do reklamacji ( podobno ) . 😅 pozdrawiam 😊

rc36

Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 03 gru 2019, 1:28
Auto: Astra G
Silnik: x16xel
Rocznik: 1999
Województwo: kujawsko-pomorskie
Wdzięczny: 11 razy
Pomocny: 1 raz

#19

Nieprzeczytany post autor: rc36 »

Zastanawiam się czy by nie założyć na wahacze tulei poliuretanowych, tylko obawiam się że to nic nie pomoże bo samochód zachowywał się identycznie na starych wahaczach.

Zibi186

Astro-maniak
Posty: 710
Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
Imię: Zbyszek
Auto: Astra H twin top
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 110 razy
Pomocny: 59 razy

#20

Nieprzeczytany post autor: Zibi186 »

rc36 pisze:
12 lis 2023, 12:01
Zastanawiam się czy by nie założyć na wahacze tulei poliuretanowych, tylko obawiam się że to nic nie pomoże bo samochód zachowywał się identycznie na starych wahaczach.
Skoro na starych wahaczach było to samo , to raczej inna przyczyna .... Co do sworzni poliuretanowych - są różnej twardości , niekoniecznie bardziej twarde niż oryginalna guma , a napewno trwalsze 👍🏻 😊Pozdrawiam

ODPOWIEDZ