JOszi, no bez przesady, zawsze się mówiło o 5 latach eksploatacji, a tu raptem 2-3 lata?
Masz na to jakieś dowody poparte badaniami?
Opony całoroczne - NOKIAN czy GOODYEAR
Poprzednie auto kupiłem z zimowkami które miały 5 lat. Po pierwszej zimie wylądowały w koszu. O ile na asfalcie było znośnie tak na śniegu dramatycznie. Kolejne zimowki (Bridgestone) 3 zimy zaczęły sobie gorzej radzić na śniegu. Szczególnie odczuwalne było to na różnego rodzaju pojezdzawkach zimowych. Na asfalcie itp. było znośnie. Wszystko zależy od konkretnej opony i naszych oczekiwań. Należy być jednak przygotowanym, że opona zimowa która używana jest ponad 3 lata zdecydowanie odbiega od nowej.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Opona twardniej pod wpływem promieniowania UV. Jak auto jest garażowane w dzień, lub stoi pod zadaszeniem, to na pewno opony dłużej posłużą.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 10 cze 2016, 23:01
- Imię: Kuba
- Auto: Astra K ST Dynamic ; Astra J ST Cos
- Silnik: B14XFT ; A17DTS[LUD]
- Województwo: mazowieckie
- Kontakt:
KaMYk, jest dokładnie tak jak piszesz, olbrzymie znaczenie dla zimówek ma ich ekspozycja na promieniowanie UV. Jeżeli auto garażowane, nie dojdzie tak szybko do degradacji mieszanki - tym samym do zmiany właściwości trakcyjnych opony, jak w przypadku gdy auto 24h pod chmurką.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2016, 19:55 przez kuba8815, łącznie zmieniany 2 razy.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
I dla zimówek i dla letnich. Natomiast producenci opon dają do mieszanek filtry UV i żywotność opon się przedłuża.
Temat znam akurat od innej strony, od utylizacji opon. Aktualnie opony starzeją się wolniej, ich czas rozpadu wydłużył się 10 krotnie. Granulat z opon jest stosowany w wielu dziedzinach, także jako dodatek do asfaltu i dlatego guma z tych opon przechodzi różne badania. Wpływ stosowanych filtrów UV przez producentów jest widoczny i to bardzo.
Temat znam akurat od innej strony, od utylizacji opon. Aktualnie opony starzeją się wolniej, ich czas rozpadu wydłużył się 10 krotnie. Granulat z opon jest stosowany w wielu dziedzinach, także jako dodatek do asfaltu i dlatego guma z tych opon przechodzi różne badania. Wpływ stosowanych filtrów UV przez producentów jest widoczny i to bardzo.