ponowne wyważanie kół?
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 12:00
- Imię: Paweł
- Auto: Astra g 1.4 twinport
- Silnik: z14xep
- Województwo: opolskie
ponowne wyważanie kół?
Witam wszystkich, ostatnio zmieniałem koła z 15" na 14" (zimówki). Pierwszy sezon zimowy tych opon (auto kupione w lecie, zimówki na felgach "gratis do auta"). Założyłem, więc te zimówki, ale nie dawałem je na wyważanie, ponieważ były wyważone (przynajmniej odważniki są doczepione:)). Autem przy niskich prędkościach trzęsie (od ok 40km/h do 80km/h, ewentualnie wpada w wibracje jeszcze przy ok 150km/h). Pytanko , więc takie- oddaje się opony na ponowne wyważanie, mimo iż były kiedyś wyważone? Czy może być inna przyczyna np. słaba jakość opon?(przyznaję się też,że koła nie były opisane, więc nie wiem które gdzie kiedyś byly, ale według "strzałek" kręcą się w dobrą stronę).
ps. po założeniu zimówek ciśnienie w oponach wynosiło aż 2.8bara (nie wiadomo ile to ciśnienie się utrzymywało, pewnie cały letni sezon). Może to mogło mieć jakiś wpływ i "zepsuło" oponę..
dzięki za każdą odpowiedź
ps. po założeniu zimówek ciśnienie w oponach wynosiło aż 2.8bara (nie wiadomo ile to ciśnienie się utrzymywało, pewnie cały letni sezon). Może to mogło mieć jakiś wpływ i "zepsuło" oponę..
dzięki za każdą odpowiedź
- Mushasi
- Posty: 532
- Rejestracja: 16 kwie 2014, 12:40
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LER
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
W zeszłym sezonie kupiłem nowe opony zimowe wraz z felgami, wyważone założone i trochę pojeździłem. Zmiana na wiosnę letnie i teraz ponownie zimowe, ale przed założeniem do samochodu poszły na wyważarkę i okazało się, że sporo im brakuje do wyważenia. Sezon wystarczy by opony starły się na tyle by trzeba było je ponownie wyważać.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 12:00
- Imię: Paweł
- Auto: Astra g 1.4 twinport
- Silnik: z14xep
- Województwo: opolskie
to, że pojadę znowu na wyważanie nie oznacza, że dobrze mi wyważą ) heh
a propos artykułu- czytałem już wcześniej, niekiedy artykuły są wyssane z palca (nie mówię akurat o tym,ale). "Powinno się wyważać co 5tys km"- wątpię żeby ktoś jeździł co dwa miesiące do wulkanizatora. "zawsze, gdy opona jest zdejmowana z felgi (na przykład przy okazji sezonowej wymiany opon)"- mam komplet opon założony na feldze cały czas.
Powiem szczerze, że dokręciłem koła kluczem dynamometrycznym (wcześniej za mocno to zrobiłem zwykłym kluczem) i jakimś cudem 90% drgań ustało - pojadę na ponowne wyważanie chociaż sądzę, że zaoszczędziłem 40 zł i wyważanie jest niepotrzebne (nie trzęsie autem, ale słychać opony- albo wyważenie, albo (wypadło mi z głowy to słowo) chropowatość? opony, albo słabe jakościowo). Napisałem ten post, ponieważ chciałem się dowiedzieć czy są jeszcze inne przyczyny wibracji, nie zawsze trzeba "wyrzucać" pieniądze. A oprócz wyważania istnieją inne przyczyny.
Ps. w poprzednim aucie przejechałem ponad 60tys km. i nie było potrzeby wyważania, tak samo ma mój tato- przynajmniej wibracje są nieodczuwalne, więc doważenie mogło by sięgać rzędu 5g- czyli wystarczy, że pojadę z kamykiem w oponie na wyważenie i już będę miał źle wyważone koła.
dzięki wszystkim za odpowiedzi, wbrew temu co napisałem, Wasze odpowiedzi są pomocne
a propos artykułu- czytałem już wcześniej, niekiedy artykuły są wyssane z palca (nie mówię akurat o tym,ale). "Powinno się wyważać co 5tys km"- wątpię żeby ktoś jeździł co dwa miesiące do wulkanizatora. "zawsze, gdy opona jest zdejmowana z felgi (na przykład przy okazji sezonowej wymiany opon)"- mam komplet opon założony na feldze cały czas.
Powiem szczerze, że dokręciłem koła kluczem dynamometrycznym (wcześniej za mocno to zrobiłem zwykłym kluczem) i jakimś cudem 90% drgań ustało - pojadę na ponowne wyważanie chociaż sądzę, że zaoszczędziłem 40 zł i wyważanie jest niepotrzebne (nie trzęsie autem, ale słychać opony- albo wyważenie, albo (wypadło mi z głowy to słowo) chropowatość? opony, albo słabe jakościowo). Napisałem ten post, ponieważ chciałem się dowiedzieć czy są jeszcze inne przyczyny wibracji, nie zawsze trzeba "wyrzucać" pieniądze. A oprócz wyważania istnieją inne przyczyny.
Ps. w poprzednim aucie przejechałem ponad 60tys km. i nie było potrzeby wyważania, tak samo ma mój tato- przynajmniej wibracje są nieodczuwalne, więc doważenie mogło by sięgać rzędu 5g- czyli wystarczy, że pojadę z kamykiem w oponie na wyważenie i już będę miał źle wyważone koła.
dzięki wszystkim za odpowiedzi, wbrew temu co napisałem, Wasze odpowiedzi są pomocne
- FalconTech
- Posty: 5506
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Dobrze jest nabrać nawyku by przed założeniem koła objechać piastę szczotką drucianą. Zabrudzenia też swoje zrobić mogą.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
Chodzi o zmianę opon, a nie całych kół.pawel9414 pisze:QR_BBPOST "zawsze, gdy opona jest zdejmowana z felgi (na przykład przy okazji sezonowej wymiany opon)"- mam komplet opon założony na feldze cały czas
To, że mogą źle wyważyć, to prawda, dlatego warto jeździć do renomowanych wulkanizatorów.
FalconTech, dokładnie, u mnie powodem bicia tylnego koła była warstwa farby, która się zawinęła między felgę a bęben i koło powyżej 100km/h telepało na wszystkie strony.
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
Ja bym pojechal wywazyc dla pewnosci. Sam mam 2 komplety kol i przkladam sam pod domem, wywarzane byly tylko przy pierszym zakladaniu opon na felgi. 4 sezon i nie ma bicia. Podczas zmiany przejade piaste druciana szczota i tak samo stalowki od srodka. Czesto przyleja sie jakis kamyk i to powoduje bicie. Warto obadac czy nic sie nie przykleilo. No i stan opon, jesli koles dorzucil gratis do auta to czesto jest to szrot a nie opony.
kupie podłokietnik przód astra g
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 12:00
- Imię: Paweł
- Auto: Astra g 1.4 twinport
- Silnik: z14xep
- Województwo: opolskie
dla z zainteresowanych- prawa tylnia felga krzywa
wyważona reszta dla "zasady", ale nie zbyt konieczne to było
wyważona reszta dla "zasady", ale nie zbyt konieczne to było