Rotacja opon przód - tył
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 sty 2011, 18:33
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra Classic II
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Rotacja opon przód - tył
Zdążyłem już zamontować w samochodzie opony letnie, które kupiłem na wiosnę zeszłego roku i zrobiłem na nich około 8 tys
km. Zastanawiam się jednak czy nie powinienem był założyć opon tylnych na przód i odwrotnie - chodzi mi o rotację.
Czy warto to robić i ewentualnie po jakim przebiegu?
A moje kółka to Dębica Presto
km. Zastanawiam się jednak czy nie powinienem był założyć opon tylnych na przód i odwrotnie - chodzi mi o rotację.
Czy warto to robić i ewentualnie po jakim przebiegu?
A moje kółka to Dębica Presto
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 13 mar 2016, 10:14
- Auto: Astra G / Zafira A
- Silnik: Z16XE / Z18XE
- Województwo: małopolskie
Ja swoje tak właśnie zamieniam pomiędzy osiami co sezon. Wydaje mi się, że w ten sposób opony zużywają się w miarę możliwości optymalnie.
Pozdrowienia
Pozdrowienia
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Warto robić, choć przy przebiegu 8 tys. na sezon, to prędzej starość je weźmie niż zużycie.
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wiesz z tego są różne korzyści. Jak będziesz zamieniał opony co sezon przód z tyłem to zużyją się w miarę równomiernie wszystkie 4 sztuki i po jakimś czasie będziesz miał większy wydatek. Jak nie będziesz zamieniał to logicznie przód zużyje się szybciej i wymianę 4 opon przekładasz tak jakby na 2 raty. Mniejsze obciążenie finansowe w roku
Jak jednak chcesz zamieniać co roku to wpisz sobie w googlach "rotacja opon" i obacz na obrazkach jak podmieniać opony w przypadku asymetrycznych i symetrycznych
Jak jednak chcesz zamieniać co roku to wpisz sobie w googlach "rotacja opon" i obacz na obrazkach jak podmieniać opony w przypadku asymetrycznych i symetrycznych
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 sty 2011, 18:33
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra Classic II
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
Dzięki za odpowiedzi
Na ten sezon zostawię tak jak już je zamontowałem, a przełożę ewentualnie w przyszłym sezonie.
Zadałem to pytanie ponieważ wiele osób twierdzi, że na tyle powinny być opony z lepszym bieżnikiem, a skoro
tak to na dobrą sprawę opon nie powinno się rotować żeby ten tył był cały czas w dobrym stanie.
Chociaż zwolenników lepszych opon na przodzie jest tylu samo co przeciwników.
Każdy z nas ma swoje spostrzeżenia
Na ten sezon zostawię tak jak już je zamontowałem, a przełożę ewentualnie w przyszłym sezonie.
Zadałem to pytanie ponieważ wiele osób twierdzi, że na tyle powinny być opony z lepszym bieżnikiem, a skoro
tak to na dobrą sprawę opon nie powinno się rotować żeby ten tył był cały czas w dobrym stanie.
Chociaż zwolenników lepszych opon na przodzie jest tylu samo co przeciwników.
Każdy z nas ma swoje spostrzeżenia
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Teoria o lepszych oponach z tyłu dotyczy gdy np dwie opony masz zjechane do znacznika a drugie dwie niema nówki.
Jeżęli różnice są niemal niezauważalne w zużyciu więc nie ma co się tym przejmować.
A przy takich przebiegach rocznych to w 5 lat zrobisz raptem 40 000 km, dystans niewielki a lata już będą kwalifikować oponę do wymiany.
Jeżęli różnice są niemal niezauważalne w zużyciu więc nie ma co się tym przejmować.
A przy takich przebiegach rocznych to w 5 lat zrobisz raptem 40 000 km, dystans niewielki a lata już będą kwalifikować oponę do wymiany.
[External Link Removed for Guests]
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Plusy i minusy zostały również opisane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.